beantwoord

Nachttreinen rijden wel of niet?

• 10 augustus 2021
  • 2 reacties
  • 63 Bekeken

Ik probeer op de NS planner een reis op te stellen van een traject tussen Delft en Schiphol Station, aankomend in de nacht om 06:00. Maar iedere keer als ik kijk zie ik dat ik of tussen 2 en 3 uur moet rijden, of tussen 6 en 7. Waarom rijden er geen treinen daar tussenin? Er horen toch ieder uur nachttreinen te rijden tussen Delft en Schiphol of in ieder geval tussen Den Haag en Schiphol?

icon

Beste antwoord door Edwin 10 augustus 2021, 21:15

Die trein rijdt aankomende nacht via Haarlem en komt dus niet op Schiphol. Je kunt om 4:13 het nachtnet naar Utrecht nemen en in Leiden overstappen over de extra nachttrein naar Schiphol (eindpunt Bijlmer Arena als ik me goed herinner), of om 5:25 de intercity naar Amsterdam nemen en eveneens in Leiden overstappen op de intercity naar Groningen.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge

Die trein rijdt aankomende nacht via Haarlem en komt dus niet op Schiphol. Je kunt om 4:13 het nachtnet naar Utrecht nemen en in Leiden overstappen over de extra nachttrein naar Schiphol (eindpunt Bijlmer Arena als ik me goed herinner), of om 5:25 de intercity naar Amsterdam nemen en eveneens in Leiden overstappen op de intercity naar Groningen.

Hoi Carmika en welkom op de NS Community! 

Ik heb even met je meegekeken en ik zie voor vannacht enkel een trein om 5:11 staan vanaf Den Haag Centraal. De nachttreinen rijden namelijk niet over Den Haag Centraal, maar enkel over Den Haag Holland Spoor. Hier kan je elke nacht om :22 de trein nemen, dus bijvoorbeeld wel om 02:22. 

Reageer