beantwoord

NS App op Apple Watch werkt niet

• 7 februari 2020
  • 6 reacties
  • 833 Bekeken

Helaas werkt de NS app niet op mijn Apple Watch. De app start wel op, maar vervolgens geeft deze op mijn watch aan dat er geen trajecten zijn en dat ik deze via de app moet toevoegen. Ditzelfde geldt voor opgeslagen reizen. Via de app op mijn iPhone heb ik echter een gepersonaliseerd account waarin ik zowel trajecten als reizen heb opgeslagen. Deze synchroniseren dus niet met de Apple Watch. Wat zou hier het probleem kunnen zijn?

icon

Beste antwoord door Thom 7 februari 2020, 17:19

Check in de app op de Watch of NS er op staat. Selecteer deze en kijk of er opgeslagen reizen in staan. Kijk daarbij op alle drie de schermpjes. Als er geen opgeslagen reizen te vinden zijn, moet u die plannen in de reisplanner. U moet uw reis dan eerst nog in opgeslagen reizen plaatsen en alle variabelen invullen. Als de tijd daar is, krijgt u een melding op uw Watch en hij waarschuwt bijvoorbeeld voor overstappen. Het verloopt niet intuïtief maar met als u de volgorde van werken eenmaal in de gaten heeft, werkt het. Kijk ook op Mijn reizen.

Een Watch kan alleen de bewust opgeslagen reizen inlezen. Er zijn vrij veel opties, stel ze voor u goed in.

Handig als u bijvoorbeeld binnen een vertrektijdenrange van twee uur elke zaterdag naar Nijmegen gaat en terug. Probleem is eerder dat het wat anders werkt dan je zou verwachten. Een reis plannen in de reisplanner die dan direct zichtbaar moet zijn, werkt niet zonder deze stappen.

Bekijk origineel

6 reacties

zie dit topic:

https://community.ns.nl/de-ns-reisplanner-58/apple-watch-63175

Hi Casper Treinreiziger, Welkom bij de NS Community! 

Je hebt als het goed is een privébericht van mij ontvangen, dat ik jouw naam heb aangepast en met de reden. Mocht je iets anders willen, dan mag je me een privébericht sturen. 
Kan je iets met de link waar Pingpong naar verwijst? 

Wellicht zijn er nog andere users met ervaringen? 

Beste Rizana,

De aangepaste naam is prima! Wat betreft de link dje Pingpong heeft doorgestuurd; dat forum gaat voornamelijk over betalen/in-uitchecken met de apple watch. Mijn vraag gaat puur over de reisplanner in de apple watch. Dit werkt namelijk niet terwijl deze functionaliteit wel in de beschrijving in de app store staat. Helaas is mijn vraag dus nog niet beantwoord, in andere forums kan ik dit ook nog niet terugvinden. 

Reputatie 7
Badge +4

Check in de app op de Watch of NS er op staat. Selecteer deze en kijk of er opgeslagen reizen in staan. Kijk daarbij op alle drie de schermpjes. Als er geen opgeslagen reizen te vinden zijn, moet u die plannen in de reisplanner. U moet uw reis dan eerst nog in opgeslagen reizen plaatsen en alle variabelen invullen. Als de tijd daar is, krijgt u een melding op uw Watch en hij waarschuwt bijvoorbeeld voor overstappen. Het verloopt niet intuïtief maar met als u de volgorde van werken eenmaal in de gaten heeft, werkt het. Kijk ook op Mijn reizen.

Een Watch kan alleen de bewust opgeslagen reizen inlezen. Er zijn vrij veel opties, stel ze voor u goed in.

Handig als u bijvoorbeeld binnen een vertrektijdenrange van twee uur elke zaterdag naar Nijmegen gaat en terug. Probleem is eerder dat het wat anders werkt dan je zou verwachten. Een reis plannen in de reisplanner die dan direct zichtbaar moet zijn, werkt niet zonder deze stappen.

Beste Casper en Thom,

De NS app op de Apple Watch heeft drie schermpjes:

• geplande reis (die synchroniseert met de reisbegeleiding op de NS app op de iPhone)
  • trajecten (die niet synchroniseert met trajecten op de iPhone)
  • opgeslagen reizen (die ook nergens mee synchroniseert)

Inderdaad kan je op je Apple Watch dus een opgeslagen reis zien, namelijk de reis waarvoor de app de reisbegeleiding weergeeft. Dat werkt langzaam maar goed.
Tegelijk heeft de Watch dus ook een scherm voor trajecten en voor opgeslagen reizen (zoals ook in de app). Maar die schermen synchroniseren niet met de app op de telefoon en blijven leeg. En dat is  jammer en onduidelijk. Je weet niet of je iets niet goed heb ingesteld (ik heb al van alles geprobeerd), of dat de functionaliteit simpelweg niet is ingebouwd. Het lijkt erg op het laatste. Terwijl de NS wel complicaties ondersteunt (shortcuts naar de app op de Watch) en dus geavanceerd overkomt, in eerste instantie. Dat voelt als een tegenvaller. De app Treingids biedt dan betere synchronisatie.

Volgens mij is een wat robuuster synchronisatie van opgeslagen reizen en trajecten tussen watchOS en iOS app zeer gewenst.

Groet, Wijnand  

Reputatie 7
Badge +4

Ben ik met u eens. De jongens hebben het ingebouwd maar moeten hun aandacht verdelen. Er komen meer en meer Watchgebruikers maar in verhouding met aantallen iPhone- en Androidtoestellen is het een kleine groep. Normaal werk je eenvoudig met de programmaatjes op de Watch, maar dit was een uitzoekerij omdat je moet ontdekken dat het anders werkt dan je verwacht. Applegebruikers zijn mensen die gewend zijn op hun intuïtie af te kunnen gaan en dat werkt dus niet direct.

Reageer