beantwoord

Ns reisplanner extra werkt niet

• 19 februari 2017
  • 3 reacties
  • 135 Bekeken

Op mijn ipad is er niets aan de hand, kan ik inloggen en mijn tickets inzien.
Op mijn 5s iphone kan ik niet inloggen en komt er te staan: Foutmelding, er zijn geen OV-chipkaarten beschikbaar. Koppel eerst een kaart op de Mijn NS website.

Klopt: ik reis met losse tickets en niet met OV kaart. (Op de Ipad is dat geen enkel probleem)
Ik kan helaas mijn tickets niet printen en vroeg telefonisch meerdere malen om een oplossing/alternatief.
De klantenservices geeft onzinnige tips zoals:
- accepteer een eventuele boete, dan betalen we je later wel terug
- o daar hebben meer mensen last van, het zal morgen wel opgelost zijn
- wis de app, zet je telefoon uit, en zet de app er opnieuw op
- schrijf een recensie in de app store over de app, dan pakken ze dat wel op
- neem je ipad mee op reis
- ga maar naar het forum want het zal wel aan je telefoon liggen en daar helpen ze je wel verder

Kortom: niets helpt en de klantenservice weet het blijkbaar ook niet meer.
Help.

Groetjes Bam
icon

Beste antwoord door Thom 19 februari 2017, 12:14

Als u gebruik maakt van tickets in de vorm van een enkele reis die u in de app kunt laden, mag u die ook laten zien op de iPad. Let er wel op dat verder alle andere e-tickets geprint moeten worden. Dat is voorschrift en daar zult u echt zelf voor moeten zorgen. Dat u daarttoe niet in de gelegenheid bent, is echt geen excuus. Dan kunt u ze niet kopen. Wellicht kunt u het [df naar iemand sturen die het even voor uitprint. U bent er ten allen tijde zelf verantwoordelijk voor het gegeven dat u een geldig kaartje bezit.

Met een ticket op de iPad reizen mag alleen als u gebruik maakt van enkele reizen of retours en er via de ns-app op zijn gezet. Met een pdf-je van andere e-tickets op uw iPad zit u fout en riskeert u een boete van 50 euro. Geen printer is natuurlijk geen excuus. Leuk of niet, u zult zelf uiteraard voor een geldig kaartje moeten zorgen.

Klantenservice heeft wel gelijk als ze stellen dat u een eerste boete terug kunt krijgen. Het oordeel van de conducteur is bepalend. Het kan, maar het is wat gedoe en het mag maar één keer in uw leven.

Persoonlijk zou ik het advies wel overnemen de app op de iPhone 5s opnieuw te installeren.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als u gebruik maakt van tickets in de vorm van een enkele reis die u in de app kunt laden, mag u die ook laten zien op de iPad. Let er wel op dat verder alle andere e-tickets geprint moeten worden. Dat is voorschrift en daar zult u echt zelf voor moeten zorgen. Dat u daarttoe niet in de gelegenheid bent, is echt geen excuus. Dan kunt u ze niet kopen. Wellicht kunt u het [df naar iemand sturen die het even voor uitprint. U bent er ten allen tijde zelf verantwoordelijk voor het gegeven dat u een geldig kaartje bezit.

Met een ticket op de iPad reizen mag alleen als u gebruik maakt van enkele reizen of retours en er via de ns-app op zijn gezet. Met een pdf-je van andere e-tickets op uw iPad zit u fout en riskeert u een boete van 50 euro. Geen printer is natuurlijk geen excuus. Leuk of niet, u zult zelf uiteraard voor een geldig kaartje moeten zorgen.

Klantenservice heeft wel gelijk als ze stellen dat u een eerste boete terug kunt krijgen. Het oordeel van de conducteur is bepalend. Het kan, maar het is wat gedoe en het mag maar één keer in uw leven.

Persoonlijk zou ik het advies wel overnemen de app op de iPhone 5s opnieuw te installeren.

Hallo,
Misschien was ik onduidelijk: ik weet dat ik de ticket op de app op de ipad mag laten zien. Dat lijkt me logisch ook: de app is de app. Maar ik ga mijn ipad niet meenemen, die past niet in mijn broekzak ;)
Ik ging er, heel dom natuurlijk, vanuit dat de app gewoon zou werken en kocht het kaartje dus gewoon. Dat ga ik in de toekomst niet meer doen.

Uiteraard heb ik het verwijderen en opnieuw installeren van de app reeds geprobeerd. Zonder resultaat.
Ik blijf erbij dat de informatie (het zal wel opgelost zijn morgen, blablabla) niet klopt.

Zelf ben ik verantwoordelijk voor een vervoersbewijs, maar het valt me erg tegen dat ik niet verder geholpen wordt bij een app van ns die dus duidelijk niet werkt.
Er werd mij een keuze voorgelegd: printen of via de app laten zien. Vandaar dat ik dacht dat dat wel zou lukken. Gek natuurlijk, dat had ik nooit moeten geloven van de ns.
Ik heb weer wat geleerd.

Zelf kan ik verschillende manieren bedenken om een ticket toch te kunnen printen, dankuwel.
Dat heb ik ook verschillende malen gedaan. Maar helaas ben ik niet altijd in de gelegenheid, ook niet om het uit te besteden.
Bedankt voor het meedenken al heb ik er niet zoveel aan.
Een werkende app, of de juiste informatie voordat ik tot aankoop overga, zou wel fijn zijn.

Groetjes

Ps. De. conducteur die ik trof vorige week snapte gelukkig het probleem. Ik zal niet de enige zijn. Ik kreeg geen boete en mocht gewoon meereizen.

Reageer