beantwoord

NS app werkt nog steeds niet na de update

• 17 augustus 2019
  • 7 reacties
  • 365 Bekeken

Net voor en na de update heb ik problemen met de achterliggende info bij de reisplanner. Dus de planner werkt maar als ik op het pijltje rechts druk voor de rest van de info dan krijg ik de melding "NS stopt" of "nl.ns.android.activity is gestopt" Ik druk op ok en de planner werkt dan weer. Maar niet de info. Dat blijft niet werken. Al 2x de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Ook de cache al meerdere malen leeg gemaakt. En met de huidige werkzaamheden is het toch handig om te weten hoe of wat op het spoor. Help
icon

Beste antwoord door Stijn NS 19 augustus 2019, 19:57

Ik zie dat wij nog geen reactie hebben gegeven hier, dus bij deze.

Ik vermoed zelf dat dit inderdaad te maken heeft met de versie van jouw stuurprogramma, @NellyS. Voor mijn huidige telefoon had ik een iPhone 4, die niet hoger ging dan iOS 6. Veel apps, inclusief de nieuwere versie van de NS App, hadden echter iOS 7 of hoger nodig om überhaupt te kunnen functioneren. Dit is uiteindelijk een groot onderdeel geweest in mijn keuze om te upgraden.

Hoogstwaarschijnlijk werkt Android op eenzelfde manier. Het is goed mogelijk dat je nog wel gebruik kan maken van een verouderde versie, maar je zult steeds meer en meer ondersteuning kwijt raken naarmate meer features worden geïntroduceerd in nieuwere versies. Helaas is dit nu eenmaal hoe het werkt.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge
Hier werkt het prima. Heb je misschien niet een hele oude telefoon met een oude versie van Android?
Best wel redelijke leeftijd maar voor de update deed die het prima. Fairphone 1 versie 4.2.2
Reputatie 5
Badge
Android 4 is al behoorlijk oud. Veel app's werken er niet eens meer op, en ik denk dat de NS-app nu ook functies gebruikt die deze oude versie niet meer ondersteunt.

Misschien kan de NS dit wel fixxen, maar Ik houd mijn vingers gekruist.

Ik kan beter aanraden om met de tijd mee te gaan en een nieuw toestel te kopen.

Mail anders eens naar: support@nsmlab.zendesk.com of misschien weet iemand van de developers er meer over. (@TheoSu )
Dank je. Ja ik weet dat mijn telefoon oud is maar ik vind eigenlijk dat dat moet kunnen. Minder consumeren ipv meer toch? Maar goed idee. Ik ga de NS maar eens mailen. Bedankt voor de tip.
Reputatie 5
Badge
Dank je. Ja ik weet dat mijn telefoon oud is maar ik vind eigenlijk dat dat moet kunnen. Minder consumeren ipv meer toch? Maar goed idee. Ik ga de NS maar eens mailen. Bedankt voor de tip.

Ik snap het, maar ergens moeten ontwikkelaars hun programmacode ook overzichtelijk houden. Dit geldt ook bijvoorbeeld voor oude Internet Explorer browsers die weinig ondersteund meer worden, waarmee veel websites al niet meer naar behoren werken.

NS kan vertellen of dit een bug is, en ofdat ze de applicatie niet ondersteunen. Maar ik zou als ik jouw was toch een nieuw toestel aanschaffen. Er komt een moment waarbij steeds minder nog ondersteuning heeft voor Android 4.
Ik zie dat wij nog geen reactie hebben gegeven hier, dus bij deze.

Ik vermoed zelf dat dit inderdaad te maken heeft met de versie van jouw stuurprogramma, @NellyS. Voor mijn huidige telefoon had ik een iPhone 4, die niet hoger ging dan iOS 6. Veel apps, inclusief de nieuwere versie van de NS App, hadden echter iOS 7 of hoger nodig om überhaupt te kunnen functioneren. Dit is uiteindelijk een groot onderdeel geweest in mijn keuze om te upgraden.

Hoogstwaarschijnlijk werkt Android op eenzelfde manier. Het is goed mogelijk dat je nog wel gebruik kan maken van een verouderde versie, maar je zult steeds meer en meer ondersteuning kwijt raken naarmate meer features worden geïntroduceerd in nieuwere versies. Helaas is dit nu eenmaal hoe het werkt.
Badge +3
@ Stijn_NS Bij Android werkt het gewoon hetzelfde. Android 4 gaat echt niet meer werken, en wie nog een telefoon met dat besturingssyteem heeft loopt ook nog de nodige veiligheidsrisico's want het is zo lek als een mandje.

Maar goed, er zijn ook nog mensen die zweren bij Windows XP (Service Pack 3 uit 2001) of Vista (2007)...

Ondersteuning krijg je er niet meer voor uiteraard. De kans dat je keihard 'uitgelachen' wordt door de app ontwikkelaars is vele malen groter.

Reageer