Overstappen in de reisplanner

• 25 juli 2017
  • 3 reacties
  • 196 Bekeken

Als ik voor vannacht een reisadvies plan van Hilversum naar Delft, is één van de adviezen met intercities 11686/786/1405, vertrek 00:23 uit Hilversum. De geadviseerde overstappen zijn 4 minuten op Schiphol (00:53-00:57) en 70 minuten op Leiden Centraal (01:13-02:23).
- Ik zou een advies om over te stappen op Amsterdam Zuid preferen boven een overstap op Schiphol. De overstaptijd is dan ook 4 minuten, maar cross-platform in plaats van dat er via (rol)trappen van perron gewisseld moet worden.
- De overstap van 70 minuten te Leiden Centraal slaat uiteraard nergens op. Intercity 786 wordt te Leiden Centraal gecombineerd met intercity 2286 en rijdt vervolgens direct door naar Delft. Al zou het systeem deze doorkoppeling niet weten, zou hier gewoon een overstap van 3 minuten getoond moeten worden naar hetzelfde perron (de normtijd daarvoor is 2 minuten)

3 reacties

Bedankt voor je feedback RensBloom! Hoe er precies een overstapstation wordt gekozen durf ik niet te zeggen, maar dat de overstap van 3 minuten niet wordt getoond over een overstap van 70 minuten is inderdaad wel vreemd. Ik zal dit doorgeven naar onze verantwoordelijken over de reisplanner, hopelijk kan er naar worden gekeken en kan het eventueel zelfs worden aangepast!
Ik wilde het zelfde melden.
De conducteur van de intercity naar Schiphol riep om dat het handiger was in Zuid over te stappen dan op Schiphol. Gouden tip. Dus op de terugreis deden we hetzelfde. Scheelt echt een dus de moeite waard in de reisplannen te vermelden. Wellicht zijn er meer overstap plekken die gunstiger zijn i.v.m. het zelfde perron.

vriendelijk dank
Reputatie 7
Wel goed om te lezen dat de conducteur dit wel heeft aangekaart, ook naar de reizigers toe. Het zou toch wat zijn als niemand op Zuid was uitgestapt. Bedankt voor het aangeven delcour!

Reageer