beantwoord

Overstap in Roermond vanuit Maastricht richting Venlo

  • 29 september 2019
  • 31 reacties
  • 1009 Bekeken


Toon eerste bericht

31 reacties

@umbusko Dat was mijn fout, excuses.

Reputatie 2

Excuses aanvaard!

Update: Ik heb inmiddels iets meer achtergrondinformatie gekregen over hoe de overstaptijd bepaald wordt, maar helaas nog geen concreet antwoord op de gestelde vragen. Ik heb nogmaals gevraagd om antwoorden hierop.

Update: Ik heb nog geen antwoord gekregen op mijn bericht van 4 november, ik heb nogmaals een reactie verzocht.

Update: Inmiddels heb ik een sluitend antwoord gekregen. 

Ter herhaling van wat ik eerder heb aangegeven, de overstap wordt momenteel niet meer weergegeven in de NS Reisplanner omdat hij niet meer voldoet aan de overstapregels die gelden voor deze overstap. 

Arriva is op de hoogte van onze reisinformatie-overstapregels en wist dus dat deze overstap zou verdwijnen als gevolg van de wijziging. Ondanks dat hebben zij alsnog deze wijziging uitgevoerd, zonder hier met oNS in overleg in te gaan om bijvoorbeeld te kijken naar de mogelijkheden om de overstapregels aan te passen in dit specifieke geval. Derhalve beschouwen we deze wijziging als een bewuste keuze van Arriva en kunnen we deze overstap niet meer erkennen als een ‘officiële overstap’. In hoeverre het Locov betrokken is bij deze wijziging door Arriva is bij ons niet bekend. De vraag waarom hier niet over is gecommuniceerd naar reizigers zou, ons inziens, aan Arriva gesteld moeten worden, gezien zij de wijziging hebben uitgevoerd.

De informatie die gegevens wordt in een trein zelf (OBIS) gaat uit van iets minder strenge regels (minuut minder); het laat reizigers zien hoe laat de treinen vertrekken vanaf welk spoor zodat er zelf besloten kan worden of ze deze overstap nog willen of kunnen halen. Vandaar dat deze overstap op de OBIS schermen nog wel wordt getoond.

Ik had graag een positiever antwoord willen geven, maar helaas hebben we dat niet voor elkaar gekregen.

Reputatie 2

Jammer dat er geen oplossing uitgekomen is! Niettemin bedankt, Stijn NS, voor je inzet bij het beantwoorden van deze vraag. :)

 

Ik had het allicht al veel eerder moeten doen, maar ik zal hier ook contact over opnemen met Arriva. Als dat ook nergens toe leidt, zal ik de OV-Ombudsman inschakelen.

Reageer