NS reisplanner icoon bij tikken en betalen.

• 25 maart 2019
  • 8 reacties
  • 581 Bekeken

Ik zat in mijn nfc-instellingen te kijken en daar zag ik bij "Tikken en betalen" NS reisplanner staan. Nu vroeg ik me af wat dat betekent en wat ik ermee kan.

8 reacties

Goedemorgen PagitosDiablos en welkom bij de NS Community!

Dat is een hele goeie vraag! Mijn eerste ingeving was dat dit misschien te maken heeft (gehad) met de proef waarbij je jouw telefoon kon gebruiken als OV-chipkaart. Dat werkte namelijk via de NFC chip. Voor zover ik me kan herinneren en terugvinden ging dat echter niet via de NS app, dus dat kan het volgens mij toch niet zijn. Ik ga het voor je navragen!
Dit is blijkbaar gebeurd bij het testen van een nieuwe feature. We gaan er niet mee betalen, maar wel bepaalde NFC functionaliteit gebruiken. Het verbaast me enigszins dat het daarom bij Tikken & betalen staat. Maar verder maakt het niks uit voor andere apps toch, en je kan met je mobiel nog steeds met je bankieren app betalen? Voorlopig kan je er in ieder geval nog niks mee, je merkt het vanzelf als dat wel kan 🙂

Dat is een hele goeie vraag! Mijn eerste ingeving was dat dit misschien te maken heeft (gehad) met de proef waarbij je jouw telefoon kon gebruiken als OV-chipkaart. Dat werkte namelijk via de NFC chip. Voor zover ik me kan herinneren en terugvinden ging dat echter niet via de NS app, dus dat kan het volgens mij toch niet zijn. Ik ga het voor je navragen!

Nee, klopt daar moest je welgeteld 2/3 andere apps voor downloaden. Major fail van Translink Systems.

Dit is blijkbaar gebeurd bij het testen van een nieuwe feature. We gaan er niet mee betalen, maar wel bepaalde NFC functionaliteit gebruiken. Het verbaast me enigszins dat het daarom bij Tikken & betalen staat. Maar verder maakt het niks uit voor andere apps toch, en je kan met je mobiel nog steeds met je bankieren app betalen? Voorlopig kan je er in ieder geval nog niks mee, je merkt het vanzelf als dat wel kan :)

Hij staat bij overige, niet bij betaling. Maar ik ben nu wel ERUGG nieuwsgierig wat jullie met NFC willen gaan doen aangezien ik me niet kan voorstellen dat NFC naast reizen nog meer zou kunnen bieden m.b.t de NS en treinen.
Bedankt voor de reactie, sjoerdsmink!
Reputatie 4

Nee, klopt daar moest je welgeteld 2/3 andere apps voor downloaden. Major fail van Translink Systems.

Dit is blijkbaar gebeurd bij het testen van een nieuwe feature. We gaan er niet mee betalen, maar wel bepaalde NFC functionaliteit gebruiken. Het verbaast me enigszins dat het daarom bij Tikken & betalen staat. Maar verder maakt het niks uit voor andere apps toch, en je kan met je mobiel nog steeds met je bankieren app betalen? Voorlopig kan je er in ieder geval nog niks mee, je merkt het vanzelf als dat wel kan :)Hij staat bij overige, niet bij betaling. Maar ik ben nu wel ERUGG nieuwsgierig wat jullie met NFC willen gaan doen aangezien ik me niet kan voorstellen dat NFC naast reizen nog meer zou kunnen bieden m.b.t de NS en treinen.

Hi PagitosDiablos,

Als je geïnteresseerd bent dan kan je lid woorden van ons test-groep dan kan je onze app(s) voor ons gaan testen. Mocht je interesse hebben dan kan je een PM sturen dan ga ik het voor je regelen.
@TheoSu Ik ben ook benieuwd waarvoor de NFC functie in de app wordt gebruikt
Reputatie 4
@TheoSu Ik ben ook benieuwd waarvoor de NFC functie in de app wordt gebruikt

@YKC Op dit moment wordt de NFC-functie in de app nergens voor gebruikt.
Een maar..... bij het nfc NS in tikken en betalen Rabo wallet
In mijn geval bleek dat af en toe bij mobiel betalen via nfc (rabowallet) de betaalautomaat blokkeert omdat deze meerdere kaarten vindt (NS en rabokaart) omdat het vinkje van de NS app bij tikken en betalen niet definitief weggehaald kan worden (verschijnt automatisch weer bij opnieuw opstarten telefoon) heb ik noodgedwongen de NS app moeten verwijderen. En de 9292 app weer geïnstalleerd

Reageer