beantwoord

Nog steeds in de reisplanner: overstappen sporen 9/10 op Sloterdijk

• 4 januari 2019
  • 53 reacties
  • 2071 Bekeken

Toon eerste bericht

53 reacties

Reputatie 6

Staat op de lijst om aan te worden gepakt? Hierboven beschreef een van je collega’s dat ze ermee bezig waren. Ik snap deze zinsnede dus niet helemaal.

Reputatie 7
Badge +3
Wow, na meer dan zeven maanden "wordt er aan gewerkt"!

Ik ga dit opnieuw aankaarten, VIRM. Ik vermoed dat de update die dergelijke adviezen eruit moest halen op een of andere manier is teruggezet. Kun je me, voordat ik dit ga uitzetten, nog een aantal voorbeelden noemen bij welke je dit tegenkomt? Dan ga ik ermee aan de slag. Voor wat betreft je vraag over het wegnemen van de beantwoord status, dat kan ik niet doen. De originele vraag in het topic is beantwoord en dan krijgt het topic ook die status. Omdat je vraag nu terugkomt zou het aanmaken van een nieuw topic eigenlijk een betere optie zijn. Omdat ik je in dit geval ga helpen via dit topic wil ik voorstellen omdat nu niet meer te doen. 

Reputatie 6

Fijn dat je het uitzet! Een nieuw topic aanmaken lukt mij overigens sowieso niet. :P

Reputatie 6

Het komt bijvoorbeeld nog steeds voor bij reizen zoals Alkmaar-Schiphol, Leiden-Purmerend of Zaandam-Haarlem. Wil je daar concrete tijden bij hebben? Voorbeelden daarvan staan ook in mijn allereerste post van dit topic.

Het komt bijvoorbeeld nog steeds voor bij reizen zoals Alkmaar-Schiphol, Leiden-Purmerend of Zaandam-Haarlem. Wil je daar concrete tijden bij hebben? Voorbeelden daarvan staan ook in mijn allereerste post van dit topic.

Tijden zijn niet nodig, die kan ik zelf opzoeken. Bedankt voor deze informatie, tot zover. Ik ga hiermee aan de slag. Ik verwacht dat het een paar dagen, misschien weken, kan duren voordat ik een sluitende reactie heb. Verwacht geen wonderen maar ik ga mijn uiterste best doen. 

Ik heb begrepen dat de correspondentie wel was gelukt, maar de betreffende reactie was er een beetje bij ingeschoten. 😅 Laura zal er morgen op terugkomen!
Hi VIRM! Ik ga even overleggen met Erryt en ga dit verder voor je uitzoeken. Ik kom erop terug zodra ik meer informatie voor je heb. 🙂
Ik zal @Laura NS even vragen of ze hier bij kan helpen. Jullie horen van haar.
Reputatie 6
Is e ral witte rook?
Nog niet, maar ik heb zojuist weer een reminder verstuurd.
Ik heb om een update gevraagd. Ik had de vraag verkeerd uitgezet waarvoor excuses. Ik hoop volgende week meer met jullie te kunnen delen.
Waarom staat deze vraag overigens gemarkeerd als beantwoord?

Geen idee, VIRM. Ik heb het teruggedraaid.
De melding is goed doorgekomen. Er zijn verschillende redenen waarom het algoritme van de reisplanner een station boven een andere verkiest voor een overstap. Met de ondervindingen van VIRM worden de resultaten voor deze reizen nu geanalyseerd. Ik heb een update gekregen dat de oplossing waarschijnlijk nog wel even op zich laat wachten.
Aangezien de oplossing nog wel even op zich laat wachten kan ik niets anders dan tot die tijd mijn bovenste reactie als antwoord markeren. Ik hoop dat je het daar mee eens bent, VIRM.
Ik heb nog geen respons over mogen ontvangen. Ik heb ze een reminder gestuurd, zodat er alsnog even naar kan worden gekeken. Bedankt voor jullie geduld!
Reputatie 6
Alleen als je zo nu en dan een update kunt geven. 😉
Reputatie 6
Errit, heb je over dit onderwerp nog een update?
Ik heb geen idee of @Erryt NS hierover een terugkoppeling krijgt, maar als dat het geval is, zal hij het hier zeker melden.
Nogmaals, het kan even duren voordat er een oplossing is.
Reputatie 7
Badge +3
@egeerling
De voor de hand liggende oplossing zou zijn om er voor de planner twee aparte stations van te maken met in de presentatie naar de reiziger toe dezelfde naam. Het plannings algorithme zal dan automatisch geen overstappen meer aangeven tussen de beide delen van het station en die overstappen op andere stations plannen. Probleem is echter dat de overstap in Sloterdijk in sommige gevallen wel noodzakelijk is, bijv.als je van Purmerend naar Haarlem wil en die overstap zou dan ook niet meer gegeven worden.

Anders gezegd, ik vrees dat het technisch lastiger is om dit op te lossen dan het zo op het oog lijkt.
@Tamzin

Gezien de vele problemen op Sloterdijk, onhandige poortjes, station in 2 delen, vies en druk zouden alle overstappen op dit station kritisch onder de loep moeten worden genomen.

Dat NS dit nalaat vind ik een veeg teken. @VIRM heeft in een dit topic al meer dan 1 jaar geleden hier aandacht voor gevraagd. Dit had derhalve allang opgelost moeten zijn.

https://community.ns.nl/de-ns-reisplanner-58/reisadviezen-en-sporen-9-10-op-amsterdam-sloterdijk-38735
Reputatie 7
Badge +3
Met een prioriteitensysteem voor overstappen gaan er ongetwijfeld weer mensen klagen die daar niet van gediend zijn en zelf hun overstapprioriteiten willen bepalen.
Reputatie 7
Badge +3
Dan maak je desnoods een optie "Alle mogelijke overstappen weergeven". Ik wil alleen maar aangeven dat het zeker niet onmogelijk is. En als NS voor een bepaalde optie kiest, prima, maar doe het niet onder het mom van de technische mogelijkheden. Tegenwoordig is (bijna) alles relatief eenvoudig mogelijk 🙂
Ik heb nog geen respons over mogen ontvangen. Ik heb ze een reminder gestuurd, zodat er alsnog even naar kan worden gekeken. Bedankt voor jullie geduld!

Doe rustig aan: Topic loopt pas 6 maanden. Nog even wachten en dan is er een nieuwe dienstregeling en kunnen we weer van vooraf aan beginnen.
Ik had het ook liever beter/sneller gezien! Maar ik heb nu NET een antwoord gehad. Echt mooie timing! Nou ja... ;)

"Een team is bezig met onderzoek naar ongewenste overstap's. Concreet gaat dat om een overstap op Sloterdijk terwijl Zaandam beter is (cross platform).
Inmiddels zijn testen uitgevoerd met een aanpassing in de dataset, en die geeft in bijna alle gevallen het gewenste resultaat.

Omdat aanvullende testen wenselijk zijn (o.a. met andere prioriteitsstations) heeft het team nieuwe datasets aangevraagd. Deze kunnen door productievoorbereiding op dit moment echter nog niet worden geleverd i.v.m. andere werkzaamheden.
Kortom, er wordt aan gewerkt. Een oplossing lijkt voorhanden. Maar het gaat nog even duren voordat we dit in productie kunnen opleveren."

Reageer