beantwoord

NS Reisplanner van/naar Hilversum

• 15 juli 2018
  • 3 reacties
  • 130 Bekeken

Vanwege een verstoring kunnen de intercities vandaag de hele dag niet stoppen in Hilversum en stoppen ze extra in Naarden-Bussum. Om de een of andere reden snapt de NS app dit niet.
Als ik een reisadvies opvraag naar Hilversum, dan krijg ik enkel reisadviezen om met de intercity in Hilversum aan te komen. De app geeft aan dat die opties gewoon mogelijk zijn, terwijl dat dus in geen van de gevallen het geval is. Als ik de ritinformatie aanklik, staat er ook nog steeds dat de trein in Hilversum stopt.
Andere apps zoals ActuTrein geven wel de informatie correct weer, dus het staat wel (ergens) goed in het systeem. Kan dit gecorrigeerd worden in de NS app?
icon

Beste antwoord door Chiel NS 15 juli 2018, 11:31

Ik snap inderdaad dat dit een vervelend probleem is. Wat de exacte oorzaak is van dit probleem durf ik niet te zeggen, maar er gaan inderdaad een aantal dingen fout bij het plannen van een reis met de app. Er wordt op dit moment hard gewerkt om dit op te lossen, maar voor het zover is zal er bij bijzondere situaties een melding komen te staan dat het verstandig is de reis op ns.nl te plannen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ik ben het geheel met je eens. De reisplanner is een rommeltje. Op 14 juli was al bekend dat de Intercity's van Amersfoort Schothorst naar Schiphol niet kunnen rijden tot en met 16 juli 00.30 uur.

De reisinformatie was ver beneden de maat. Treinen waarvan allang bekend was dat ze niet zouden rijden (of stoppen in Hilversum) verschenen gewoon nog als reismogelijkheid later op de dag. Ook de planner op de website was gisteren niet duidelijk

Inmiddels is er een verklaring gepubliceerd op de website van NS:

Deze verklaring geeft al wat meer duidelijkheid maar zou natuurlijk nog beter kunnen. Het gaat er niet om dat de IC's niet kunnen stoppen in Hilversum maar dat er niet genoeg stroom geleverd kan worden om de treinen te laten optrekken na een stop.

Wanneer gaan de problemen met de reisplanners eens opgelost worden?
Ik snap inderdaad dat dit een vervelend probleem is. Wat de exacte oorzaak is van dit probleem durf ik niet te zeggen, maar er gaan inderdaad een aantal dingen fout bij het plannen van een reis met de app. Er wordt op dit moment hard gewerkt om dit op te lossen, maar voor het zover is zal er bij bijzondere situaties een melding komen te staan dat het verstandig is de reis op ns.nl te plannen.
Reputatie 7
Badge +3
In de Reisplanner op de website staat deze mededeling:

Dat is in tegenspraak met wat er elders op de website staat. Er zou moeten worden medegedeeld dat er als gevolg van een brand in een transformatorhuis in Hilversum tijdelijk niet genoeg stroom geleverd kan worden om IC's te laten stoppen en vertrekken in Hilversum en dat de IC's die wel rijden in Naarden-Bussum stoppen. De bovenleiding zelf is niet defect.

Reageer