beantwoord

Openingsscherm reisplanner

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Vervelend: ik krijg steeds de melding "De reisdatum valt buiten de beschikbare dienstregeling".
Graag uw advies om deze melding te verwijderen.

Bij voorbaat dank,

de Feyter
icon

Beste antwoord door ftsc 5 maart 2018, 11:23

Geachte forumleden,
Verwijderen van de app en opnieuw installeren voorzag in de oplossing.
U allen hartelijk dank voor het meedenken.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge
Die melding zal wil een reden hebben. Wat doe en wil je precies?
Reputatie 7
Badge +3
Aan de titel te zien is dat het eerste dat verschijnt als-ie de app opstart.
Ik ben geen intensief gebruiker van de app, dus geen idee of er een simpelere oplossing is, maar de app verwijderen en opnieuw installeren zou het wel moeten verhelpen lijkt me.
Badge +3
Hmm, staat de datum (met name het jaartal) van je apparaat (PC, laptop, tablet, telefoon) wel goed?

Als het een PC of laptop is, en de tijd/jaartal inderdaad op 1970 of zo staat dan is je backup-batterij aan vervanging toe. Die dingen (CR2032 knoopcel) kosten bij de Action ongeveer anderhalve euro voor 6 stuks.
Hallo ftsc en welkom op het NS Forum!

Heb je iets aan bovenstaande adviezen? Je kunt ook in de app zelf rechtstreeks de ontwikkelaars van de app benaderen met je (technische) vragen. Op deze manier weet je zeker dat je melding goed aankomt 🙂.
ftsc heeft vanmiddag per ongeluk een reactie gerapporteerd i.p.v. een reactie op dit topic. Hierin stond het volgende: "Het probleem doet zich alleen voor op m'n mobiel (Samsung Galaxy S5); geen problemen met de app op m'n laptop.
Als ik de app open op m'n mobiel verschijnt het geciteerde bericht, met een eerder opgezochte reis van maanden geleden. Het wijzigen van de stations, dartum en tijd naar wat ik op dat moment nodig heb roept een scherm op met data en uren. Dat scherm werkt zeer omslachtig maar met enige moeite stel ik de datum en tijd in naar de gewenste dag en de tijd. Onderaan klik ik op 'Instellen', helaas zonder resultaat. Bij een volgende gebruik van de app herhaalt het probleem zich."
ftsc, je zou de app dus kunnen verwijderen en opnieuw kunnen installeren. Als dit niet helpt kun je inderdaad de datum op je telefoon zelf even checken. Mochten deze oplossingen niet baten, dan raad ik je aan om je vraag te stellen aan de ontwikkelaars van de app. De kenmerken van je telefoon worden dan automatisch meegestuurd. Je kunt je vraag stellen in de app door op "Meer" en dan op "Over deze app" te klikken. Zij zullen je dan verder helpen.
Kan het zijn dat ftsc de e-mailbevestiging nog niet heeft doorlopen, en daardoor geen reacties op dit topic mag plaatsen? Dat komt wel vaker voor, en soms gaan gebruikers dan andere trucs proberen om toch te reageren (nieuwe topics maken, berichten flaggen, et cetera).
Goede opmerking, Henk_NL, maar dat is niet het probleem zie ik.
Geachte forumleden,
Verwijderen van de app en opnieuw installeren voorzag in de oplossing.
U allen hartelijk dank voor het meedenken.
Fijn om te lezen, ftsc! Graag gedaan 🙂

Reageer