beantwoord

NS app op android werkt niet hetzelfde

• 17 juli 2020
  • 7 reacties
  • 142 Bekeken

Mijn vrouw en ik hebben allebei de NS reisplanner op onze telefoon, we zochten in de NS app naar een reis. Nu blijkt dat de app van mijn vrouw andere opverstaptijden aangeeft dan de app op mijn toestel. De tijd op mijn toestel een Samsung Galaxy A51. Mijn vrouw heeft een Huawei 20 light. De overstap tijd in de ene app 12 min en in de andere van mijn vrouw 27 minuten. Het gaat hier om de app met versie nummer op allebei de toestellen: NS 6.0.46D - 3191. Hoe kan dit?

icon

Beste antwoord door Robert B 17 juli 2020, 19:15

Als ik (Android) diezelfde reis Rotterdam - Ede-Wageningen plan om 15:35 krijg ik op Utrecht a.16:12 v.16:24 (overstap op de IC Nijmegen) en dat is normaal.

Als uw vrouw volgens haar advies ook om 16:12 ‘aankomt’ op Utrecht en pas verder gestuurd wordt met de trein van 16:39 dan heeft ze waarschijnlijk toch bij Opties/Extra het schuifje voor Extra overstaptijd op 8 minuten of langer staan.

Voor een overstap van spoor 11 naar 19 geldt namelijk standaard 5 minuten, tel je daar 8 minuten bij op dan haal je de 12 minuten niet en krijg je een latere trein.

Als je plant op aankomsttijd moet je wel vroeger vertrekken natuurlijk (als je dat bedoelt met veel te vroeg op het perron zijn?)

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Heeft uw vrouw bij de Opties gekozen voor Extra overstaptijd?

Zo niet, dan helpt het als u aangeeft om welke reis het gaat, dus traject, datum en tijd.

@tochjo

De optie voor Extra overstaptijd is niet ingesteld, want dat zou inhouden dat ze altijd veel te vroeg op het perron zou zijn. De reis was geplanned van Rdam CS naar Ede Wageningen vandaag 17 juli om 15.35 uur. In mijn app Rotterdam Centraal (NS intercity) aankomst Utrecht 16.12, vertrek 16.24.

Deze gegevens worden ook door de NS Reisplanner op internet zo aangegeven.

Badge +3

Als ik (Android) diezelfde reis Rotterdam - Ede-Wageningen plan om 15:35 krijg ik op Utrecht a.16:12 v.16:24 (overstap op de IC Nijmegen) en dat is normaal.

Als uw vrouw volgens haar advies ook om 16:12 ‘aankomt’ op Utrecht en pas verder gestuurd wordt met de trein van 16:39 dan heeft ze waarschijnlijk toch bij Opties/Extra het schuifje voor Extra overstaptijd op 8 minuten of langer staan.

Voor een overstap van spoor 11 naar 19 geldt namelijk standaard 5 minuten, tel je daar 8 minuten bij op dan haal je de 12 minuten niet en krijg je een latere trein.

Als je plant op aankomsttijd moet je wel vroeger vertrekken natuurlijk (als je dat bedoelt met veel te vroeg op het perron zijn?)

Dank je wel Robert,

Mijn vrouw is op dit moment in Ede-Wageningen dus zodra ze weer thuis is zal ik de extra overstap tijd bekijken. Het lijkt me i.i.g logisch dat dat idd zo zou moeten zijn..Ik zit in R.dam en kan en kan het nu even niet controleren. Kom er iig op terug.

Met “te vroeg op het perron zijn” bedoel ik dat als je tussen door nog even wat anders gaat doen (want genoeg tijd) dan mis je uiteraard je aansluiting.

Bedankt allemaal voor de nodige informatie.

Het blijkt idd dat de telefoon van mijn vrouw stond ingesteld op 10 minuten extra overstap tijd.

We hadden deze optie in de NS -app nog nooit gezien, maar na een beetje zoeken bleek dit

inderdaad op 10 minuten te staan. De app van mijn vrouw en mijzelf geven u weer dezelfde overstap tijden aan.

Bedankt voor de update, EGunneweg, en fijn om te lezen dat de oorzaak is gevonden!

Reageer