Onbetrouwbare drukte-informatie

• 12 september 2019
  • 2 reacties
  • 146 Bekeken

Dagelijks reist mijn partner het traject Kruiningen_Yerseke Bergen op Zoom, met de trein die om 16:24 vertrekt (rit 2267). Deze trein staat als rustig in de NS planner.
Nu het schooljaar weer is begonnen kan er met heel veel geluk en hard zoeken, op vrijdag soms een zitplaats worden gevonden. Alle ander dagen is het staan; altijd.

Waarom staat deze trein dan toch als rustig in de planner? En waarom wordt deze trein sinds deze dienstregeling maar met vier bakken gereden ipv zes?
In Rsd wordt vaak een zesje aangekoppeld in de spits.
Dat kan dan toch ook andersom?

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Die drukte-indicatie is een lachertje en NS kan daar beter vandaag dan morgen mee stoppen. NS heeft zelf al aangegeven dat de informatie onbetrouwbaar is als het zomer is, als er ergens werkzaamheden zijn, als er ergens incidenten zijn of als er ergens evenementen zijn. Dat is dus gewoon altijd.
Hallo Pollux en welkom bij de NS Community.

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de informatie die mrfreeze geeft. De drukte informatie in de reisplanner is verre van accuraat. Ik ga hier nogmaals melding van maken, in dit geval op jouw traject, om te kijken of het verbeterd kan worden maar heb weinig hoop.

Reageer