beantwoord

Onjuiste info

• 27 november 2017
  • 16 reacties
  • 197 Bekeken

Waarom verschijnen er vandaag op de Reisplanner voor traject Gouda Goverwelle - Rooterdam en Den Haag steeds mogelijke treinen die wel zullen rijden, om aangekomen op station, de trein weer te zien vervallen. Geef dan meteen aan dat er totaal geen treinverkeer is, i.p.v. de reizigers voor de gek te houden. Je weet op deze manier totaal niet waar je aan toe bent. Ook zou het helpen om alternatieven om te laten roepen (zoals iedere . . Min rijdt een NSbus van Goverwelle naar Gouda waarvandaan of bussen of treinen naar Rdam, Den Haag rijden. Nu stond iedereen vanmorgen in de kou en regen vertwijfeld om zich heen te kijken. Waardeloze informatieverstrekking dus. Het is al balen als treinen niet goed rijden, maar nog vervelender om geen juiste informatie te krijgen.
icon

Beste antwoord door Berber 28 november 2017, 09:31

Ik kan je maandagmorgen niet goedmaken. Maar ik kan wel wat uitleg geven. De reisplanners en borden op het station zijn direct gekoppeld aan het besturingssysteem van ProRail Verkeersleiding. Zolang een trein daarin als rijdend vermeld staat, staat hij ook in de reisinformatie. Pas op het moment dat de verkeersleider de rit opheft, verandert de reisinformatie. Hoe korter vooraf dat dus gebeurt, hoe onbetrouwbaarder de adviezen in de reisplanners.
De verstoring van gisteren had een oorzaak die elk moment verholpen kon zijn en daardoor werd er nogal in het nu-moment gewerkt door de verkeersleiding. Dan is het voor de omroepcollega ook heel lastig om aan reizigers steeds de volgende trein te adviseen, want ook daarvan is dan kort vooraf nog niet altijd te zeggen of de rit wel zal rijden. En je wilt mensen ook geen belofte doen die dan direct daarna weer gebroken wordt (zoals het effect in de reisplanner en vertrektijden dus ook al is).
Als er vervangende NS-bussen rijden, zul je die horen in de (automatische) omroepberichten bij de verstoring, en op de stations waarvandaan ze rijden, staat ook de halteplaats in het bericht vermeld.
Nogmaals het zal je maandag niet goedmaken dus het is beslist geen excuus voor de geleverde kwaliteit. Die was gisteren tijdens deze verstoring duidelijk niet was het moest zijn.
Bekijk origineel

16 reacties

Dag PetraS, welkom op het NS Serviceforum.

Ik snap dat je flink baalt van deze situatie. Vanmiddag was het lang onduidelijk wat de situatie was rond Gouda. Werkzaamheden zijn flink uitgelopen, en vervolgens zijn er ook nog andere verstoringen geweest. Hierdoor was de reisplanner helaas niet altijd zo accuraat als we willen.
Ik kan je maandagmorgen niet goedmaken. Maar ik kan wel wat uitleg geven. De reisplanners en borden op het station zijn direct gekoppeld aan het besturingssysteem van ProRail Verkeersleiding. Zolang een trein daarin als rijdend vermeld staat, staat hij ook in de reisinformatie. Pas op het moment dat de verkeersleider de rit opheft, verandert de reisinformatie. Hoe korter vooraf dat dus gebeurt, hoe onbetrouwbaarder de adviezen in de reisplanners.
De verstoring van gisteren had een oorzaak die elk moment verholpen kon zijn en daardoor werd er nogal in het nu-moment gewerkt door de verkeersleiding. Dan is het voor de omroepcollega ook heel lastig om aan reizigers steeds de volgende trein te adviseen, want ook daarvan is dan kort vooraf nog niet altijd te zeggen of de rit wel zal rijden. En je wilt mensen ook geen belofte doen die dan direct daarna weer gebroken wordt (zoals het effect in de reisplanner en vertrektijden dus ook al is).
Als er vervangende NS-bussen rijden, zul je die horen in de (automatische) omroepberichten bij de verstoring, en op de stations waarvandaan ze rijden, staat ook de halteplaats in het bericht vermeld.
Nogmaals het zal je maandag niet goedmaken dus het is beslist geen excuus voor de geleverde kwaliteit. Die was gisteren tijdens deze verstoring duidelijk niet was het moest zijn.
Reputatie 3
Alle ellende begint en eindigd bij Prorail; niet te geloven hoe slecht deze toko presteert.
NS treft in deze geen blaam.
Reputatie 7
Alle ellende begint en eindigd bij Prorail; niet te geloven hoe slecht deze toko presteert.
NS treft in deze geen blaam.

Met andere woorden?
@Berber; Keurig verwoord, bedankt!

@Trein-D; Wat bedoel je precies?
Reputatie 7

@Trein-D; Wat bedoel je precies?

Ik begrijp niet wat Ton1916 bedoelt. Daarom vroeg ik het nog even. 🙂
@Trein-D; Ah, zoals ik het lees geeft hij aan dat informatie grotendeels via de verkeersleiding van Prorail verloopt. Dit doet hij vermoedelijk als toevoeging op eerdere uitleg om PetraS bewust te maken van hoe deze processen omtrent informatievoorziening verlopen. Als je er nog vragen over hebt mag je ze ook altijd aan mij stellen 🙂.
Oh kijk, RI zelf is in tha house 🆒
Reputatie 7
@Trein-D; Ah, zoals ik het lees geeft hij aan dat informatie grotendeels via de verkeersleiding van Prorail verloopt. Dit doet hij vermoedelijk als toevoeging op eerdere uitleg om PetraS bewust te maken van hoe deze processen omtrent informatievoorziening verlopen. Als je er nog vragen over hebt mag je ze ook altijd aan mij stellen 🙂.

Ooh oke, Dus wat hij eigenlijk bedoelde te zeggen is dat veel informatie grotendeels via de verkeersleiding van ProRail verloopt en daarmee geeft hij aan dat ProRail de enige is die verantwoordelijk is voor deze werkzaamheden... ja dan snap ik het nu. :)
Het is mij nu helemaal helder en duidelijk hoor.

@Trein-D Van mij hoeft het niet zo passief-agressief allemaal hoor 😉.
Reputatie 7
Van mij ook niet hoor beste brave Arnold. 🙂 Maar ja, je hebt er een paar tussen die dat toch wel nodig vinden blijkbaar.
Aan mij zal het in ieder geval niet liggen hoor.

Noooouuuuuuuuuuuuuuuuu..... Laten we die discussie voor een andere keer parkeren en ons weer te focussen het topic 🙂.
Reputatie 7
Ja inderdaad, weer ontopic.
Laten we toch niet vergeten dat er ook zeker een bal bij NS ligt wat betreft het functioneren van de software. NS wil reisinformatie spelen voor alle vervoerders (DCRI), dan ben je ook verantwoordelijk 🙂
Zonder meer waar Henk_NL!
Mooi, dan begrijpen we elkaar. Niet om Berber haar reactie onderuit te trekken verder overigens, voordat ik het gedaan heb straks 😉

Reageer