beantwoord

ns app, e-ticket niet ontvangen

• 23 juni 2020
  • 11 reacties
  • 644 Bekeken

Afgelopen zondag met de trein van Dordrecht naar goes proberen te reizen met de ns app, ik had online een kaartje gekocht maar kreeg geen mail en kon het kaartje niet importeren, ik had het nummer van de klantenservice op het station gebeld, was het nummer buiten gebruik... daarna dis nog maar een kaartje gekocht in de hoop dat ik dan wel kon reizen maar deze kwam ook niet uiteindelijk wel een mailtje gehad en kon ik reizen, had ook in de app gezocht naar informatie of een recenter telefoon nummer maar dat bleek tevergeefs, ik vroeg me dus af hoe kan ik het geld terug krijgen voor het andere kaartje dat ik gekocht heb? 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 23 juni 2020, 11:21

Je kunt het beste alsnog even contact opnemen met de klanteNService, bereikbaar via telefoon 030-7515155, chat, Facebook en Twitter.

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge

Welk nummer heb je dan gebeld? 

Het nummer dat op het station op het blauwe bord hing het klantenservice nummer. Maar heeft u ook een idee wat ik nog kan doen?

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt het beste alsnog even contact opnemen met de klanteNService, bereikbaar via telefoon 030-7515155, chat, Facebook en Twitter.

Reputatie 7
Badge +3

Het kan een uur duren voordat een mail met de link of het kaartje in de app komt.

Wanneer u op een station bent, kunt ook ter plekke gebruik maken van de info-paal. Deze is verbonden met de klantenservice. Voor nu zou ik het advies van @mrfreeze opvolgen.

Oké dankjewel zal ik dat nummer nog eens proberen, de informatiepaal heb ik gebruikt maar de beste mevrouw wist hier ook geen antwoord op omdat ze niet heel bekend was met de werking van de app, ik wist niet dat het een uur kon duren de app heeft altijd aangegeven dat het direct geladen kon worden zeker als je via de app het ticket koopt en in het verleden ook nooit problemen gehad! Allemaal bedankt voor het mee denken :-)

Reputatie 7
Badge +3

ik wist niet dat het een uur kon duren

Nee, dat wordt ook nergens vermeld. Hier op het forum is het wel eens aangegeven door een medewerker, maar op de site staat overal nog gewoon “bestel je treinkaartje, betaal via de app en je e-ticket staat direct op je mobiel”. Tussen “direct” en “een uur” zit nogal een verschil als je op een trein wacht.

Reputatie 6
Badge

Het nummer dat op het station op het blauwe bord hing het klantenservice nummer. Maar heeft u ook een idee wat ik nog kan doen?

Waren dat geen bordjes met het telefoonnummer van de stationsmanager? Dat is wat anders dan een klantenservice. Dus gebruik de informatiezuiltjes, of bel 030-7515155 (en dus ook geen 0900 of 18xx nummer)

Nee dat waren geen stationsmanager nummers er stond duidelijk klantenservice en aangezien ik kan lezen weet ik het zeker dus nogmaals de bevestiging dat het goede nummer gebeld is van de klantenservice en niet van iets anders en dat het nummer buiten gebruik was. 

Badge +3

Nee, dat wordt ook nergens vermeld. Hier op het forum is het wel eens aangegeven door een medewerker, maar op de site staat overal nog gewoon “bestel je treinkaartje, betaal via de app en je e-ticket staat direct op je mobiel”. Tussen “direct” en “een uur” zit nogal een verschil als je op een trein wacht.

Dan heb ik een vraagje.

Als ik een ticket ‘bestel’ (via de app of website) krijg ik altijd -binnen een uur maar vaak veel sneller natuurlijk- een e-mail met een knop om het ticket in de app te kunnen importeren.

Er is echt nog nooit een ticket ‘automagisch’ (na betalen via iDeal) in mijn NS app terecht gekomen (zoals een in-app aankoop voor credits bij een spelletje of upgrade naar een reclame-vrije versie of zo).

Daarvoor moet je toch echt op een knop (in de e-mail, of mijn persoonlijke bestelpagina of zoiets) tikken, waarna je het kunt printen, opslaan als pdf of importeren in de NS app.

“Staat direct op je mobiel" #hoedan?

Die persoonlijke bestelpagina zal best werken (direct na betalen ga je terug naar de 'webshop’), maar dan nog is er een download en 'importeer' handeling nodig, toch?

En dan moet je de NS app bij voorkeur open hebben staan, want een webshop kan niet zomaar een app voor je openen en vervolgens dingen doen (beveiliging). Tenzij het ticket een los bestandje is dat ergens opgeslagen wordt en de app (die toegang heeft tot ál je bestanden?) dat herkent en vervolgens zelf maar importeert?

Een ticket staat inderdaad niet automatisch in de app. In alle gevallen moet het ticket eerst in de app geïmporteerd worden Kies als de bevestiging getoond wordt voor 'Laden in de NS-app op uw mobiele telefoon'. Daarna staat het ticket direct in de app. 

Reputatie 7
Badge +2

Als ik een ticket ‘bestel’ (via de app of website) krijg ik altijd -binnen een uur maar vaak veel sneller natuurlijk- een e-mail met een knop om het ticket in de app te kunnen importeren.

Er is echt nog nooit een ticket ‘automagisch’ (na betalen via iDeal) in mijn NS app terecht gekomen (

Ik krijg na betaling een pagina met een button om te importeren in de app. Als ik op deze button klik, dan kan ik kiezen voor een browser. Als ik Chrome kies dan heb ik het ticket direct in de app, ik heb dit woensdag nog twee keer gedaan. Ik gooi de bevestigingsmail van bestelde e-tickets vrijwel altijd ongeopend weg.

Als ik dit met Firefox doe dan werkt dit niet en krijg ik een foutmelding. Ik heb ook geen standaardbrowser ingesteld. Ik gebruik meestal Firefox, maar als ik Firefox zou kiezen dan kan ik dus nooit een ticket direct in de app importeren. Dan gaat het meteen mis na het klikken op de button om in de app te importeren.

Reageer