beantwoord

Overstap van 4 minuten

• 17 juli 2017
  • 1 reactie
  • 126 Bekeken

Ik wil aankomende woensdag 19 juli met de trein van Zevenbergen naar Den Helder.

Bij het plannen van de reis is het mij opgevallen dat er een overstap is van 4 (!) minuten in Amsterdam Sloterdijk. Het is ook nog is van spoor 12 naar spoor 4.

Is dat nou werkelijk haalbaar?
icon

Beste antwoord door kukkie 17 juli 2017, 18:54

Spoor 12 ligt op de tweede verdieping, bovenop de stationshal, die weer bovenop spoor 4 ligt. Zo'n grote afstand is het dus niet.

Als de trein geen vertraging heeft zou het moeten kunnen. Sloterdijk is echter niet zo'n overzichtelijk station,

U kunt ook via Den Haag reizen.
Dan heeft u een veel ruimere overstap op Sloterdijk,
hoeft u niet ook nog eens over te stappen op Rotterdam Centraal en Schiphol
èn bespaart u € 2,40 voor de toeslag van de Intercity Direct.
U bent wel een half uur langer onderweg.

Zie de reisplanner http://www.ns.nl/reisplanner/#/reisdetails?vertrek=Zevenbergen&vertrektype=treinstation&aankomst=Den%20Helder&aankomsttype=treinstation&tijd=2017-07-19T12:00&type=vertrek&hash=-655951665

Als u ervaring heeft met treinreizen, kunt u de overstap normaal gesproken halen.

Wilt u een ontspannen reis, dan zou ik kiezen voor minder overstappen.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Spoor 12 ligt op de tweede verdieping, bovenop de stationshal, die weer bovenop spoor 4 ligt. Zo'n grote afstand is het dus niet.

Als de trein geen vertraging heeft zou het moeten kunnen. Sloterdijk is echter niet zo'n overzichtelijk station,

U kunt ook via Den Haag reizen.
Dan heeft u een veel ruimere overstap op Sloterdijk,
hoeft u niet ook nog eens over te stappen op Rotterdam Centraal en Schiphol
èn bespaart u € 2,40 voor de toeslag van de Intercity Direct.
U bent wel een half uur langer onderweg.

Zie de reisplanner http://www.ns.nl/reisplanner/#/reisdetails?vertrek=Zevenbergen&vertrektype=treinstation&aankomst=Den%20Helder&aankomsttype=treinstation&tijd=2017-07-19T12:00&type=vertrek&hash=-655951665

Als u ervaring heeft met treinreizen, kunt u de overstap normaal gesproken halen.

Wilt u een ontspannen reis, dan zou ik kiezen voor minder overstappen.

Reageer