beantwoord

op weg helpen!

Reputatie 2
Hallo als ik van vlissingen naar eindhoven wil moet ik bij Roosendaal uit stappen of? en hoe verder?
icon

Beste antwoord door Tochjo 26 mei 2017, 10:33

U kunt uw reis plannen in de reisplanner op www.ns.nl. Als u daar uw vertrekstation, uw bestemmingsstation en de tijd waarop u wilt gaan reizen invult, dan krijgt u een reisadvies op maat.

In het algemeen geldt dat u bij een reis van Vlissingen naar Eindhoven moet overstappen in Roosendaal en in Tilburg. Daarbij moet u in Roosendaal het perron oversteken en in Tilburg wachten op de volgende trein van hetzelfde spoor als waar uw trein uit Roosendaal op aankomt.

Onderstaand advies is voor de eerstvolgende reismogelijkheid vandaag, ter indicatie:

Bekijk origineel

14 reacties

Badge +3
U kunt uw reis plannen in de reisplanner op www.ns.nl. Als u daar uw vertrekstation, uw bestemmingsstation en de tijd waarop u wilt gaan reizen invult, dan krijgt u een reisadvies op maat.

In het algemeen geldt dat u bij een reis van Vlissingen naar Eindhoven moet overstappen in Roosendaal en in Tilburg. Daarbij moet u in Roosendaal het perron oversteken en in Tilburg wachten op de volgende trein van hetzelfde spoor als waar uw trein uit Roosendaal op aankomt.

Onderstaand advies is voor de eerstvolgende reismogelijkheid vandaag, ter indicatie:

Reputatie 2
dus iik moet bij Roosendaal er uit en wachten op die trein die naar tilburg gaat? en dan zitten blijven tot eindhoven?
Reputatie 7
Badge
Volgens mij zal het vandaag in Eindhoven wel echt super warm zijn.
Het is hier ook al super heet, en dan woon ik nog dicht bij de zee. 😞
Badge +3
dus iik moet bij Roosendaal er uit en wachten op die trein die naar tilburg gaat? en dan zitten blijven tot eindhoven?
Dat klopt, bij een reis van Vlissingen naar Eindhoven horen twee (korte) overstappen in Roosendaal én Tilburg. Deze zijn in het algemeen op 'hetzelfde perron' dus de aansluitende trein stopt aan de overkant (in Roosendaal) of komt (in Tilburg) een paar minuten later aan op hetzelfde spoor.
Badge +3
Volgens mij zal het vandaag in Eindhoven wel echt super warm zijn.
Het is hier ook al super heet, en dan woon ik nog dicht bij de zee. :(

Het valt mee hier (Eindhoven) want het is niet vochtig (35% luchtvochtigheid) en er staat een licht briesje dus als je niet vol in de zon gaat zitten is het prima uit te houden met 27° 😃
Reputatie 7
Badge

Het valt mee hier (Eindhoven) want het is niet vochtig (35% luchtvochtigheid) en er staat een licht briesje dus als je niet vol in de zon gaat zitten is het prima uit te houden met 27° :D

Ooh dat scheelt. Hier is het wel heel vochtig. 😞
Reputatie 2
oke, dus als op roosendaal ben uitstappen en gelijk daar naast die trein pakken want helemaal aan de over kant is voor naar Belgie te gaan
Reputatie 2
???
In Roosendaal stap je uit en pak je de trein die aan de overkant.
Reputatie 2
In Roosendaal stap je uit en pak je de trein die aan de overkant.

gelijk rechts van je ? en niet die naar Belgie ?
Je stapt uit op perron 4b en de trein naar Zwolle vertrekt vanaf 3b. Zie hier een plattegrond van het station Roosendaal.
Reputatie 7
Soms is het schuin tegenover. Het ligt er maar net aan waar de trein binnenkomt. De IC Roosendaal Zwolle vertrekt eigenlijk altijd van 3A.
Normaal gezien is het van 4B overstappen naar 3A. Je kunt dit van te voren in de reisplanner zien en dit wordt omgeroepen.
Reputatie 5
Badge
Op Roosendaal hangen ook informatieschermen die de vertrektijden van de treinen en diens perrons aangeven.
Ook hangen er borden op het station die aangeven waar welk perron is.

In ieder geval moet je NIET de trein naar België hebben, tenzij je zin krijgt in een Luikse wafel of zak Vlaamse Friet 😉
Reputatie 7
Badge

In ieder geval moet je NIET de trein naar België hebben, tenzij je zin krijgt in een Luikse wafel of zak Vlaamse Friet ;-)

Ik moest lachen. 😳

Reageer