beantwoord

Onduidelijke tekst werkzaamheden

• 7 april 2019
  • 9 reacties
  • 247 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Ik stap net in de intercity van Utrecht naar Venlo en krijg na het inloggen op de wifi de volgende tekst. Ik zou de auteur willen vragen de tekst zelf nog 's goed door te nemen :)

icon

Beste antwoord door Erryt NS 8 april 2019, 11:35

Ik heb er een melding van gemaakt om de tekst aan te vullen met "bus". Bedankt voor de oplettendheid!
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +2
"VOOR EEN REISADVIES MET DE "
Met de wat? Of mag je hier zelf iets invullen?

Als er een wedstrijd zou zijn welke werkzaamheden het minst duidelijk zijn dan wint deze bij Leiden deze ruim.

Op de NS website staat die zo:

Reputatie 7
Badge +3
Ah, dan weet ik in elk geval wat er met die "laatste regel" wordt bedoeld. Die vond ik al zo geheimzinnig 🙂
Reputatie 7
Badge +2
Ik zou als advies willen geven "REIS NIET VAN, NAAR OF VIA LEIDEN". 🤣
Verstandig van jou dat je naar Venlo gaat.

En die info op de website al zeker 2 of 3 keer aangepast, dingen toegevoegd of weggehaald of anders verwoord.
Reputatie 4
"VOOR EEN REISADVIES MET DE "
Met de wat? Of mag je hier zelf iets invullen?

Als er een wedstrijd zou zijn welke werkzaamheden het minst duidelijk zijn dan wint deze bij Leiden deze ruim.

Op de NS website staat die zo:

Ho stop. Je mag dus niet de NS planners gebruiken voor een reisadvies?! Lees ik dat nu goed?!
Reputatie 7
Badge +2
Ik lees hem dat je niet de NS reisplanner moet gebruiken wanneer je ook nog een stuk met een bus wil,
alleen is er niet aangegeven of dat gaat om reguliere lijnbussen of om de NS bussen.

In het eerste geval is het dan wanneer je plant van of naar een bushalte of adres. Dus plan je alleen van treinstation naar treinstation met treinen dan kun je wel de NS reisplanner gebruiken.

Het tweede geval is misschien een verklaring voor wat ik gister zag en aan heb gegeven bij NS, namelijk dat de NS reisplanner gister bij een reis van Den Haag Centraal naar Leiden Centraal aangaf dat er geen reis mogelijk was met de snel/stopbussen, wel kon het wanneer je de reizen los naar en van het Transferium plande.
https://community.ns.nl/werkzaamheden-en-evenementen-54/foutje-reisplanner-geen-busreis-mogelijk-tussen-den-haag-centraal-en-leiden-56955
Ik heb er een melding van gemaakt om de tekst aan te vullen met "bus". Bedankt voor de oplettendheid!
Reputatie 7
Badge +2
Ik denk dat dat ook mosterd na de maaltijd is want als ik nu op de website kijk is dat hele gedeelte er weer uit gehaald.
En dat met die "laatste regel" wat dus sloeg op 6 en 7 april is ook weg, want al geweest.

Conclusie achteraf, dat "VOOR EEN REISADVIES MET DE BUS " betrof dan denk ik met de NS bus.

Advies aan de afdeling communicatie om mee te nemen bij een evaluatie, vermeld dat het om de NS bussen gaat.

Waarschijnlijk was de hele tekst te lang om te zien na het inloggen op de wifi. Want het was best een flink lap tekst.

Het is onderhand niet meer bij te houden wat er allemaal niet goed gaat met deze werkzaamheden.
Indien wij een omreisadvies met een andere vervoerder geven dan maken wij dit ook duidelijk. Ik zal je suggestie alsnog doorzetten.
Reputatie 7
Badge +2
Mijn vermoeden is nu dat het niet een omreisadvies met een andere vervoerder ging maar om een reisadvies met de NS bussen die tussen Den Haag en Leiden / Haarlem en Leiden / Schiphol en Leiden via het NS bus transferium.

Maar dat is slechts mijn vermoeden omdat het er niet duidelijk bij stond en omdat het er nu niet meer staat, plus dat de reisplanner gister geen reisadvies gaf Den Haag - Leiden. Ik had het gister niet geprobeerd in een andere planner, zelf hoefde ik niet te reizen. Ik heb de situatie op het het Transferium en op station Leiden wel even bekenen door er langs te fietsen.

Reageer