beantwoord

Nog steeds in de reisplanner: overstappen sporen 9/10 op Sloterdijk

  • 4 januari 2019
  • 53 reacties
  • 2062 Bekeken


Toon eerste bericht

53 reacties

Ik heb nog geen respons over mogen ontvangen. Ik heb ze een reminder gestuurd, zodat er alsnog even naar kan worden gekeken. Bedankt voor jullie geduld!


Doe rustig aan: Topic loopt pas 6 maanden. Nog even wachten en dan is er een nieuwe dienstregeling en kunnen we weer van vooraf aan beginnen.
Ik had het ook liever beter/sneller gezien! Maar ik heb nu NET een antwoord gehad. Echt mooie timing! Nou ja... ;)

"Een team is bezig met onderzoek naar ongewenste overstap's. Concreet gaat dat om een overstap op Sloterdijk terwijl Zaandam beter is (cross platform).
Inmiddels zijn testen uitgevoerd met een aanpassing in de dataset, en die geeft in bijna alle gevallen het gewenste resultaat.

Omdat aanvullende testen wenselijk zijn (o.a. met andere prioriteitsstations) heeft het team nieuwe datasets aangevraagd. Deze kunnen door productievoorbereiding op dit moment echter nog niet worden geleverd i.v.m. andere werkzaamheden.
Kortom, er wordt aan gewerkt. Een oplossing lijkt voorhanden. Maar het gaat nog even duren voordat we dit in productie kunnen opleveren."
Badge +3
Ik kom er zelden maar vind het erg goed nieuws.

Lopen is gezond maar als Zaandam ook kan dan Sloterdijk gewoon vergeten. Met name voor mensen die dan door poortjes gaan en extra kosten krijgen daardoor.
Kortom, er wordt aan gewerkt. Een oplossing lijkt voorhanden. Maar het gaat nog even duren voordat we dit in productie kunnen opleveren."

En tot die tijd zetten jullie de poortjes op Sloterdijk open om te voorkomen dat mensen worden opgelicht?
Dat is nog eens goed nieuws!
Badge +3
Wishful thinking, maar zou inderdaad wel de beste 'workaround' zijn natuurlijk!

Over zwartrijders hoeft men zich niet druk te maken, die hebben immers maling aan poortjes.

Sloterdijk als knooppunt/overstappunt is volgens mij nog steeds de hoofdfunctie, en voor de rest een hoop zakelijke klanten (abonnementshouders), ook al groeit het als kool door hotels en steeds meer woningen in de omgeving.

Maar daar hoef je ook de poortjes niet noodzakelijk voor dicht te houden lijkt me.
Reputatie 2
Ik vind het positief nieuws dat er in ieder geval serieus aan wordt gewerkt door de techneuten en een oplossing voorhanden lijkt! Dank voor de update.
Reputatie 7
Badge +3
Wow, na meer dan zeven maanden "wordt er aan gewerkt"!
Reputatie 6
Is er inmiddels al een nieuwe update?
Reputatie 6
Joehoe?
Ik zal @Laura NS even vragen of ze hier bij kan helpen. Jullie horen van haar.
Hoi allemaal! Terug van vakantie. Ik ga er achteraan!
Hoi allemaal! Terug van vakantie. Ik ga er achteraan!

Dit topic geeft de ultieme lamlendigheid bij NS goed weer m.i. Een op het oog vrij simpele aanpassing duurt nu al 9 maanden. Je zou er een kind van krijgen....

Ik hoop maar dat het in de nieuwe dienstregeling wel is opgepakt. Maar ja hoop is uitgestelde teleurstelling dus ik ben bang.

Bedankt voor jullie geduld! Ik heb antwoord. De start zal binnen een bepaalde periode plaatsvinden, namelijk de periode maandag 28 oktober tot 8 november. Het zal op een vrijdagochtend starten, dus op èèn vrijdag binnen deze periode, welke weet ik niet. Ik kan natuurlijk geen garanties geven i.v.m. niet voorspelbare storingen. Maar dit is hoe het er nu uit ziet. 

Bedankt voor jullie geduld! Ik heb antwoord. De start zal binnen een bepaalde periode plaatsvinden, namelijk de periode maandag 28 oktober tot 8 november. Het zal op een vrijdagochtend starten, dus op èèn vrijdag binnen deze periode, welke weet ik niet. Ik kan natuurlijk geen garanties geven i.v.m. niet voorspelbare storingen. Maar dit is hoe het er nu uit ziet. 

@Laura NS  Ik neem even aan dat deze reactie niet in dit topic thuishoort. Een proef?? Er wordt in dit topic gevraagd om een aanpassing in de dienstregeling.

Indien wel juist geplaatst graag wat meer uitleg.

