beantwoord

onlogische rit

• 22 September 2021
  • 2 reacties
  • 107 Bekeken

Via de NS planner is er altijd een rit waarbij ik 20 min moet lopen, terwijl er gewoon een bushalte voor mijn school staat. Nu vroeg ik mij af, is er een mogelijkheid om die rit verbergen zodat ik niet weer die rare rit neem. 

icon

Beste antwoord door bahnrider 22 September 2021, 12:44

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +1

DE site voor het complete OV is 9292.nl - dat was destijds, dit voor de historisch geïnteresseerden- het jaar waar NL voorop liep in de hele wereld met een landelijke reisplanner, destijds via de telefoon.

Die van NS is pas veel later gekomen en blijkt dus inderddad nogal eens te haperen bij '’andere vervoerders'’. Verder kan het zijn dat jouw school bvb 2 gebouwen heeft en enkel het verderweg staande andere gebouw in de kaarten zit opgeslagen. Of pijnig zelf eens je hersens- vind ik altijd leuke opdracht voor scholiertjes- wat er zo mogelijk allemaal nog meer mis kan gaan in de enorme hoeveelheid IT verwerking.

gezond verstand en ervaring is overigens vaak beter dan enkel vertrouwen op IT

Badge +3

Bij een adres-advies (dus niet van treinstation naar treinstation) komt een advies van de NS Reisplanner van 9292.

Blijkbaar is de optie met 20 minuten lopen sneller dan van/naar de bushalte voor je school, en dat zal dan wel te maken hebben met aansluitingen/overstappen.

Je zou die optie kunnen ‘verbergen’ door met (veel) extra overstaptijd te plannen, of gewoon de bushalte bij je school in te vullen als vertrekpunt.

Reageer