ns app, e-ticket niet ontvangen | NS Community
beantwoord

ns app, e-ticket niet ontvangen

  • 23 June 2020
  • 26 reacties
  • 19575 Bekeken

Afgelopen zondag met de trein van Dordrecht naar goes proberen te reizen met de ns app, ik had online een kaartje gekocht maar kreeg geen mail en kon het kaartje niet importeren, ik had het nummer van de klantenservice op het station gebeld, was het nummer buiten gebruik... daarna dis nog maar een kaartje gekocht in de hoop dat ik dan wel kon reizen maar deze kwam ook niet uiteindelijk wel een mailtje gehad en kon ik reizen, had ook in de app gezocht naar informatie of een recenter telefoon nummer maar dat bleek tevergeefs, ik vroeg me dus af hoe kan ik het geld terug krijgen voor het andere kaartje dat ik gekocht heb? 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 23 June 2020, 11:21

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge

Welk nummer heb je dan gebeld? 

Het nummer dat op het station op het blauwe bord hing het klantenservice nummer. Maar heeft u ook een idee wat ik nog kan doen?

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt het beste alsnog even contact opnemen met de klanteNService, bereikbaar via telefoon 030-7515155, chat, Facebook en Twitter.

Reputatie 7
Badge +3

Het kan een uur duren voordat een mail met de link of het kaartje in de app komt.

Wanneer u op een station bent, kunt ook ter plekke gebruik maken van de info-paal. Deze is verbonden met de klantenservice. Voor nu zou ik het advies van @mrfreeze opvolgen.

Oké dankjewel zal ik dat nummer nog eens proberen, de informatiepaal heb ik gebruikt maar de beste mevrouw wist hier ook geen antwoord op omdat ze niet heel bekend was met de werking van de app, ik wist niet dat het een uur kon duren de app heeft altijd aangegeven dat het direct geladen kon worden zeker als je via de app het ticket koopt en in het verleden ook nooit problemen gehad! Allemaal bedankt voor het mee denken :-)

Reputatie 7
Badge +3

ik wist niet dat het een uur kon duren

 

Nee, dat wordt ook nergens vermeld. Hier op het forum is het wel eens aangegeven door een medewerker, maar op de site staat overal nog gewoon “bestel je treinkaartje, betaal via de app en je e-ticket staat direct op je mobiel”. Tussen “direct” en “een uur” zit nogal een verschil als je op een trein wacht.

Reputatie 7
Badge

Het nummer dat op het station op het blauwe bord hing het klantenservice nummer. Maar heeft u ook een idee wat ik nog kan doen?


Waren dat geen bordjes met het telefoonnummer van de stationsmanager? Dat is wat anders dan een klantenservice. Dus gebruik de informatiezuiltjes, of bel 030-7515155 (en dus ook geen 0900 of 18xx nummer)

Nee dat waren geen stationsmanager nummers er stond duidelijk klantenservice en aangezien ik kan lezen weet ik het zeker dus nogmaals de bevestiging dat het goede nummer gebeld is van de klantenservice en niet van iets anders en dat het nummer buiten gebruik was. 

Badge +3

Nee, dat wordt ook nergens vermeld. Hier op het forum is het wel eens aangegeven door een medewerker, maar op de site staat overal nog gewoon “bestel je treinkaartje, betaal via de app en je e-ticket staat direct op je mobiel”. Tussen “direct” en “een uur” zit nogal een verschil als je op een trein wacht.

Dan heb ik een vraagje.

Als ik een ticket ‘bestel’ (via de app of website) krijg ik altijd -binnen een uur maar vaak veel sneller natuurlijk- een e-mail met een knop om het ticket in de app te kunnen importeren.

Er is echt nog nooit een ticket ‘automagisch’ (na betalen via iDeal) in mijn NS app terecht gekomen (zoals een in-app aankoop voor credits bij een spelletje of upgrade naar een reclame-vrije versie of zo).

Daarvoor moet je toch echt op een knop (in de e-mail, of mijn persoonlijke bestelpagina of zoiets) tikken, waarna je het kunt printen, opslaan als pdf of importeren in de NS app.

“Staat direct op je mobiel" #hoedan?

Die persoonlijke bestelpagina zal best werken (direct na betalen ga je terug naar de 'webshop’), maar dan nog is er een download en 'importeer' handeling nodig, toch?

En dan moet je de NS app bij voorkeur open hebben staan, want een webshop kan niet zomaar een app voor je openen en vervolgens dingen doen (beveiliging). Tenzij het ticket een los bestandje is dat ergens opgeslagen wordt en de app (die toegang heeft tot ál je bestanden?) dat herkent en vervolgens zelf maar importeert?