 

"Een team is bezig met onderzoek naar ongewenste overstap's. Concreet gaat dat om een overstap op Sloterdijk terwijl Zaandam beter is (cross platform).
Inmiddels zijn testen uitgevoerd met een aanpassing in de dataset, en die geeft in bijna alle gevallen het gewenste resultaat.
Omdat aanvullende testen wenselijk zijn (o.a. met andere prioriteitsstations) heeft het team nieuwe datasets aangevraagd. Deze kunnen door productievoorbereiding op dit moment echter nog niet worden geleverd i.v.m. andere werkzaamheden.
Kortom, er wordt aan gewerkt. Een oplossing lijkt voorhanden. Maar het gaat nog even duren voordat we dit in productie kunnen opleveren."

@Woefdram hier gaat het om. :) Het proces loopt dus, Meer informatie over een definitieve aanpassing heb ik niet. Het gaat ook niet om een periode van 28 oktober tot 8 november, maar binnen deze periode gaat het plan van start. We weten alleen niet op welke dag binnen deze periode. 

Reputatie 6

Het probleem met deze onnodige overstappen in de reisplanner is nog steeds niet opgelost. Wat is de huidige stand van zaken?

Zou een moderator ook de status ‘beantwoord’ kunnen verwijderen, aangezien het probleem nog niet is opgelost? Volgens mij heb ik hier al meerdere malen om verzocht.

Reputatie 5

Het probleem met deze onnodige overstappen in de reisplanner is nog steeds niet opgelost. Wat is de huidige stand van zaken?

Zou een moderator ook de status ‘beantwoord’ kunnen verwijderen, aangezien het probleem nog niet is opgelost? Volgens mij heb ik hier al meerdere malen om verzocht.

Ik heb het dinsdag ook meegemaakt. Ik reisde van Alkmaar naar Schiphol. Reisplanner gaf spoor 10 aan Sloterdijk. Uiteindelijk heb ik dankzij dit topic, makkelijk overgestapt in Zaandam.

Reputatie 6

Eerst geleidelijnen, nu een besparing van de Sloterdijkmarathon. Ik ben nog educatief bezig deze week. :P

Ik ga dit opnieuw aankaarten, VIRM. Ik vermoed dat de update die dergelijke adviezen eruit moest halen op een of andere manier is teruggezet. Kun je me, voordat ik dit ga uitzetten, nog een aantal voorbeelden noemen bij welke je dit tegenkomt? Dan ga ik ermee aan de slag. Voor wat betreft je vraag over het wegnemen van de beantwoord status, dat kan ik niet doen. De originele vraag in het topic is beantwoord en dan krijgt het topic ook die status. Omdat je vraag nu terugkomt zou het aanmaken van een nieuw topic eigenlijk een betere optie zijn. Omdat ik je in dit geval ga helpen via dit topic wil ik voorstellen omdat nu niet meer te doen. 

Reputatie 6

Fijn dat je het uitzet! Een nieuw topic aanmaken lukt mij overigens sowieso niet. :P
 

Reputatie 6

Het komt bijvoorbeeld nog steeds voor bij reizen zoals Alkmaar-Schiphol, Leiden-Purmerend of Zaandam-Haarlem. Wil je daar concrete tijden bij hebben? Voorbeelden daarvan staan ook in mijn allereerste post van dit topic.

Het komt bijvoorbeeld nog steeds voor bij reizen zoals Alkmaar-Schiphol, Leiden-Purmerend of Zaandam-Haarlem. Wil je daar concrete tijden bij hebben? Voorbeelden daarvan staan ook in mijn allereerste post van dit topic.

 

Tijden zijn niet nodig, die kan ik zelf opzoeken. Bedankt voor deze informatie, tot zover. Ik ga hiermee aan de slag. Ik verwacht dat het een paar dagen, misschien weken, kan duren voordat ik een sluitende reactie heb. Verwacht geen wonderen maar ik ga mijn uiterste best doen. 

Ik heb inmiddels weer een reactie gekregen, VIRM. Het probleem binnen onze reisplanner met de overstappen op Amsterdam Sloterdijk is bekend en heeft te maken met hoe onze Reisplanner de reizen ‘berekend’. Dit is echter erg lastig op te lossen maar staat wel op de lijst met items die we aan willen pakken. Er is echter nog geen termijn bekend wanneer dit wordt opgelost. 

Reputatie 6

Staat op de lijst om aan te worden gepakt? Hierboven beschreef een van je collega’s dat ze ermee bezig waren. Ik snap deze zinsnede dus niet helemaal.
 

Volgens mij is de zin heel erg duidelijk VIRM. Het probleem is bekend en de oplossing staat op de lijst van items die we aan willen pakken. We snappen dat het hinderlijk is en onjuist dat reizigers via Amsterdam Sloterdijk worden geleid maar kunnen het niet op een makkelijke manier oplossen. Een oplossing is dus niet zomaar toegepast en kost tijd. 

Reageer