beantwoord

Ns reisplanner optimalisatie

• 27 augustus 2021
  • 3 reacties
  • 104 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Hallo,

Vandaag ben ik op weg naar 's Hertogenbosch vanaf Delft campus. Nu geeft de Reisplanner mij als advies het volgende traject. 

Op zichzelf geen probleem, uitgaande dat dit de enige en snelste optie is.

Maar eenmaal op Rotterdam aangekomen en ingechecked bij ICDirect zie ik dat er ook een andere optie was die ik prima had kunnen halen en ook nog eens goedkoper is. 

Waarom krijg ik deze optie niet te zien als ik de reis plan vanaf 't beginstation? Aankomst tijd is hetzelfde en de overstap op Rotterdam is met 5 minuten ruim genoeg.

Groet,

Tom

icon

Beste antwoord door Julian 27 augustus 2021, 09:10

Inchecken bij de ICD is richting Breda niet nodig. Enkel het traject Schiphol - Rotterdam en vice versa is met toeslag.

Ik krijg overigens de reisoptie van 7:27 in combinatie met de ICD niet te zien hier. Die lijkt alleen tevoorschijn te komen als er met 9292 gepland wordt (te zien aan de looptijd aan het aan het einde van het reisadvies). Als er van station naar station gepland wordt (en daarmee de NS reisplanner gebruikt wordt), dan krijg ik alleen de optie met de IC naar Eindhoven te zien.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je krijgt de mogelijkheid te zien met de eerstvolgende overstap. Wil je ander mogelijkheden kies dan voor overstap van 5 minuten of meer. Of je deelt jouw reis in stukjes op.

Inchecken bij de ICD is richting Breda niet nodig. Enkel het traject Schiphol - Rotterdam en vice versa is met toeslag.

Ik krijg overigens de reisoptie van 7:27 in combinatie met de ICD niet te zien hier. Die lijkt alleen tevoorschijn te komen als er met 9292 gepland wordt (te zien aan de looptijd aan het aan het einde van het reisadvies). Als er van station naar station gepland wordt (en daarmee de NS reisplanner gebruikt wordt), dan krijg ik alleen de optie met de IC naar Eindhoven te zien.

Hmm, ok bedankt voor de reacties.

Handig om scherp te blijven dat je van station naar station plant. Ik heb onbewust het busstation ingevoerd. Moet toegeven dat de app hierin niet meehelpt sinds je ook alle adressen kan invoeren.

Dankjewel 

Reageer