beantwoord

Onzinnige Reisinformatie


Waarom zie ik bv bij Vertrektijden Utrecht: De IC van XXX is eerder in Utrecht Centraal???
Op Amersfoort op de CTA bak De IC naar Groniningen is eerder in Amersfoort
Utrecht Centraal; de IC naar Zwolle is eerder in Utrecht Centraal???.......Waarom zie ik deze nutteloze info???
icon

Beste antwoord door Denice NS 30 mei 2019, 18:04

Ik begrijp dat het om zoiets gaat?

Dit meisje kijkt er naar maar moet eerlijk bekennen dat ook het doel van deze info mij een beetje ontgaat... Vermoedelijk een foutje binnen het systeem. Ik zal de verantwoordelijke afdeling eens berichten!

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dat lijkt me dan een storing. Normaal gesproken zie je die tekst als er bv. een sprinter richting Utrecht vertrekt, en er later een intercity dezelfde kant op rijdt die de sprinter inhaalt en dus eerder in Utrecht aankomt.
Reputatie 7
Badge +2
Een zelfde iets zie ik al enige tijd bij Rijdendetreinen voor bv de sprinter vanuit Haarlem naar Den Haag
Bij de vertrektijden voor Leiden Centraal wordt dan aangegeven dat de IC naar Amsterdam eerder in Leiden is, voorzien van tijd en perron.Totale onzin.

Zoiets dus:

Reputatie 7
Badge +4
Gouda heeft acht intercity's per uur naar Utrecht, naast de stoptreinen. Dan is de mededeling zinvol als de stoptrein weliswaar eerder vertrekt, maar later in Utrecht is dan de Intercity. Niet iedereen bedenkt dat dit traject viersporig is en treinen elkaar kunnen inhalen.
Reputatie 7
Badge +2
Dan is het inderdaad zinvol Thom, maar in bovenstaande gevallen betreft een IC die eerder op een station zou zijn waar je al bent.
En in mijn voorbeeld betreft het ook nog treinen in tegengestelde richtingen, de sprinter naar Den Haag gaat naar het zuiden, de IC naar Amsterdam naar het noorden.
Reputatie 7
Badge +4
Ik ben dat ook met de topicstarter eens, maar geef aan dat het niet bij voorbaat onzin is.
Reputatie 7
Badge +2
De mededeling is zeker niet bij voorbaat onzin, maar dan moet het wel juist zijn. Ik heb zo'n mededeling ook eerder gezien op Den Haag HS bij bv de sprinter naar Dordrecht waarbij de IC eerder in Rotterdam is of op Den Haag Centraal bij de sprinter naar Utrecht waarbij de IC eerder in Utrecht is. Dan is de informatie juist.

Wanneer je al in Utrecht of Leiden bent en een IC zou dan eerder in Utrecht of Leiden zijn is natuurlijk niet juist want daar ben je al en je wilt juist daar vandaan vertrekken.
Bij mijn voorbeeld van Leiden zie ik het pas 1 a 2 weken, daarvoor niet. Lijkt me dus een recente aanpassing.
Reputatie 7
Badge +4
De jongens moeten er maar even kritisch naar kijken waar het zinvol is en waar niet. Je hebt wel een punt.
Badge +3
Misschien moeten de meisjes er eens naar kijken.......
Ik begrijp dat het om zoiets gaat?

Dit meisje kijkt er naar maar moet eerlijk bekennen dat ook het doel van deze info mij een beetje ontgaat... Vermoedelijk een foutje binnen het systeem. Ik zal de verantwoordelijke afdeling eens berichten!

Badge
Dit probleem is reeds bekend en het wordt uitgezocht waar dit door veroorzaakt wordt. Zodra dit bekend is zal het opgelo
st worden.
Inmiddels heb ik onderstaande reactie mogen ontvangen:

Dat zijn de instaptips, die op de borden op het station vooral nuttig zijn.
Doordat de Actuele Vertrektijden op ns.nl op dezelfde bron zijn aangesloten, zie je ook op de site deze tips.
Zijn bedoeld om te voorkomen dat mensen in de nietzosnelle trein stappen, terwijl ze met een andere trein eerder ter plaatse zouden kunnen zijn.


Badge +3
Uit die opmerking blijkt dat het probleem niet goed is overgebracht. Het gaat om vermeldingen als "IC 11:41 naar Schiphol Airport (spoor 7) is eerder in Utrecht Centraal" die worden getoond op schermen op Utrecht Centraal. Het is nooit zinnig om te tonen dat een andere trein eerder op station X is als je al op station X staat.

Maar als Jeroen aangeeft dat het probleem al bekend is en wordt uitgezocht, dan lijkt het me niet de moeite waard nog om een andere reactie te vragen.

Reageer