Nog meer rare resultaten met de reisplanner

Ik vind het erg vreemd waarom de laatste sprinter vanaf Breda naar Rotterdam opeens 10 minuten eerder vertrekt op Donderdagavond 20 Mei Zaterdagavond 22 mei en Zondagavond 23 mei. Hoe kan dit want er zijn geen werkzaamheden te vinden op dit traject.

Ik vind het erg vervelend dat ofwel er treinen spontaan opeens zonder duidelijke aankondiging opeens eerder vertrekken ofwel er alweer een fout in de reisplanner staat (zie mijn topic over afgelopen weekend mbt de sprinter die spontaan een intercity geworden is)

11 reacties

Goed dat je dit aankaart Peter. Ik ga dit voor je navragen, want ik het zo 1,2,3 geen verklaring.
Nou, de afdeling reisinformatie duikt er vol in Peter en onderzoekt gelijk hoe dit kan.
bedankt. ik wacht het antwoord af.
Komt er nog een oplossing?
Er is donderdag wel een oplossing gekomen de trein had 10 minuten gewacht op dat moment had ik hem niet nodig maar ik heb dit wel gezien toen ik langs Breda kwam , Vandaag hebben ze dit echter niet gedaan ik heb sinds woensdag ook niks meer op deze klacht gehoord. toen ik op Breda kwam van uit Den Bosch was deze trein dus weg. de medewerkers in de trein op het station en klantenservice wouden me na mijn uitleg niet helpen omdat het toch ookal klopt er niks van in de reisplanner stond , mijn vertrouwen in de NS is ondertussen tot een dieptepunt gedaalt laatste treinen worden tot op het laatste moment vervroegd, veranderd of compleet geannuleerd. ik heb ondanks mij handicap autisme met het OV leren reizen , het ging steeds fijner en ontspanneder echter nu ben ik de laatste tijd weer steeds gestresster met het reizen met de trein omdat ik er bijna niet meer op kan vertrouwen. Ik ben echt zeer ontevreden over de gang van zaken op mijn traject dat er zonder reden dingen worden veranderd soms nog geen dag van te voren en dan wordt dan maar verwacht dat op het laatste moment je je afspraken maar moet omgooien. doordat een vriend mij kon helpen ben ik wel thuisgekomen zonder taxikosten vanaf Dordrecht want daar ging nog wel een trein heen.
Het meest bizarre hieraan is dat vanaf prinsenbeek wel de reguliere tijden gelden 00.32 zowel vertrek als aankomst . waarom op breda dan 10 minuten eerder 00.18 ipv 00.28 . hier moet wel iets mis zijn. Ik heb de voorbeelden bijgevoegd
Deze rare tijden komen de komende weken vaker voor zonder dat er een logische verklaring voor is . geen werkzaamheden op dordrecht-breda. Wel elders bij bij rotterdam of den bosch maar het lijkt mij geen reden om dan 14 minuten nodig te hebben voor het stukje naar prinsenbeek. Ik hoop dat er een heel snel een einde komt hieraan want dit gaat echt nergens over. Werkzaamheden prima maar dit...

Datums: nacht 28 op 29 mei (werkzaamheden dordrecht-roosendaal) 4 op 5 en 5 op 6 juni (werkzaamheden den bosch- roosendaal) vandaag waren er werkzaamheden op Dordrecht-leiden . totaal iets anders dan breda-dordrecht
Er kloppen nog steeds zaken niet. Ik blijf er bovenop zitten Peter.
Bedankt , ik hoop dat er snel een oplossing komt want ik ervaar hierdoor een hoop overlast.

Normaal gesproken is er bij problemen waardoor extra reistijd ontstaat de Geld terug bij vertraging regeling. Echter kan ik geen goede claim indienden voor dat ik ongeveer een uur later thuis was (01:38 Op Dordrecht (3km van Dordrecht Zuid) Ipv 00:48 Dordrecht zuid) omdat het volgens het systeem geen vertraging zal zijn. Kan ik toch een compensatie krijgen voor de overlast/ vertraging aangezien er zaken niet juist zijn?
hoe staat het er nu voor? er zijn nog steeds afwijkende tijden komend weekend 4 en 5 juni
Ik merk dat eerder genoemde problemen deels zijn opgepakt en opgelost. Ik zie inderdaad de afwijkingen voor komend weekend ook staan. Ik heb het gelijk aangekaart bij mijn contactpersoon. Hopelijk krijg ik morgen een reactie.

Reageer