beantwoord

Op een bepaalde route is de vertraging nooit te zien in de reisplanner.

Ik neem/nam altijd de sprinter van zwolle 07:07 naar Amsterdam.

Deze heeft alleen zo vaak vertraging dat het niet meer leuk is.

Als ik de trein van een half uur eerder pak zit ik altijd goed. Deze trein heeft nooit vertraging.

Nu vroeg ik mij af:
Waarom staat de vertraging van 07:07 zwolle naar Amsterdam Centraal niet in de reisplanner? Als je naar de reisplanner kijkt lijkt hij altijd op tijd te zijn.

Heeft dit ook invloed op de statistieken? Als je uit gaat van de reisplanner dan kom je wel uit op 90% accuracy, maar de ervaring leert dan anders.

Hoe zou dit eigenlijk komen? Het weer heeft er geen invloed op. Zou het dan een slechte trein zijn welke niet wil starten of verslaapt de chauffeur zich?
icon

Beste antwoord door Danny NS 6 februari 2019, 19:08

In de reisplanner zie je inderdaad geen vertragingen meer staan die heeft plaatsgevonden op een dag in het verleden. Uiteraard loggen we de deze vertraging wel in onze systemen.

Dinsdag 6 februari had deze trein 10 minuten vertraging bij aankomst op station Kampen Zuid. Mijn excuses hiervoor.

Bekijk origineel

14 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Als dit structureel gebeurt op dezelfde tijd, dan kan het best zijn dat die trein last heeft van een goederentrein of internationale trein die in de weg zit.

Gaat het om steevast te laat vertrekken vanuit Zwolle, of vertraging oplopen richting Amsterdam?

Volgens https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2019-02-06/14620 gaat het eigenlijk prima!

Vreemd genoeg zien de statistieken voor de trein van een half uur eerder er juist een stuk minder goed uit (en had die vandaag ook 1½ minuut vertraging vanuit Zwolle) https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2019-02-06/14618
Hallo trainsurfer en welkom bij de NS Community.

Ik zie dat Robert B al een aantal links heeft gedeeld waaruit blijkt dat je trein inderdaad problemen ervaart. Ik ga hier melding van maken, bedankt voor het doorgeven!
Het gaat om steevast te laat vertrekken uit Zwolle.

1 a 2 minuten vertraging zou prima zijn!!!

alleen 10, 15 of 20 minuten is zo lastig.

De reden waarom ik dit post is omdat het simpelweg niet in de reisplanner terug te vinden is. Dat vind ik raar.

Ik klaag dus niet over: https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2019-02-06/14618
Deze is over het algemeen heel erg goed op tijd.

Het gaat om de sprinter van 07:07 uit zwolle.
Hoi trainsurfer,

Bekijk je de vertraging in de app op een dag in het verleden? In dat geval zie je inderdaad geen vertraging staan. Kijk je naar een vertraging eerder op dezelfde dag? Dan moet dit wel zichtbaar zijn.
Kan je mij dit nog laten weten?
Gisteren keek ik voor eergisteren. Het stond er niet in.

Ik moet bekennen dat ik een fout heb gemaakt. STOM.

Het gaat om de trein van
06:37 sprinter zwollen-amsterdam

(jullie mogen het nakijken in mijn OV kaart als het moet)
Deze is altijd te laat. Een goed voorbeeld was Dinsdag. Deze was 10 minuten te laat. Vanmorgen enkele minuten
In de reisplanner zie je inderdaad geen vertragingen meer staan die heeft plaatsgevonden op een dag in het verleden. Uiteraard loggen we de deze vertraging wel in onze systemen.

Dinsdag 6 februari had deze trein 10 minuten vertraging bij aankomst op station Kampen Zuid. Mijn excuses hiervoor.
Badge +3
trainsurfer schreef:

Ik moet bekennen dat ik een fout heb gemaakt. STOM.

Kan gebeuren!

Het gaat om de trein van
06:37 sprinter zwollen-amsterdam

Ja, van die trein zien de statistieken er verre van best uit, zoals je kunt zien op https://www.rijdendetreinen.nl/statistieken/trein/14618
Geen idee waarom je dat niet terug ziet in de planner, maar Zwolle is het vertrekstation dus zou daar in principe helemaal geen vertraging moeten zijn. Wellicht toch wat je al zei... een trein die moeilijk "start" of personeel dat zich vaak verslaapt :D

Maar serieus, geen idee waar dat door komt.
Ik neem dan maar de trein van een half uur eerder....

het is zo irritant als je steeds de overstap naar Den Haag centraal mist. (daar zit ik nu dus in)

Heel raar vind ik het wel. Waarom zou 1 trein steeds vertraging hebben, en de ander bijna nooit.
Ja.. en vertraging vanmorgen.

1. Het werd niet omgeroepen
  2. Het staat niet in de reisplanner
Op deze manier kan ik ook adverteren dat ik altijd op tijd ben.
Danny NS schreef:

Ik heb een screenshot als je me niet geloofd 🙂
In onze reisplanner worden deze gegevens niet bewaard, wel kun je dit zelf nakijken via deze website. In principe werkt het vrij simpel. Je zoekt in onze reisplanner je ritnummer op en vult dit op de website in bij treinnummer. Vervolgens kies je op zoek. Je krijgt dan de reis van vandaag te zien maar kunt ook in het verleden kijken. Daar zie je dus ook de vertraging staan in verhouding tot de geplande aankomsttijd. Kun je hier iets mee, trainsurfer?
ja, daar zie ik het wel terug.

Is dit een site van de NS?
We zijn, voor zover ik weet, geen eigenaar van de website maar alle treinen staan er wel op. Kun je met deze informatie uit de voeten?
dankje.

Reageer