NS adviseert --> LET OP: plan uw reis op ns.nl (dus niet in de app. In verband met een technische storing is het mogelijk dat de app geen goede verbinding geeft.)

• 6 juli 2018
  • 24 reacties
  • 545 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Opmerkelijk:

Bij werkzaamheden die komende nacht en dag plaatsvinden (zaterdag 7 juli)
tussen 's-Hertogenbosch, Tilburg Universiteit en Eindhoven adviseert de NS om
NIET de Reisplanner Xtra app te gebruiken, maar de Reisplanner op de website www.ns.nl

Bij andere spoorwerkzaamheden wordt niet geadviseerd om een andere planner te gebruiken.

https://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor

24 reacties

Duidelijk toch, de informatie is dan blijkbaar niet in de NS app op korte termijn bij te werken omdat deze info uit een ander systeem getrokken wordt dan waar de informatie uit de ns.nl reisplanner komt.

En er staat ook nog vermeld dat dit komt door een technische storing met de app. De reisinformatie op dat traject is dus last minute aangepast en kan niet naar het systeem van de app geladen worden vanwege deze storing.

En dat wordt er dan netjes bij vermeld.
Reputatie 5
Badge
Opzich netjes dat ze het vermelden, maar bedenk dat er een hele grote groep mensen is die de computer alleen erbij pakken voor Netflix en dergelijken. Zij plannen alleen via de app, en daar staat die waarschuwing niet.
Pompiedompiedom het weekend is begonnen 🍷
En dat wordt er dan netjes bij vermeld.

In de NS Xtra Reisplanner staat nergens vermeld dat je deze niet moet gebruiken
voor het plannen van een reis tussen Eindhoven en Tilburg op zaterdag 7 juli.

Door het besluit van de NS om alleen snelbussen in te zetten tussen Eindhoven en Den Bosch, wordt de reiziger tussen Eindhoven en Tilburg dubbel gepakt:
  • Extra overstappen in Den Bosch na een busrit van 40 minuten
  • Een verlenging van de reistijd van 23 / 43 naar 60 minuten
Het is absurd, dat de NS de reiziger niet op één zet.
De extra reistijd is niet 20 minuten , maar méér dan 35 minuten + een extra overstap.

Opzich netjes dat ze het vermelden, maar bedenk dat er een hele grote groep mensen is die de computer alleen erbij pakken voor Netflix en dergelijken. Zij plannen alleen via de app, en daar staat die waarschuwing niet.
Als door technische problemen de app niet bijgewerkt kan worden dan zal het er inderdaad niet in vermeld worden, lijkt mij geheel logisch.
Neuj, VTB loopt totaal parallel aan plannerengine.
Reputatie 5
Badge
Het staat in de app, goed bezig!

Badge +3
Maak van die verwijzing naar de planner dan alsjeblieft op zijn minst naar https://www.ns.nl/reisplanner, want dan zit er geen (totaal overbodige) opsmuk omheen tenminste...

Simpelweg verwijzen naar www.ns.nl is nogal 'bloated' (vervuild met allerlei leuke foto's en andere dingen die je helemaal niet zoekt dus, ook al staat daar tussen alles ook wel een reisplanner...

Hetgeen op zich dus wel okee is, maar simpeler kan dus ook, dus doe dat dan!

Als het toch zo moet (officieel advies dus gebruik de website en niet de app!) dan haak ik ook af en zou zeggen hanteer KISS as much as possible.

Mensen (ik spreek nu voor mezelf) willen een reisadvies en dus geen algemene hippe pagina of website waar je toevallig ergens ook een reis kan plannen!
Is inderdaad netjes een bericht in VTB voor gemaakt welke loopt tot 8 juni 22h. Bijkomend voordeel is dat het ook aan andere systemen wordt geleverd.

Servicebericht technische storing App
Door een technische storing geeft de app op zaterdag 7 juli en zondag 8 juli in sommige gevallen geen verbinding bij het opvragen van een reisadvies tussen de volgende stations: Rotterdam-Eindhoven Dordrecht-Eindhoven Zwijndrecht-Eindhoven Barendrecht-Eindhoven De reisplanner op NS.nl geeft wel de goede verbinding.
Badge +3
Ik lees nu dat er ook adviezen onderbreken tussen Geldermalsen en Utrecht, bijv. deze stond niet in de app.

