nac

• 15 oktober 2019
  • 6 reacties
  • 170 Bekeken

Er is een nachtbus van Amsterdam centraal naar Alkmaar,  maar er wordt nergens aangegeven waar deze vertrekt vanaf  Amsterdam centraal. 

6 reacties

Reputatie 7
Badge

Bedoelde je de bus vertrek 01.20 uur vanaf Amsterdam C naar Alkmaar @Fyfit67 ?

Zover ik weet vertrekt deze vanaf busplatform IJ-zijde, perron J.

Hoe je daar als reiziger achterkomt is nog wel even een heel grote vraag ?

Reputatie 6
Badge

Die bus vertrekt niet vanaf Amsterdam CS, maar vanaf busstation Elandsgracht. Voor zover ik weet is dat altijd zo geweest. Ik heb die bus in ieder geval altijd daar zien staan en nog nooit op Amsterdam CS.

Het is gewoon te vinden op 9292 en op de website van Connexxion.

Die bus vertrekt niet vanaf Amsterdam CS, maar vanaf busstation Elandsgracht. Voor zover ik weet is dat altijd zo geweest. Ik heb die bus in ieder geval altijd daar zien staan en nog nooit op Amsterdam CS.

Het is gewoon te vinden op 9292 en op de website van Connexxion.

Uiteindelijk heb ik hem gevonden op bushalte ijzijde van centraal station, en werd ik er vriendelijk geholpen door een bus chauffeur om hem te vinden, want op de borden die verwijzen naar de perrons/haltes staat hij niet

Bedoelde je de bus vertrek 01.20 uur vanaf Amsterdam C naar Alkmaar @Fyfit67 ?

Zover ik weet vertrekt deze vanaf busplatform IJ-zijde, perron J.

Hoe je daar als reiziger achterkomt is nog wel even een heel grote vraag ?

Ik heb hem uiteindelijk met hulp gevonden, welk perron uiteindelijk weet ik niet meer, op de vertrekborden staat de bus in elk geval niet aangegeven. 

Reputatie 6
Badge

Ah, mijn fout. Ik dacht dat je de reguliere (weekend) nachtbus bedoelde, maar het ging uiteraard over het vervangende busvervoer. Die stoppen tegenwoordig inderdaad altijd aan de IJ-zijde. 

Vroeger regelmatig aan de Prins Hendrikkade , maar dat doen ze volgens mij niet meer. Was niet altijd even duidelijk. Ook niet bij het personeel. Ik ben een keer alleen weggereden bij Centraal vanaf de IJ-zijde,  omdat alle andere passagiers, zo bleek, naar de andere kant van het station waren gestuurd.

Ah, mijn fout. Ik dacht dat je de reguliere (weekend) nachtbus bedoelde, maar het ging uiteraard over het vervangende busvervoer. Die stoppen tegenwoordig inderdaad altijd aan de IJ-zijde. 

Vroeger regelmatig aan de Prins Hendrikkade , maar dat doen ze volgens mij niet meer. Was niet altijd even duidelijk. Ook niet bij het personeel. Ik ben een keer alleen weggereden bij Centraal vanaf de IJ-zijde,  omdat alle andere passagiers, zo bleek, naar de andere kant van het station waren gestuurd.

Het zou een reguliere nachtbus zijn volgens mij van 1.20 uur. Of althans zo leek het uit de NS reisplanner. 

Reageer