beantwoord

NS Reisplanner die niet ververst!

De laatste weken/tijd valt het mij op dat als ik (dan wel niet voor mezelf) route opzoek bij NS Reisplanner, dat deze dan de vorige route nog steeds aangeeft die bv. van een aantal dagen daarvoor op gezocht is (zie link als voorbeeld!) Dit gebeurt bij mij in ieder geval via de laptop, via andere mogelijkheden heb ik niet of gebruik ik niet! En dit de NS reisplanner website btw!

http://www.ns.nl/reisplanner/#/

Vraag: Is dit normaal tegenwoordig of is dit nieuw en wordt er door de afdeling die daarover gaat aandacht (op termijn) aan gegeven?
Ik heb hier al een aantal keer in de afgelopen weken last van gehad in ieder geval!
icon

Beste antwoord door Miriam NS 12 maart 2017, 13:26

UPDATE: Ik heb een terugkoppeling ontvangen en deze informatie wordt in een cookie opgeslagen. De intentie hierachter is inderdaad wat Momo aangeeft. Uit jullie reacties begrijp ik dus dat dit in veel gevallen niet gewenst is? Ik begrijp dat als je verschillende reizen maakt dit wellicht niet zo handig is. Als dit in meerdere situaties het geval is kan ik dit aankaarten en kunnen we kijken of dit kan worden aangepast.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Ik vind het wel handig. En veranderen gaat heel snel: markeren en het nieuwe typen.
Hallo Hendrik-Jan! De link werkt niet bij mij, maar ik snap je punt. Ik heb dit even aangekaart bij de afdeling die hier verantwoordelijk voor is en hoop snel een terugkoppeling te ontvangen. Zodra ik meer weet zal ik je dit laten weten.
Hallo Hendrik-Jan! De link werkt niet bij mij, maar ik snap je punt. Ik heb dit even aangekaart bij de afdeling die hier verantwoordelijk voor is en hoop snel een terugkoppeling te ontvangen. Zodra ik meer weet zal ik je dit laten weten.

Even ter aanvulling: Ik kan wel gewoon de vorige route verwijderen, daar zit het probleem dus niet in. Maar omdat elke keer weer opnieuw te moeten doen! Maar dit ter aanvulling en terzijde!

Dank in ieder geval voor de moeite!
Bedankt voor de aanvulling, ik zal dit nog even toevoegen.
Hoi Mirjam NS,

Is er al iets meer hierover bekend bij de juiste afdeling? Ik heb net nog even gekeken bij de NS Reisplanner, maar zo te zien is het probleem nog niet verholpen in ieder geval!

Mochten ze nog vragen daarover hebben, dan wil ik die best beantwoorden alleen de technische benamingen (in het Engels of gewoon in het Nederlands) heb geen kaas van gegeten.

Ik ben (meestal) meerdere keren op een dag (Koningsdag of Bevrijdingsdag uit gesloten) op dit forum aanwezig, alleen niet altijd online maar dit terzijde!

Mvg,

Hendrik - Jan
Reputatie 7
Badge +3
Bij mij is dit ook het geval bij de reisplanner, zowel op mijn thuis als de laptop op werk. De laatst gekozen reis van en naar staat al ingevuld bij het openen van de pagina.

Misschien heeft NS bedacht dat de meeste mensen elke dag dezelfde route reizen en deze ook elke dag checken in de reisplanner en het hen dus makkelijker wilde maken door dit vast te houden.
Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet zo handig.
Klopt, je laatst gekozen reis wordt bewaard.
UPDATE: Ik heb een terugkoppeling ontvangen en deze informatie wordt in een cookie opgeslagen. De intentie hierachter is inderdaad wat Momo aangeeft. Uit jullie reacties begrijp ik dus dat dit in veel gevallen niet gewenst is? Ik begrijp dat als je verschillende reizen maakt dit wellicht niet zo handig is. Als dit in meerdere situaties het geval is kan ik dit aankaarten en kunnen we kijken of dit kan worden aangepast.

Dank voor de update Mirjam, zoveel reis ik nou ook weer niet maar soms (in mij geval) zoek ik ook wel eens wat op en ook dan krijg je de laatste reis info te zien!

Fijne zondag verder.

Mvg,

Hendrik - Jan
Oke, maar dan ben je nu in ieder geval op de hoogte van de oorzaak. Graag gedaan, ik wens jou ook een fijne zondag
Reputatie 7
Badge +3
Niet iedereen vindt dit dus handig. Waarom wordt men niet de keus geboden bv door ergens aan te vinken “laatst gekozen station onthouden”.
Dit zou dan ook bij de Actuele vertrektijden kunnen, want daar zou ik wel weer handig vinden. Daar kijk ik elke ochtend voor ik van huis ga en dat is wel altijd hetzelfde station. In mijn herinnering was dit ook zo met de oude website op de actuele vertrektijdenpagina.
Dat snap ik Momo, we staan altijd open voor suggestie en ik zal deze ook doorgeven. Of dit op korte termijn gaat worden aangepast denk ik niet, maar we kijken constant naar verbetermogelijkheden dus wie weet. Bedankt voor je feedback!

Reageer