beantwoord

NS-app niet te downloaden.

• 2 februari 2019
  • 7 reacties
  • 320 Bekeken

Goedemorgen. Mijn naam is Tessa.
Kan ik hier ook terecht met een vraag over de NS-app?
Het probleem is dat ik hem niet kan downloaden, terwijl mijn smartphone er wel geschikt voor is.
icon

Beste antwoord door bryan 2 februari 2019, 11:46

We kunnen het proberen. Kun je wat vertellen over je telefoon? (Fabrikant, type, besturingssysteem etc, evt een screenshot van de melding die je krijgt als je wil downloaden)
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge
We kunnen het proberen. Kun je wat vertellen over je telefoon? (Fabrikant, type, besturingssysteem etc, evt een screenshot van de melding die je krijgt als je wil downloaden)
Hallo NS-f0rum en welkom bij de NS Community.

Zoals bryan al aangeeft kunnen we altijd proberen je te helpen. Kun je wellicht aangeven waar je tegenaan loopt als je probeert de app te downloaden?
Reputatie 1

Mij lukt het ook niet. Ik kom terecht op een site die mijn emailadres wil weten. Nou, dat kan. Ze willen echter ook het bijbehorende wachtwoord. Ja, daar trap ik natuurlijk niet in. Straks vragen ze ook nog mijn pincode.

Hoi Feico. Op welke website kom je terecht? De app moet te downloaden zijn via de app store op je smartphone. Kun je meer informatie geven over het type telefoon: besturingssysteem, fabrikant etc.?

Reputatie 1

ik begin bij ns.nl/app, ik kan kiezen tussen App Store en Google Play. De eerste ziet er het betrouwbaarst uit.

Klik ik op App Store, dan komen er een paar ikoontjes: NS, NS Lab, Blauwe bord, NS Perronwijzer. En als ik daarop tik gebeurt er niet zo veel.

Ik heb ook Google Play geprobeerd. Dan verschijnt de knop Installeren. En dan wordt er om email met wachtwoord gevraagd. Nou die krijg je niet van mij.

Over de telefoon weet ik niet zo veel, het is een merkloos ding dat ik bij wat anders cadeau kreeg.

Het klinkt alsof je dan moet inloggen op de Google Play Store. Als ik daar een willekeurige app wil downloaden, krijg ik de melding dat ik ingelogd moet zijn. Indien je geen Google Play account hebt, zou je er één kunnen aanmaken. Dan is het veilig om in te loggen lijkt me. Op je telefoon zelf zou ook een App Store moeten zijn. Het verschilt per toestel of je daar voor ingelogd moet zijn. Apple vraagt bijvoorbeeld om een Apple ID verificatie. 

Badge +3

In de (Apple) App Store kan je weinig met een Android toestel, daarvoor moet je inderdaad in de Google Play Store zijn.

Dat inloggen is alleen nodig als je vanaf een PC/laptop op afstand een app op je telefoon(s) wilt installeren. Je kunt daarvoor je Google account gebruiken, maar gewoon vanaf de App Store op je telefoon is het makkelijkst. Je Google account wordt ook gebruikt voor backups van foto’s e.d. en om zaken te synchroniseren zoals wachtwoorden en favorieten in Chrome.

De app heet simpelweg NS, voorheen heette hij NS Reisplanner Xtra o.i.d.

Reageer