beantwoord

NS reisplanner start niet op

• 14 augustus 2019
  • 51 reacties
  • 5791 Bekeken

De ns reisplanner start niet meer op na de laatste update van 3 aug. 2019 , ik gebruik android 7.0 met een Samsung.. jammer de app deed het perfect. En nu helaas niks meer
icon

Beste antwoord door TheoSu 16 augustus 2019, 10:57

Het begint nu erg irritant te worden. Wanneer doen jullie er iets aan????? Ik wordt nu belemmerd in mijn reisgenot

Beste @gharryh ,

De update is inmiddels beschikbaar. We raden je aan om de app te updaten. Mocht je nog steeds last van hebben dan raden we je aan om een mail te sturen naar app@ns.nl

Met vriendelijke groet,

Theo
Bekijk origineel

51 reacties

Badge +3
Ik heb de update vannacht gekregen zag ik, maar weet niet of die iets oplost.

Het probleem doet zich voor omdat je opgeslagen reizen had. Die had ik niet dus werkte hij altijd.
Is wel eens eerder geweest. Uitloggen was voldoende.
Maar het hele ding startte nu niet op.
nog steeds niet. mensen dit kan toch absoluut niet. zo'n cruciale app die het niet doet. gewoon keihard bij opstarten in de fout loopt. doe er snel iets aan.
Nou cruciaal is wat overdreven, minder handig maar zo: https://www.ns.nl/reisinformatie kom je ook aan alle informatie. En er zijn alternatieve apps.
Enig zicht op wanneer de update komt? Op mijn Huawei P20 pro maar ook op Samsung s7 plus werkt de app nog niet..
Bij mij crasht de NS app ook meteen na het openen. Herinstallatie heeft helaas niet geholpen
Hier ook hetzelfde probleem.. start niet op, ook niet bij herinstallatie.
Hhelaas net opnieuw geprobeerd om de app te downloaden op mijn Samsung 9. Maar openen doet de app nog steeds niet.
Wwordt langzaam wel heel vervelend. Niet echt klantvriendelijk vind ik!
Ik heb weer nieuws. Van ons contactpersoon heb ik namelijk het volgende om aan jullie door te geven: "Op dit moment ligt de app ter goedkeuring bij Google. Helaas duurt dit iets langer dan gepland doordat het updateproces is aangepast. Onze ontwikkelaars hebben tot diep in de nacht contact gehad met mensen van Google in Amerika maar het is nu wachten totdat de update live staat. Het goede nieuws is dat het is opgelost, het slechte nieuws is dat wij allemaal nog steeds moeten wachten."

Dus mijn excuses voor het lange wachten op de update.
Ik heb weer nieuws. Van ons contactpersoon heb ik namelijk het volgende om aan jullie door te geven: "Op dit moment ligt de app ter goedkeuring bij Google. Helaas duurt dit iets langer dan gepland doordat het updateproces is aangepast. Onze ontwikkelaars hebben tot diep in de nacht contact gehad met mensen van Google in Amerika maar het is nu wachten totdat de update live staat. Het goede nieuws is dat het is opgelost, het slechte nieuws is dat wij allemaal nog steeds moeten wachten."

Dus mijn excuses voor het lange wachten op de update.

Das nou duidelijke communicatie, merci. Kunnen ze op het perron nog wat van leren haha
Badge +3
Voor wie niet wil wachten op de update/fix en de app toch per se werkend wil hebben is er een workaround.

Je bent dan wel al je gegevens en instellingen kwijt, zoals gekoppelde ov-chipkaarten, opgeslagen reizen/trajecten, tickets, favorieten... en je moet natuurlijk opnieuw inloggen.

Instellingen - Apps - NS - Opslag/Geheugen - Gegevens wissen.

Bij mij crasht de ns app ook meteen bij opstarten. Sinds vandaag. Herinstallatie gedaan net maar probleem blíjft
Hier ook problemen met de app. Opnieuw installeren werkte bij mij ook niet. Ik heb er tickets in staan voor 1 en 5 september 2019 dus hopelijk is het voor die data verholpen met een update. Ik heb de links om de kaartjes te downloaden en te printen namelijk niet meer in mijn bezit, want die had ik weggegooid omdat de kaartjes in de app zaten. Hoe kan ik die links evt terug krijgen?
@Leonschenk71 Wat betreft het terughalen van je bevestiging e-mail, kan de klantenservice je hierbij het beste helpen. Je kan contact met ons opnemen via: Facebook, Twitter, Chat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.
Reputatie 4
De update is inmiddels beschikbaar via Google Play, en de app werkt bij mij nu weer als vanouds.☺️👍
Hier nog niets.... klantenservice van de NS heeft superlange wachttijden. Dus ja. Laat maar... Morgen weer een dag. Jammer van de 19 Euro.
Reputatie 2
Vannacht de update gekregen, en deze lijkt inderdaad het probleem te verhelpen voor mij, de app start weer op.
Bij mij ook weer na de update. Opgelost
Vanacht de bevestigingmail ontvangen. Kaartje gedownload naar de NS app. Eerste poging mislukte maar na de update wel. Pffeeww.
Het begint nu erg irritant te worden. Wanneer doen jullie er iets aan????? Ik wordt nu belemmerd in mijn reisgenot
Reputatie 4
Beste @gharryh ,

De update is inmiddels beschikbaar. We raden je aan om de app te updaten. Mocht je nog steeds last van hebben dan raden we je aan om een mail te sturen naar app@ns.nl

Met vriendelijke groet,

Theo
Reputatie 4
Fijn om te lezen dat de update werkt☺️
Reputatie 6
Badge
De app draait weer als een zonnetje, nadat ik hem handmatig heb geüpdatet! 😃
Reputatie 6
Wat heerlijk. Bij mij deed de NS planner het gisteren nog steeds want de update had die nog niet gepakt door gebrek aan wifi. Maar gisterenavond pakte die via wifi die foute update en nu doet de planner het dus niet en moet ik vanavond maar weer de volgende update installeren...
Badge
Mijn vader heeft hetzelfde euvel en kon daardoor zijn mobiele ticket dat hij net had besteld, niet openen. Gelukkig had hij nog nét genoeg tijd (en het geluk van een printer bij de hand!) om het ticket uit te printen en daarmee op de fiets naar het station te sprinten.

Wat ik me nu afvraag: als je nietsvermoedend een ticket in de app hebt geladen (niet geprint) vóór de gewraakte update, vervolgens op reis gaat, dan komt de conducteur langs en crasht de app ineens bij het opstarten omdat die update automatisch is doorgevoerd... Krijg je dan een smakelijke UvB gepresenteerd (want "reiziger heeft verantwoordelijkheid voor een toonbaar ticket te zorgen" en zo)? Of kan je dat verhalen op NS omdat het hún update is die voor een niet-functionerende app zorgt?

Reageer