beantwoord

Onmogelijk reisadvies bij vertraging

• 27 november 2018
  • 7 reacties
  • 275 Bekeken

Reputatie 5
Waarom krijg ik inde app onderstaande, onmogelijke reisadvies? Zou dit niet doorgestreept moeten zijn? Het systeem lijkt half te snappen dat dit niet kan.

icon

Beste antwoord door Jeroen 27 november 2018, 12:52

Dit zal te maken hebben met het niet als vertraagd in het systeem zetten van het tweede traject, de reisplanner weet niet dat het dezelfde trein is welke door rijdt.

In dit geval wordt de app dus niet voorzien van de juiste gegevens voor de trein van Amsterdam Centraal naar Den Haag Centraal. Deze trein wordt op Amsterdam Centraal normaal niet vervangen door een ander treinstel maar vervalt dan op de hele vervolgroute als er iets op de route Zwolle - Amsterdam Centraal gebeurt.
Bekijk origineel

7 reacties

Als je nu kijkt in de App zie je ook dat deze doorstreept is.
De verwarring in de App komt omdat het materieel (treinstel) zowel de trein Almere Poort naar Amsterdam alsmede trein Amsterdam naar Sloterdijk rijdt. Komt de trein dus later aan te Amsterdam dan haal je normaal altijd de "overstap" omdat je al in de juiste trein zit.
Reputatie 5
Dit is normaal inderdaad dezelfde trein, maar wordt gereden als een andere dienst en daarom s overstap weergegeven. Tenzij het tweede deel (i.v.m. de vertraging) toch met een andere trein wordt gereden, is de waarschuwingen dat de overstap onmogelijk is dus onterecht. Dit lijkt me een verbeterpuntje voor de app.
Badge
Dit zal te maken hebben met het niet als vertraagd in het systeem zetten van het tweede traject, de reisplanner weet niet dat het dezelfde trein is welke door rijdt.

In dit geval wordt de app dus niet voorzien van de juiste gegevens voor de trein van Amsterdam Centraal naar Den Haag Centraal. Deze trein wordt op Amsterdam Centraal normaal niet vervangen door een ander treinstel maar vervalt dan op de hele vervolgroute als er iets op de route Zwolle - Amsterdam Centraal gebeurt.
Reputatie 5
Ik zie liever dat de reisplanner niet te snel reisadviezen weghaalt.
Er zijn best wat situaties waarbij je als reiziger beter zelf kunt nadenken, zeker bij veel overstappen op Leiden CS, waar een overstap van 0 minuten prima haalbaar is.
Reputatie 5
Ik zie liever dat de reisplanner niet te snel reisadviezen weghaalt.
Er zijn best wat situaties waarbij je als reiziger beter zelf kunt nadenken, zeker bij veel overstappen op Leiden CS, waar een overstap van 0 minuten prima haalbaar is.

Zolang het niet klopt, ben ik dat met je eens, maar in dit geval zou het toch niet zo heel moeilijk moeten zijn om te concluderen dat de aansluitende trein fysiek dezelfde en dus altijd haalbaar is. Later is het advies ook alsnog doorgehaald zoals @Stoomman aangaf, wat natuurlijk al helemaal niet goed is in dit geval.
Reputatie 5
Leuk dat hier een antwoord gemarkeerd is (nee, dat heb ik niet gedaan), maar zou een moderator ook nog even aan kunnen geven of hier iets aa gedaan kan worden? Feedback geven voelt redelijk zinloos als er geconstateerd wordt dat er een probleem is, maar vervolgens niets gebeurt of minstens gepland of doorgegeven wordt.
Dat begrijp ik Olav93. Ik zal het neerleggen bij onze afdeling reisinformatie en de ontwikkelaars van de app. Zij kunnen dan nagaan hoe dit in de toekomst verbeterd kan worden.

Reageer