beantwoord

Nog steeds in de reisplanner: overstappen sporen 9/10 op Sloterdijk

  • 4 januari 2019
  • 53 reacties
  • 2156 Bekeken

Reputatie 6
  • Reisleider***
  • 850 reacties
Vraagje: waarom zijn er in de reisplanner nog diverse onnodige overstappen van/naar sporen 9 en 10 op Sloterdijk?

Enkele voorbeelden, waarbij ik voor a.s. maandag heb gepland:

v. 12:57 Alkmaar spoor 3 IC naar Maastricht
a. 13:24 Amsterdam Sloterdijk, spoor 5
v. 13:34Amsterdam Sloterdijk, spoor 10, Sprinter naar Leiden Centraal
a. 13:44 Schiphol Airport, spoor 5-6
Zaandam biedt een cross-platform overstap tussen dezelfde twee treinen. Oeps?

v. 21:50 Leiden Centraal, spoor 5b, Intercity naar Amsterdam Centraal
a. 22:19 Amsterdam Sloterdijk, spoor 8
v. 22:32 Amsterdam Sloterdijk, spoor 9, Sprinter naar Hoorn Kersenboogerd
a. 22:51 Purmerend, spoor 2
Vanuit Leiden is het veel handiger om de 700/1800 naar Schiphol te nemen, voor een cross-platform overstap op de Sprinter naar Hoorn.

v. 12:26 Zaandam, spoor 5, Sprinter naar Leiden Centraal
a. 12:32 Amsterdam Sloterdijk, spoor 10
v. 12:40 Amsterdam Sloterdijk, spoor 7, Intercity naar Vlissingen
a. 12:49 Haarlem, spoor 6
Twee minuten eerder gaat in Zaandam treinserie 4700, die op Sloterdijk op spoor 5 aankomt.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 12 februari 2019, 16:47

De melding is goed doorgekomen. Er zijn verschillende redenen waarom het algoritme van de reisplanner een station boven een andere verkiest voor een overstap. Met de ondervindingen van VIRM worden de resultaten voor deze reizen nu geanalyseerd. Ik heb een update gekregen dat de oplossing waarschijnlijk nog wel even op zich laat wachten.
Bekijk origineel

53 reacties

Reputatie 6
Joehoe?
Reputatie 7
Badge +3
Het is echt niet moeilijk om een soort prioriteitssysteem voor overstappen te programmeren, zodat Sloterdijk alleen als optie wordt gegeven als er geen andere mogelijkheden zijn.
Iets met een wil, een weg en een groot, log bedrijf 😉
Reputatie 6

Afgelopen weekend gingen er vanuit Zaandam tegelijker twee treinen richting Sloterdijk, namelijk om :21 en :51. Eentje stopte op de Hemboog en ging verder naar Schiphol, eentje stopte op Sloterdijk laag en ging verder naar Amsterdam Centraal. Ik moest in Sloterdijk overstappen naar spoor 7. Driemaal raden welke overstap de reisplanner toonde…?

Ik heb er een melding van gemaakt met het verzoek om hier even naar te kijken. Ik hoop snel iets terug te kunnen koppelen.
Reputatie 6
Waarom staat deze vraag overigens gemarkeerd als beantwoord?
@Erryt NS @Jouke NS @Rizana NS @VIRM

Nog even voor de duidelijkheid spoor 9 en 10 is Sloterdijk II een station wat op ca 200 meter ligt van Sloterdijk I zonder overdekt looppad. Zoals bekend maar door jullie volstrekt genegeerd zijn er wat issues m.b.t. poortjes op Sloterdijk. Ik zal hier niet verder op ingaan.

Wat echter wel gewoon vervelend is, is bijvoorbeeld als het regent en je door dit overstapadvies een nat pak oploopt. Bedenk daarbij ook nog eens dat vooral ouderen een blindelings (sorry VIRM) vertrouwen in een reisplanner hebben en dus ook hiervan uitgaan.

Dat dit onderwerp geen sense of urgency bij jullie heeft, snap ik derhalve totaal niet.
Reputatie 6
Is er inmiddels al een nieuwe update?
Reputatie 6
Het is inmiddels al vier maanden geleden sinds de laatste update. Is er inmiddels al een update, of moet ik een nieuw topic gaan aanmaken?
Hoi allemaal! Terug van vakantie. Ik ga er achteraan!
Badge +3
@VIRM er is inmiddels (inderdaad, alweer) genoeg geneuzel over in soortgelijke topics.

Drama inderdaad, en we wachten met smart op een update!
Reputatie 6

Het probleem met deze onnodige overstappen in de reisplanner is nog steeds niet opgelost. Wat is de huidige stand van zaken?

Zou een moderator ook de status ‘beantwoord’ kunnen verwijderen, aangezien het probleem nog niet is opgelost? Volgens mij heb ik hier al meerdere malen om verzocht.

Je hebt geen ongelijk dat het overleg met Erryt gezellig was, VIRM. Het is ook een hele gezellige gozer. Maar ik wil je wel mijn excuus aanbieden dat het zo lang heeft geduurd.

