beantwoord

Nieuwe dienstregeling?

• 24 oktober 2019
  • 6 reacties
  • 228 Bekeken

In de app staat de normale vertrektijd van 6:00 voor de trein van Middelburg naar Amsterdam zonder vermelding van vertraging. Op het perron stond 6:10 aangegeven en niet als 10 minuten vertraging, maar als vertrektijd. Is dit een wijziging in de dienstregeling? Op die manier is de overstap op Roosendaal richting Brabant niet meer mogelijk en ook de overstap op Rotterdam richting Utrecht wordt moeilijk. 

icon

Beste antwoord door Edwin 24 oktober 2019, 14:29

@iedzjee 

We hebben antwoord:

De wijziging had te maken met werkzaamheden tussen Kruiningen en Bergen op Zoom. Door deze werkzaamheden was het baanvak pas later berijdbaar en als gevolg daarvan is deze trein 10 minuten verlaat, met als vervelend gevolg dat de reguliere aansluitingen niet meer gehaald konden worden.

Puntje 2: Deze wijzigingen hadden door de reisplanner overgenomen moeten worden (ze waren namelijk gepland), maar om op dit moment onverklaarbare redenen is dat niet gebeurd. Dát wordt nu door de ontwikkelaars achter de reisplanner onderzocht.

In ieder geval excuses voor de opgelopen vertragingen.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik heb m even uitgezet. Als ik antwoord heb laat ik het weten, maar het zal wel iets met gepland onderhoud te maken hebben..

Reputatie 7
Badge

@iedzjee 

We hebben antwoord:

De wijziging had te maken met werkzaamheden tussen Kruiningen en Bergen op Zoom. Door deze werkzaamheden was het baanvak pas later berijdbaar en als gevolg daarvan is deze trein 10 minuten verlaat, met als vervelend gevolg dat de reguliere aansluitingen niet meer gehaald konden worden.

Puntje 2: Deze wijzigingen hadden door de reisplanner overgenomen moeten worden (ze waren namelijk gepland), maar om op dit moment onverklaarbare redenen is dat niet gebeurd. Dát wordt nu door de ontwikkelaars achter de reisplanner onderzocht.

In ieder geval excuses voor de opgelopen vertragingen.

Bedankt voor het uitzoeken, Edwin. Kan je hier wat mee iedzjee?

Dank Erryt en Edwin. Conducteur had het al uitgelegd, maar wel verwarrend dat het niet in de app stond en er een verschil was tussen vertrekbord en de app.

Goed weekend!

Reputatie 7
Badge

@iedzjee 

Ik heb van de betreffende afdeling te horen gekregen dat het hier een (zeer ongewenste) miscommunicatie betreft tussen de reisplanner en het systeem waar de aangepaste dienstregeling in is verwerkt. Men is druk doende om hier zo snel mogelijk een oplossing voor te bedenken.

Dank Edwin! Fijn dat het zo opgepakt wordt. Is allemaal niet erg, maar wel verwarrend als het altijd goed werkt maar soms net niet. Als het nu altijd niet werkt en soms wel, dan is het vreemd genoeg minder verwarrend. :wink:

Reageer