Bron: https://twitter.com/Sita29666904/status/1015992448890351616
Zelfs de informatie op www.ovtijden.com vertoont meerdere vertrektijden voor dezelfde trein:

Vertrektijden 08-07-2018 station Geldermalsen
https://www.ovtijden.com/avtdag/GDM/20180708/

Sprinter 6964 van 's-Hertogenbosch via Utrecht naar Den Haag Centraal
https://www.ovtijden.com/arnu/rl/6964/2018-07-08T18:42:00+0200

Afwijkende vertraging bedoel je? Dat is al tijden, vertragingsberekening is niet consistent tussen de verschillende ketens 😪
Komt de info met vertrektijden van een station uit een andere bron dan de vertrektijd van een trein?
Ja, andere keten en de andere keten heeft ook een ander aanleverend systeem vanuit verkeersleiding. Daar zit de nodige inconsistentie. Ook in (onterechte) extra stops e.d.

Probleem is dat niet alle data in alle ketens beschikbaar is, dus je moet haast wel mengen.
Leuke uitdaging voor de bouwer van de website www.OVTijden.com 😉
*kuch* klopt 😪
Badge +3
De iOS en Android app zijn ook weer de weg kwijt rond Zwolle...

Standaard advies is 3:30 met 3 overstappen en bus van Meppel naar Kampen Zuid en dan via Leiden.

Maar geef je als via 't Harde plant gaat het wel goed, en kan je vanuit daar gewoon naar Rotterdam in 3:07 met 2 overstappen.. :(

Blijft dus verstandig om ns.nl/reisplanner (web) te gebruiken!
Reputatie 5
De Reisplanner is altijd leidend in de beslissing of een reis wel of niet is toegestaan, toch ? Welke ? De app (ook) of toch uitsluitend die op ns.nl ?

Zo wordt reizen met de NS toch weeral die eerste regel van het management:

1. De NS heeft altijd gelijk.
  2. Indien de NS niet gelijk heeft, dan treedt automatisch regel 1 in werking.
NS.nl of App volgens de voorwaarden ROS. Maar dat is sowieso leuk, want met enig creatief plannen is terugsteken ook toegestaan daardoor.
Badge +3
Waarom heeft/had de app (hafas) dan niet door dat je i.p.v. Meppel - Kampen Zuid -met een bus en dan via Leiden- ook gewoon (23 minuten sneller zonder omreizen of terugsteken en ook nog een overstap minder) gewoon via 't Harde kan? 🤔
Badge +3
Och ja.. nog zo eentje, van https://twitter.com/Treindienstldr

Zeg @NS_online, waarom staat er opeens een leegmatrit in de Reisplanner? Beetje teleurstellend voor wie die kant op wil...

Da's niet zozeer een app probleem overigens, maar zou idd niet voor mogen komen. Ten onrechte in de datastromen gekomen :)

In de Infoplus-keten was het wel netjes een Sprinter overigens.
Reputatie 7
Badge +2
De reisplanner op de website gaf hem aan als NS bus.
Bijzondere bus 🤣

Badge +3
Volgende...

Reiziger Frank:
Sinds wanneer stopt de trein naar Enkhuizen in Zaandam? Ik kom echt 3 minuten te laat aan op mijn eindbestemming om mijn overstap te halen van mijn bus...
NS webcare:

Dit komt door werkzaamheden, Frank! Tot en met 29 juli is de dienstregeling hier aangepast. ^BW
Frank:

En de applicatie van de NS weet dit niet? Want dit klinkt eigenlijk als je haalt het nooit tot 29 juli. Erg vervelend dan merk je toch dat de app nog niet helemaal werkt maar ik zal wel weer iets minder dan 1 uur wachten zoals ik net ook al deed in Tilburg...
NS webcare:

Dit staat als het goed is gewoon in de Reisplanner weergegeven. ^BW
Haha nee dus @Ben NS de app is vaak genoeg de weg kwijt bij werkzaamheden, en het lijkt er op dat iOS er meer last van heeft dan Android ;)

Moet erbij zeggen dat de reizigers ook niet echt de scherpste zijn met tegen de 40° in treinen zonder airco en zo... en webcare dan niet moet zeggen dat het in een andere coupé koeler kan zijn 😉

Reageer