Ik heb alle correspondentie rond dit onderwerp ontvangen van Erryt en ik heb de hele boel doorgestuurd naar de betreffende afdeling met de vraag erbij of er al een oplossing in zicht is, of in ieder geval een idee wat hiermee te doen. Uiteraard geef ik hier een update wanneer ik deze heb voor je!
Hoi allemaal! Terug van vakantie. Ik ga er achteraan!

Dit topic geeft de ultieme lamlendigheid bij NS goed weer m.i. Een op het oog vrij simpele aanpassing duurt nu al 9 maanden. Je zou er een kind van krijgen....

Ik hoop maar dat het in de nieuwe dienstregeling wel is opgepakt. Maar ja hoop is uitgestelde teleurstelling dus ik ben bang.
Reputatie 6
*duwt dit topic omhoog*

Moderatoren, zijn jullie wakker?

Ik heb inmiddels weer een reactie gekregen, VIRM. Het probleem binnen onze reisplanner met de overstappen op Amsterdam Sloterdijk is bekend en heeft te maken met hoe onze Reisplanner de reizen ‘berekend’. Dit is echter erg lastig op te lossen maar staat wel op de lijst met items die we aan willen pakken. Er is echter nog geen termijn bekend wanneer dit wordt opgelost. 

Reputatie 6

Het probleem met deze onnodige overstappen in de reisplanner is nog steeds niet opgelost. Wat is de huidige stand van zaken?

Zou een moderator ook de status ‘beantwoord’ kunnen verwijderen, aangezien het probleem nog niet is opgelost? Volgens mij heb ik hier al meerdere malen om verzocht.

Ik heb het dinsdag ook meegemaakt. Ik reisde van Alkmaar naar Schiphol. Reisplanner gaf spoor 10 aan Sloterdijk. Uiteindelijk heb ik dankzij dit topic, makkelijk overgestapt in Zaandam.

Reputatie 6

Eerst geleidelijnen, nu een besparing van de Sloterdijkmarathon. Ik ben nog educatief bezig deze week. :P

Volgens mij is de zin heel erg duidelijk VIRM. Het probleem is bekend en de oplossing staat op de lijst van items die we aan willen pakken. We snappen dat het hinderlijk is en onjuist dat reizigers via Amsterdam Sloterdijk worden geleid maar kunnen het niet op een makkelijke manier oplossen. Een oplossing is dus niet zomaar toegepast en kost tijd. 

Volgens mij is de zin heel erg duidelijk VIRM. Het probleem is bekend en de oplossing staat op de lijst van items die we aan willen pakken. We snappen dat het hinderlijk is en onjuist dat reizigers via Amsterdam Sloterdijk worden geleid maar kunnen het niet op een makkelijke manier oplossen. Een oplossing is dus niet zomaar toegepast en kost tijd. 

 

Een oplossing is dus niet zomaar toegepast en kost tijd. Dit topic is 11 maanden geleden gestart door @VIRM . Ik vind de zinsnede “een oplossing” derhalve echt niet meer van toepassing. In 11 maanden tijd had er m.i. toch wel ergens een oplossing voor dit probleem moeten zijn. In de nieuwe dienstregeling is dit dus ook nog niet opgelost?? Ik vind het een buitengewoon vreemd verhaal.

 

 

Ik snap de frustratie Pingpong maar dat veranderd niets aan wat ik aan informatie terug krijg van de afdeling. Zij zijn op de hoogte van het probleem en gaan het oplossen. Dat het lang duurt kan ik alleen maar toegeven. 

Badge +3
Ik kom er zelden maar vind het erg goed nieuws.

Lopen is gezond maar als Zaandam ook kan dan Sloterdijk gewoon vergeten. Met name voor mensen die dan door poortjes gaan en extra kosten krijgen daardoor.
Kortom, er wordt aan gewerkt. Een oplossing lijkt voorhanden. Maar het gaat nog even duren voordat we dit in productie kunnen opleveren."

En tot die tijd zetten jullie de poortjes op Sloterdijk open om te voorkomen dat mensen worden opgelicht?
Dat is nog eens goed nieuws!
Badge +3
Wishful thinking, maar zou inderdaad wel de beste 'workaround' zijn natuurlijk!

Over zwartrijders hoeft men zich niet druk te maken, die hebben immers maling aan poortjes.

Sloterdijk als knooppunt/overstappunt is volgens mij nog steeds de hoofdfunctie, en voor de rest een hoop zakelijke klanten (abonnementshouders), ook al groeit het als kool door hotels en steeds meer woningen in de omgeving.

Maar daar hoef je ook de poortjes niet noodzakelijk voor dicht te houden lijkt me.
Reputatie 6
Volgens mij is het wel een erg gezellig overleg met Errit. 😉
Reputatie 2
Ik vind het positief nieuws dat er in ieder geval serieus aan wordt gewerkt door de techneuten en een oplossing voorhanden lijkt! Dank voor de update.

Reageer