beantwoord

ontbreken ns station in ns-app

• 3 april 2021
  • 4 reacties
  • 161 Bekeken

Bij plannen van reis naar Santpoort Noord via de NS app, wordt het station Santpoort Noord niet weergegeven. Wel kan ik naar Santpoort Zuid reizen. Plan ik dezelfde reis via de website, dan heb ik dat probleem niet. 

Wat kan de reden zijn?

Kan dat te maken hebben met de optie reisassistentie die standaard aan staat? (en niet standaard op uit te zetten is?)

Of is er een andere reden?

icon

Beste antwoord door Robert B 3 april 2021, 19:24

Het kan heel goed zijn dat het door de Reisassistentie optie komt. Je kunt deze uitzetten voor de NS app (wel of niet tonen) via https://www.ns.nl/reisassistentie/Customer

Als je via de website een reis plant met de optie ‘Toegankelijk reizen’ dan krijg je bijv. van Amsterdam naar Santpoort Noord ook een melding dat het niet mogelijk is (geen advies gevonden), maar naar Santpoort Zuid wel. Noord heeft dus geen reisassistentie.

Voor Strijp-S precies hetzelfde, ook al rijden daar toegankelijke sprinters. De perronhoogte daar wijkt blijkbaar af, of het komt omdat er geen lift én geen hellingbaan is. Neem aan dat je Strijp-S dus ook niet vindt in de app als reisassistentie aan staat.

Bekijk origineel

4 reacties

Goedemiddag Riast,

Wat vreemd! Ik heb zowel op onze website en in onze app gekeken en ik zie de optie wel staan. Zou je het nogmaals willen proberen? Misschien dat je de optie nu wel ziet? 

Badge +3

Het kan heel goed zijn dat het door de Reisassistentie optie komt. Je kunt deze uitzetten voor de NS app (wel of niet tonen) via https://www.ns.nl/reisassistentie/Customer

Als je via de website een reis plant met de optie ‘Toegankelijk reizen’ dan krijg je bijv. van Amsterdam naar Santpoort Noord ook een melding dat het niet mogelijk is (geen advies gevonden), maar naar Santpoort Zuid wel. Noord heeft dus geen reisassistentie.

Voor Strijp-S precies hetzelfde, ook al rijden daar toegankelijke sprinters. De perronhoogte daar wijkt blijkbaar af, of het komt omdat er geen lift én geen hellingbaan is. Neem aan dat je Strijp-S dus ook niet vindt in de app als reisassistentie aan staat.

Bedankt Robert, het uitzetten van de reisassistentie op internet bleek de oplossing. Wel nog even de app verwijderen en opnieuw installeren om het werkbaar te krijgen.

Badge +3

Dank voor de feedback. In plaats van de app verwijderen en opnieuw installeren zou uitloggen en weer inloggen ook moeten werken.

Klik daarvoor in de app op Meer - Mijn NS - het poppetje rechtboven en dan Uitloggen.

Reageer