beantwoord

NS Reisplanner app: verbinding Brabant-Zeeland onvolledige info en overstap van 33 minuten in R’daal

• 5 februari 2018
  • 6 reacties
  • 175 Bekeken

Reputatie 2
Dit komt wel vaker voor maar deze ochtend is het eerder regel dan uitzondering. Vertrekspoor in Breda en aankomstspoor in Roosendaal worden niet vermeld. Vervolgens wordt er bij de meeste ritten onder de vermelding “dit is een alternatief reisadvies” een overstap van 33 minuten gegeven. Heeft dit weer te maken met het 3A-4B versus 3A-4A verhaal? Dit was toch opgelost? Blijft ook de vraag waarom er regelmatig geen vertrek- en aankomstsporen worden gegeven in het advies. Dit is een gemis omdat deze info nodig is om te kunnen bepalen waar je in de trein gaat zitten om de overstap in Roosendaal zo snel mogelijk te laten verlopen.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 13 februari 2018, 15:51

We zijn op de hoogte van het feit dat de mobiele Reisplanner tekortkomingen vertoond in het presenteren van reisadvies ten opzichte van de Reisplanner op de website. De achterliggende technische afdeling is op de hoogte van de situatie en werkt er hard aan om dit soort problemen te voorkomen. Tot die tijd is mij aangegeven dat dit soort voorbeelden heel nuttig zijn. Blijf deze op het forum doorspelen zodat wij deze kunnen doorspelen en dit probleem kunnen oplossen.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge
En ze beloofden miv het wijzigingsblad van vandaag beterschap met oa deze overstap... :(
Er is wel meer halfslachtig doorgevoerd dit wijzigingsblad. De treinen tussen Limburg en Enkhuizen zouden toch op het hele traject 'Enkhuizen' op de CTA's krijgen? Nou, niet dus. Naar verluidt pas vanaf Utrecht C. Wát een verbetering.
Goed dat je dit kom melden, PaulBSA. Ik heb het gelijk onder de aandacht gebracht. Als ik een terugkoppeling krijg dan laat ik het hier zo snel mogelijk weten.
Reputatie 2
Thanks Erryt NS.
Ik heb ondertussen gekeken naar bijvoorbeeld morgen en voor volgende week, maar daar zie ik het namelijk niet in staan. Zou dit een verkeerde bug kunnen zijn? Normaal kun je op hetzelfde perron gaan overstappen.
Reputatie 3
Beste PaulBSA,

Ik maak ook vaak deze overstap, het is mij nog nooit opgevallen, maar ik let er dan ook niet op eigenlijk.

De IC 3600 komt op Roosendaal eigenlijk altijd aan op 3a. De situatie op spoor 4 is erg wisselend. Hier staan de IC richting Vlissingen en de IC richting Amsterdam Centraal ook even tegelijkertijd langs spoor 4. Deze treinserie wordt soms met vier bakken, soms met 6 bakken gereden. Ook wordt er op Roosendaal geregeld gecombineerd en gesplitst, en het werkt weer anders wanneer de extra spitstrein in Zeeland rijdt. Ik heb zo het vermoeden dat de combinaties van treinstellen en diens lengtes bepalen of er vertrokken wordt van 4a of 4b. Misschien dat dit niet ver van tevoren bekend is en niet goed gecommuniceerd wordt met het informatiesysteem. Naar mijn ervaring is de korte overstap richting Vlissingen altijd mogelijk, mits je in de mensenmassa blijft lopen.
We zijn op de hoogte van het feit dat de mobiele Reisplanner tekortkomingen vertoond in het presenteren van reisadvies ten opzichte van de Reisplanner op de website. De achterliggende technische afdeling is op de hoogte van de situatie en werkt er hard aan om dit soort problemen te voorkomen. Tot die tijd is mij aangegeven dat dit soort voorbeelden heel nuttig zijn. Blijf deze op het forum doorspelen zodat wij deze kunnen doorspelen en dit probleem kunnen oplossen.

Reageer