Een ticket staat inderdaad niet automatisch in de app. In alle gevallen moet het ticket eerst in de app geïmporteerd worden Kies als de bevestiging getoond wordt voor 'Laden in de NS-app op uw mobiele telefoon'. Daarna staat het ticket direct in de app. 

 

Als ik een ticket ‘bestel’ (via de app of website) krijg ik altijd -binnen een uur maar vaak veel sneller natuurlijk- een e-mail met een knop om het ticket in de app te kunnen importeren.

Er is echt nog nooit een ticket ‘automagisch’ (na betalen via iDeal) in mijn NS app terecht gekomen (

Ik krijg na betaling een pagina met een button om te importeren in de app. Als ik op deze button klik, dan kan ik kiezen voor een browser. Als ik Chrome kies dan heb ik het ticket direct in de app, ik heb dit woensdag nog twee keer gedaan. Ik gooi de bevestigingsmail van bestelde e-tickets vrijwel altijd ongeopend weg.

Als ik dit met Firefox doe dan werkt dit niet en krijg ik een foutmelding. Ik heb ook geen standaardbrowser ingesteld. Ik gebruik meestal Firefox, maar als ik Firefox zou kiezen dan kan ik dus nooit een ticket direct in de app importeren. Dan gaat het meteen mis na het klikken op de button om in de app te importeren.

Vergelijkbaar probleem gehad. Kaartje besteld in de app en betaald met ideal, betaling succesvol, maar daarna kwam ik op een foutmelding pagina. Geen button, niets. Dus nog een kaartje besteld, en weer hetzelfde. Je krijgt een aantal minuten later wel een email met een bevestiging en een “haal mijn e-tickets op” button. Dat was mooi te laat, ik had al een 3e kaartje gekocht in de automaat. 

De NS klantenservice gebeld, maar die geven je geen geld terug, omdat het kaartje wel “geleverd” is. Schandalig!!! 52 euro armer.

Zo hoort een aankoop in een fatsoenlijke app niet te werken. Heb de app gelijk verwijderd, Ik koop mijn kaartjes voortaan weer in de automaat.

Daar schrik ik van. Als je 2 kaartjes voor hetzelfde traject hebt voor dezelfde persoon en dan ook nog eens een los kaartje voor dat traject hebt dan kunnen wij uit coulance wel iets voor je regelen. Zou je mij een privébericht willen sturen door op mijn naam en stuur bericht te klikken? Ik kijk dan graag voor je na of ik wat voor je kan doen.

 

Voor de meelezers wil ik wel kwijt dat wij volgens de voorwaarden dergelijke verzoeken moeten afwijzen en is het advies om eerst contact op te nemen met onze klantenservice voordat je onnodig een nieuwe ticket koopt. Wij kunnen de ticket namelijk gewoon nasturen. Ik wacht je bericht af geertt.

Badge +3

Bij mijn weten kan je zolang je nog niet op die ‘haal mijn tickets op’ button in de e-mail geklikt hebt (en dus naar je persoonlijke pagina gestuurd bent waar je de keuze hebt voor downloaden/uitprinten of importeren in de NS app) gewoon je ticket annuleren en geld terug krijgen.

Of is dit veranderd en zo ja, waarom en per wanneer?

Als dit is omdat je tegenwoordig (blijkbaar?) ook zonder e-mail tickets in de app kunt toveren, waarom werkt het dan niet in alle bekende browsers? Firefox is bepaald geen kleine speler wat dat betreft… :sweat_smile:

In dit geval gaat het dus om twee iedentieke e-tickets (op naam en datum) plus nog een los kaartje uit de automaat. Ik zie geen reden om dat niet te vergoeden wanneer je twee keer achter elkaar geen ticket krijgt (maar een foutmelding of er gebeurt helemaal niets).

Oké, wacht in dat geval maximaal een uur op de e-mail of bel na een kwartiertje de Klantenservice, maar daar is lang niet altijd tijd voor. Het gekochte losse kaartje (eventueel met betalingsbewijs) zou voldoende reden moeten zijn om een niet ontvangen e-ticket te vergoeden.

Een ongeopende ticket kunnen wij annuleren en vergoeden. Ik heb nog niet vernomen dat je tegenwoordig een ticket kan openen zonder dat wij dat kunnen achterhalen.

