beantwoord

NS reisplanner voor Windows Phone

• 18 augustus 2016
  • 5 reacties
  • 514 Bekeken

Waarom is de app niet voor Windows beschikbaar. Het aanpassen van de app voor Windows 10 is geen rocket science.
icon

Beste antwoord door Inge NS 18 augustus 2016, 15:56

Welkom op het forum Paridae!

Zoals andere forumleden al hebben aangegeven, zijn we niet voornemens om een app voor de Windows Phone te bouwen zolang het marktaandeel onder de 20% blijft steken. Apps zoals Trein, 9292 en andere particuliere initiatieven kunnen hopelijk uitkomst bieden.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Zie https://forum.ns.nl/overige-producten-6/reisplanner-xtra-voor-windowsphone-wanneer-25882

Kort samengevat; de windows phones hebben ongeveer 1% van de markt en de verkoop van windows phones daalt met 50%.

Dit betekent dat er weinig gebruikers zijn, waardoor de kosten hoger zijn als de baten.
Zie https://forum.ns.nl/overige-producten-6/reisplanner-xtra-voor-windowsphone-wanneer-25882

Kort samengevat; de windows phones hebben ongeveer 1% van de markt en de verkoop van windows phones daalt met 50%.

Dit betekent dat er weinig gebruikers zijn, waardoor de kosten hoger zijn als de baten.

Ook de verkoop van iPhones daalt. Dat de kosten hoger zijn dan de baten kan ik niet inschatten.
Ik weet dat een aanpassing om de app beschikbaar te maken voor Windows geen hoge kosten met zich meebrengt. En 1% van alle reizigers is nog steeds een behoorlijk aantal en de NS is een dienstverlenend bedrijf.
Reputatie 7
Zoals een moderator op het forum schreef :

Er gaat voorlopig nog geen Reisplanner Xtra-app ontwikkeld worden voor de Windows Phone. We volgen de bewegingen in de markt, Windows Phone heeft in Nederland slechts enkele procenten van de markt in handen. We hebben hierin de positie genomen dat een besturingssysteem minimaal 20 procent van de markt moet beslaan. Je kan wel gebruik maken van de mobiele website, m.ns.nl.

Met 1% vs de stelregel van 20% gaat hem dat niet worden.

Overigens het ontwikkelen moet gedaan worden door iemand, er moet worden geupdate, iemand zijn die fouten eruithaalt en dergelijke, betekend hoogst waarschijnlijk dat er iemand aangenomen moet worden voor alleen de windows app, vandaar het niet rendabel zijn.
Reputatie 4
Wellicht dat de app "Trein" een alternatief is.
Welkom op het forum Paridae!

Zoals andere forumleden al hebben aangegeven, zijn we niet voornemens om een app voor de Windows Phone te bouwen zolang het marktaandeel onder de 20% blijft steken. Apps zoals Trein, 9292 en andere particuliere initiatieven kunnen hopelijk uitkomst bieden.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.

Reageer