beantwoord

ns reisplanner 4.6

• 7 september 2016
  • 22 reacties
  • 234 Bekeken

Hoe kan ik in mijn reisplanner app versie 4.6 het openbaar vervoer en de reis van adres naar adres terug vinden? Bij mij staan alleen stations getoond.
icon

Beste antwoord door Dennis 7 september 2016, 14:37

Bijvoorbeeld oudeg 50 geeft o.m. Oudegracht 50 in Utrecht, en nr. 50 van diverse straten in Oudega.
Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als de reisplanner er niet in voorziet: Probeert u het hier eens:

http://m.9292.nl

Edit: De reisplanner is op dit punt niet compleet en maakt onderscheid tussen plaatsen met en zonder station. Elk adres lijkt ook niet te vinden.
Het zou nu toch ook in de NS reisplanner moeten kunnen?
Reputatie 7
Badge +4
Ik kan in de reisplanner op mijn mobiel inderdaad een reis van adres naar stad invullen. Begin met de plaatsnaam zonder station. Of alles werkt, durf ik niet te zeggen. Kwestie van uitproberen.
Als ik met een plaatsnaam begin, krijg ik alleen stations.
Reputatie 7
Badge +4
Zo werkt het bij mij ook, vandaar dat ik u de link hierboven gaf. Die gaat van adres naar adres desgewenst. De reisplanner heeft dit niet volledig ingebouwd.
De app 9292 is mij bekend en werkt ook bij mij. Het leek mij een positieve ontwikkeling als het bij de NS reisplanner ook lukte.
Reputatie 7
Badge +4
Ben ik helemaal met u eens maar we moeten van de werkelijkheid uitgaan en het is zover nog niet.
Maaar als in de nieuwste versie 4.6 wel de OV prijzen vermeld worden, zou toch ook het OV zichtbaar moeten zijn, of mis ik hier iets.
Reputatie 6
Badge +2
Het werkt wel, typ ook een deel van de straatnaam in. bijdragevandennis 201608
Reputatie 7
Badge +4
Kun jij een huisnummer invullen?
Het enige adres dat ik kan krijgen is door bij vertrek de huidige locatie te gebruiken.
NB, vanaf versie 4.0 zou al van adres naar adres ingevoerd moeten kunnen worden.
Reputatie 6
Badge +2
Bijvoorbeeld oudeg 50 geeft o.m. Oudegracht 50 in Utrecht, en nr. 50 van diverse straten in Oudega.
Reputatie 7
Badge +4
Goed gevonden, Dennis, dat is inderdaad de truc.

Ik kan helaas mijn eerste bericht niet meer editten ;-)

Je kunt ook een kaart oproepen als je moet lopen. Zowel met Google als Applemaps.

Dank ook aan meneer de Jong, die dit aankaartte. Ik had er over heen gekeken.
Dennis en Thom,
Waar voer je de straat dan in? Ik zie alleen maar stations staan.
Reputatie 6
Badge +2
Het is wel jammer dat er nog steeds het probleem is dat het invoeren van twee stations het (niet uitschakelbare?) neveneffect heeft dat alleen verbindingen per trein vermeld worden (zoals in forum.ns.nl/op-station-17/adressen-stations-15168 beschreven voor de toenmalige reisplanner op ns.nl). bijdragevandennis 201608
Reputatie 7
Badge +4
Je moet een vertrek- en een aankomststation invullen. Klik bijvoorbeeld op het vertrekstation en begin met de straatnaam. Dan verschijnen er vanzelf matches. Je moet soms wel even doortypen. Als je begint met Juliana kun je nog even vooruit. Op een gegeven moment moet je de goede aanklikken.

Hou er rekening meer dat sommige accenten op woorden ontbreken. Sé wordt See.
Vertrek- en een aankomststation is geen probleem. Andere adressen kunnen niet ingevoerd worden.
Ik krijg het idee dat deze mogelijkheid afhankelijk is van de Android versie. Ik heb 4.2.2 waar het niet werkt, terwijl mijn vrouw 4.4 heeft waar het wel werkt.
Ik denk dat ik voorlopig met de 9292 app moet blijven werken.
Reputatie 7
Badge +4
Ik werk op een iPhone, dus ik kan het bevestigen noch ontkennen, al komt het me vreemd voor.
Hallo dhdejong en welkom op het NS Serviceforum.

Ik heb zojuist deze functionaliteit geprobeerd met een Android 4.4.2 en deze werkt gewoon. Deze functie hoort ook te werken met de versie 4.2.2. Ik wil je vragen dit te melden in de app onder het kopje klantenservice vervolgens vragen over de app? en daarna help de app te verbeteren zodat we dit mee kunnen nemen voor verbeteringen.
Update: Zojuist kreeg ik een S3 van een collega met Android versie 4.2.2. en ook bij deze werkt de functionaliteit gewoon. Het duurt soms wel even duren voordat de app het adres pakt dhdejong.

Reageer