Badge +3

Een ongeopende ticket kunnen wij annuleren en vergoeden. Ik heb nog niet vernomen dat je tegenwoordig een ticket kan openen zonder dat wij dat kunnen achterhalen.

Ja precies, en die ticket ‘open je’ door klikken op die knop in de e-mail volgens mij. Maar het lijkt er dus op dat je na betalen al meteen zo’n knop te zien krijgt (en de e-mail daar later achteraan komt). Alleen doet die knop dus ‘niets’ als je Firefox gebruikt, en met Chrome wél.

Vraag me af of de knop in de e-mail het dan wel doet met Firefox, maar dat zou dan al lang en breed bekend moeten zijn lijkt me.

Reputatie 7
Badge +3

@Robert B volgens de voorwaarden kun je helemaal geen restitutie krijgen of deze wijzigen als je een e-ticket koopt. Dat voor ongeopende tickets geld wordt teruggegeven is dus coulance.

Het klopt dat dit een vorm van coulance is. Indien je een e-ticket koopt zie je ook de volgende tekst verschijnen: 

  • Klopt deze datum? U kunt uw tickets na betaling namelijk niet meer wijzigen of annuleren.
Badge +3

@Robert Bvolgens de voorwaarden kun je helemaal geen restitutie krijgen of deze wijzigen als je een e-ticket koopt. Dat voor ongeopende tickets geld wordt teruggegeven is dus coulance.

Je kunt geen restitutie krijgen voor een e-ticket dat je hebt. Voor een e-ticket dat je nooit ontvangen hebt (of de e-mail te laat ontvangen en dus maar een los kaartje gekocht) lijkt die ‘coulance’ me niet meer dan logisch.

De reden die hier (en op social media) meestal wordt gegeven is “omdat er niet te controleren valt of ermee gereisd gaat worden”.

Met een ticket dat je niet hebt kan je niet (gaan) reizen dus neem het maar terug (bestelling annuleren).

Zelfde als een postbezorger die aan je deur staat met een pakketje dat veel te laat is (en je dus weigert), of dat je niet binnen een week afhaalt bij een bezorgpunt. Dat gaat ongeopend retour afzender en jij krijgt je geld terug.

Zie overigens de laatste tijd veel meldingen van e-ticket mails die niet of pas veel later aankomen, of niet meteen in de NS app verschijnen (voor zover die mogelijkheid er is). Deze van een paar minuten geleden. ‘Coulance’ (of daar schappelijk mee omgaan) lijkt me dus op zijn plaats.

 

Ik heb helaas niets meer van geertt vernomen.

Hallo , ik heb zojuist een e-ticket bestelt .

Maar heb nooit het kaartje ontvangen via de mail.

wat kan ik hier aan doen ?
 

****

Gegevens verwijderd door moderator

Reputatie 7
Badge

De klantenservice bellen of chatten en voortaan geen persoonlijke gegevens hier neergooien!

Reputatie 7
Badge

U moet zelf actie ondernemen. Wij kunnen dat niet voor u doen. 

Een ticket staat inderdaad niet automatisch in de app. In alle gevallen moet het ticket eerst in de app geïmporteerd worden Kies als de bevestiging getoond wordt voor 'Laden in de NS-app op uw mobiele telefoon'. Daarna staat het ticket direct in de app. 

Oud bericht, maar zoals in andere reacties al staat is dat voor Firefox-gebruikers NA 2 JAAR nog steeds NIET het geval! Als je de mail niet binnenkrijgt, is er GEEN ENKELE mogelijkheid om het ticket in de app te krijgen.

Het oplossen van problemen gaat blijkbaar met dezelfde vertraging als de treinen zelf.

Laatst lukte het me niet een fietskaart toeslag via de ns app te laden. Ik had hem betaald, maar er gebeurde daarna niets. Ik heb het er op aan laten komen en geen nieuw kaartje gekocht. Ik werd niet gecontroleerd, en ik wou geen nieuw kaartje kopen omdat ik wel had betaald en omdat dezelfde fout weer kon optreden. In het verleden ging het altijd goed.

Sinds kort heb ik op mijn iPhone bij de Safari settings cookies geblokkeerd en Javascript uitgeschakeld. Dat zou wel eens de boosdoener kunnen zijn. Nu ben ik benieuwd welke van die twee de boosdoener is.


Ik laat namelijk graag de settings zoals ze zijn. Dat scheelt een hoop onnodig verkeer.
Wie kan mij zeggen welke browser settings precies nodig zijn om het ticket-kopen-en-bestellen vanuit de NS app mogelijk te maken?

Reageer