Deze reizen zijn opgesplitst omdat de trein overgaat op een ander traject, het gehele stuk Den Haag Centraal naar Zwolle zijn dus officieel 2 trajecten die samenkomen op Amsterdam Centraal, Op deze 2 trajecten rijden de treinen met een ander treinnummer en daardoor ziet de reisplanner het als 2 aparte reizen (wat het ook eigenlijk is).
Logistiek gezien qua materieel omloop was het het handigst om deze 2 trajecten aan elkaar te koppelen omdat de ene trein net binnen is gekomen op Amsterdam Centraal en de adner vertrekt een aantal minuten laten.
Ditzelfde verhaal geldt ook voor het traject Den Haag - 's Hertogenbosch en bv Hoofddorp - Amersfoort.
Het kan inderdaad wat verwarrend overkomen en de automatische omroep neemt dit ook niet mee omdat het als 2 aparte trajecten wordt gezien door het systeem.
Ik weet dat er binnen de NS gekeken werd om dit eventueel aan te passen, maar gezien ik niet meer als machinist actief ben weet ik hier geen status van.