Beste NS,
Van de reisplanner kreeg ik het volgende advies:
Waarom adviseert de NS mij om op station Amersfoort Vathorst over te stappen op een sprinter, als het veel makkelijker is om op Amersfoort Centraal over te stappen op de intercity naar Hilversum?
De intercity vertrekt zes minuten eerder dan de sprinter van Amersfoort Centraal en komt dus zeven minuten eerder aan op Hilversum. Dat maakt de overstap op de bus ook bij een beetje vertraging haalbaar.
Ik kan niet echt een reden bedenken: De overstap op de intercity op Amersfoort Centraal is ruim genoeg (acht minuten) en is bovendien cross-platform. Op Amersfoort Vathorst moet je verder lopen.
Zelf heb ik reiservaring genoeg om de intercity te nemen, maar aanpassing van de reisplanner lijkt me wenselijk.

Dit zou het advies moeten zijn:

Beste antwoord door Robert B
Reactie van 9292:
Ik heb de adviezen gesimuleerd in onze reisplanner en ik zie dat de reisadviezen even lang duren; allebei 1 uur en 31 min. Zo gaven wij vandaag om 12:20 wel het advies om met de IC vanaf Amsersfoort Centraal te gaan. Het is dus niet per se sneller om de IC te nemen naar Hilversum, dan de sprinter, maar ik zal de wens om dit advies te tonen doorgeven! ^Emma
Bron: https://twitter.com/oldschoolrobert/status/1319338189836996614