beantwoord

Online retour e-Ticket bestellen via de reisplanner

• 22 december 2016
  • 7 reacties
  • 257 Bekeken

Na het plannen van een reis wordt standaard de prijs voor een enkele reis getoond.

Met de tarieven knop kun je weliswaar wel het reistype kiezen maar na het selecteren van "retour" en het sluiten van dat venster staat er nog steeds enkele reis.

Vraag: hoe kan ik het reistype wijzigen?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 22 december 2016, 19:36

Hallo bitsflew en welkom op het Serviceforum.
Dat klopt inderdaad. Wanneer je een reis invoert zie je inderdaad de prijs van een enkele reis, dit is niet aan te passen. Wanneer je op de tarieven klikt zie je inderdaad de prijzen van een retour, maar hiermee selecteer je dit niet.
Bekijk origineel

7 reacties

Hallo bitsflew en welkom op het Serviceforum.
Dat klopt inderdaad. Wanneer je een reis invoert zie je inderdaad de prijs van een enkele reis, dit is niet aan te passen. Wanneer je op de tarieven klikt zie je inderdaad de prijzen van een retour, maar hiermee selecteer je dit niet.
Maar hoe koop je dan een retour e-Ticket via de reisplanner?
Reputatie 7
Badge +4
U koopt dan in principe twee enkele reizen. Een retour is ook niet meer goedkoper dan twee keer een enkele reis.

Op NsInternational kunt u wel een retour aanklikken, dan worden er nog wat gegevens gevraagd en dan worden er twee tickets afgedrukt, eentje voor de heenreis en eentje terug. Over het algemeen werkt dat makkelijk.
U koopt dan in principe twee enkele reizen. Een retour is ook niet meer goedkoper dan twee keer een enkele reis.

Op NsInternational kunt u wel een retour aanklikken, dan worden er nog wat gegevens gevraagd en dan worden er twee tickets afgedrukt, eentje voor de heenreis en eentje terug. Over het algemeen werkt dat makkelijk.

Voor de duidelijkheid ik heb het over een dagretour!
De reden waarom ik dit vraag is dat je wel een dagretour e-Ticket kunt kopen via het menu "Kaartjes & Toeslagen" terwijl dat dus niet mogelijk is via de reisplanner, maw één e-Ticket voor zowel heen als terugreis.
De NS maakt het extra verwarrend door bij de reisplanner wel een "tarieven knop" te zetten maar verder geen enkele hint heeft hoe je gebruik kunt maken van de vermelde "retour" optie.
Dit komt omdat je geen retourreis kunt plannen. Ik zal eens voor je doorgeven of de optie tot het aanschaffen van een retour nog gaat worden toegevoegd aan de planner. Wist je trouwens dat je ook heel makkelijk kan reizen met een mobile ticket via onze app?
Dit komt omdat je geen retourreis kunt plannen. Ik zal eens voor je doorgeven of de optie tot het aanschaffen van een retour nog gaat worden toegevoegd aan de planner. Wist je trouwens dat je ook heel makkelijk kan reizen met een mobile ticket via onze app?

Nogmaals het gaat niet om heen en terugreis op verschillende data maar een dagretour!
Het kopen van een dagretour zou gewoon mogelijk moeten zijn via de reisplanner,maw je moet kunnen kiezen tussen enkele reis/dagretour net zoals je nu al kunt kiezen tussen 1e en 2e klas.

Frappant is dat de telefonische helpdesk van de NS mij het advies gaf om "retour"te kiezen m.b.v. het "tarieven" menu 🙂, wat dus niet werkt!
Ik snap 'm helemaal. Ik heb de suggestie doorgezet.

Reageer