beantwoord

Nog steeds in de reisplanner: overstappen sporen 9/10 op Sloterdijk

• 4 januari 2019
  • 32 reacties
  • 1253 Bekeken

Reputatie 6
  • Reisleider*
  • 622 reacties
Vraagje: waarom zijn er in de reisplanner nog diverse onnodige overstappen van/naar sporen 9 en 10 op Sloterdijk?

Enkele voorbeelden, waarbij ik voor a.s. maandag heb gepland:

v. 12:57 Alkmaar spoor 3 IC naar Maastricht
a. 13:24 Amsterdam Sloterdijk, spoor 5
v. 13:34Amsterdam Sloterdijk, spoor 10, Sprinter naar Leiden Centraal
a. 13:44 Schiphol Airport, spoor 5-6
Zaandam biedt een cross-platform overstap tussen dezelfde twee treinen. Oeps?

v. 21:50 Leiden Centraal, spoor 5b, Intercity naar Amsterdam Centraal
a. 22:19 Amsterdam Sloterdijk, spoor 8
v. 22:32 Amsterdam Sloterdijk, spoor 9, Sprinter naar Hoorn Kersenboogerd
a. 22:51 Purmerend, spoor 2
Vanuit Leiden is het veel handiger om de 700/1800 naar Schiphol te nemen, voor een cross-platform overstap op de Sprinter naar Hoorn.

v. 12:26 Zaandam, spoor 5, Sprinter naar Leiden Centraal
a. 12:32 Amsterdam Sloterdijk, spoor 10
v. 12:40 Amsterdam Sloterdijk, spoor 7, Intercity naar Vlissingen
a. 12:49 Haarlem, spoor 6
Twee minuten eerder gaat in Zaandam treinserie 4700, die op Sloterdijk op spoor 5 aankomt.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 12 februari 2019, 16:47

De melding is goed doorgekomen. Er zijn verschillende redenen waarom het algoritme van de reisplanner een station boven een andere verkiest voor een overstap. Met de ondervindingen van VIRM worden de resultaten voor deze reizen nu geanalyseerd. Ik heb een update gekregen dat de oplossing waarschijnlijk nog wel even op zich laat wachten.
Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Het is echt niet moeilijk om een soort prioriteitssysteem voor overstappen te programmeren, zodat Sloterdijk alleen als optie wordt gegeven als er geen andere mogelijkheden zijn.
Iets met een wil, een weg en een groot, log bedrijf 😉
Ik heb er een melding van gemaakt met het verzoek om hier even naar te kijken. Ik hoop snel iets terug te kunnen koppelen.
Reputatie 6
Waarom staat deze vraag overigens gemarkeerd als beantwoord?
@Erryt NS @Jouke NS @Rizana NS @VIRM

Nog even voor de duidelijkheid spoor 9 en 10 is Sloterdijk II een station wat op ca 200 meter ligt van Sloterdijk I zonder overdekt looppad. Zoals bekend maar door jullie volstrekt genegeerd zijn er wat issues m.b.t. poortjes op Sloterdijk. Ik zal hier niet verder op ingaan.

Wat echter wel gewoon vervelend is, is bijvoorbeeld als het regent en je door dit overstapadvies een nat pak oploopt. Bedenk daarbij ook nog eens dat vooral ouderen een blindelings (sorry VIRM) vertrouwen in een reisplanner hebben en dus ook hiervan uitgaan.

Dat dit onderwerp geen sense of urgency bij jullie heeft, snap ik derhalve totaal niet.
Reputatie 6
Het is inmiddels al vier maanden geleden sinds de laatste update. Is er inmiddels al een update, of moet ik een nieuw topic gaan aanmaken?
Badge +3
@VIRM er is inmiddels (inderdaad, alweer) genoeg geneuzel over in soortgelijke topics.

Drama inderdaad, en we wachten met smart op een update!
Je hebt geen ongelijk dat het overleg met Erryt gezellig was, VIRM. Het is ook een hele gezellige gozer. Maar ik wil je wel mijn excuus aanbieden dat het zo lang heeft geduurd.

Ik heb alle correspondentie rond dit onderwerp ontvangen van Erryt en ik heb de hele boel doorgestuurd naar de betreffende afdeling met de vraag erbij of er al een oplossing in zicht is, of in ieder geval een idee wat hiermee te doen. Uiteraard geef ik hier een update wanneer ik deze heb voor je!
Reputatie 6
*duwt dit topic omhoog*

Moderatoren, zijn jullie wakker?
Badge +3
Ik kom er zelden maar vind het erg goed nieuws.

Lopen is gezond maar als Zaandam ook kan dan Sloterdijk gewoon vergeten. Met name voor mensen die dan door poortjes gaan en extra kosten krijgen daardoor.
Kortom, er wordt aan gewerkt. Een oplossing lijkt voorhanden. Maar het gaat nog even duren voordat we dit in productie kunnen opleveren."

En tot die tijd zetten jullie de poortjes op Sloterdijk open om te voorkomen dat mensen worden opgelicht?
Dat is nog eens goed nieuws!
Badge +3
Wishful thinking, maar zou inderdaad wel de beste 'workaround' zijn natuurlijk!

Over zwartrijders hoeft men zich niet druk te maken, die hebben immers maling aan poortjes.

Sloterdijk als knooppunt/overstappunt is volgens mij nog steeds de hoofdfunctie, en voor de rest een hoop zakelijke klanten, ook al groeit het als kool door hotels en steeds meer woningen in de omgeving. Daar hoef je ook de poortjes niet noodzakelijk voor dicht te houden lijkt me.
Reputatie 6
Volgens mij is het wel een erg gezellig overleg met Errit. 😉
Reputatie 2
Ik vind het positief nieuws dat er in ieder geval serieus aan wordt gewerkt door de techneuten en een oplossing voorhanden lijkt! Dank voor de update.
Reputatie 7
Badge +3
Wow, na meer dan zeven maanden "wordt er aan gewerkt"!
Ik heb begrepen dat de correspondentie wel was gelukt, maar de betreffende reactie was er een beetje bij ingeschoten. 😅 Laura zal er morgen op terugkomen!
Hi VIRM! Ik ga even overleggen met Erryt en ga dit verder voor je uitzoeken. Ik kom erop terug zodra ik meer informatie voor je heb. 🙂
Reputatie 6
Is e ral witte rook?
Nog niet, maar ik heb zojuist weer een reminder verstuurd.
Ik heb om een update gevraagd. Ik had de vraag verkeerd uitgezet waarvoor excuses. Ik hoop volgende week meer met jullie te kunnen delen.
Waarom staat deze vraag overigens gemarkeerd als beantwoord?

Geen idee, VIRM. Ik heb het teruggedraaid.
De melding is goed doorgekomen. Er zijn verschillende redenen waarom het algoritme van de reisplanner een station boven een andere verkiest voor een overstap. Met de ondervindingen van VIRM worden de resultaten voor deze reizen nu geanalyseerd. Ik heb een update gekregen dat de oplossing waarschijnlijk nog wel even op zich laat wachten.
Aangezien de oplossing nog wel even op zich laat wachten kan ik niets anders dan tot die tijd mijn bovenste reactie als antwoord markeren. Ik hoop dat je het daar mee eens bent, VIRM.
Ik heb nog geen respons over mogen ontvangen. Ik heb ze een reminder gestuurd, zodat er alsnog even naar kan worden gekeken. Bedankt voor jullie geduld!
Reputatie 6
Alleen als je zo nu en dan een update kunt geven. 😉
Reputatie 6
Errit, heb je over dit onderwerp nog een update?

Reageer