beantwoord

Overstaptijd volgens de reisplanner.

• 18 januari 2017
  • 1 reactie
  • 117 Bekeken

Hallo,

Ik kom vandaag een half uur te laat op mijn werk vanwege een uitgevallen trein. Echter kan ik geen geld terugvragen omdat de overstap niet door de reisplanner gezien wordt. Het gaat in dit geval om de intercity naar Den Helder, vanuit Nijmegen om 08:43. Deze trein komt om 09:36 aan op Utrecht Centraal, waar vervolgen vier hele minuten later de sprinter naar Hoofddorp vertrekt om 09:40. Deze overstap wordt niet erkend door de reisplanner terwijl deze overstap toch zeker wel heel makkelijk haalbaar is en dagelijks door veel mensen gedaan wordt. De intercity naar Den Helder reedt dus niet, waardoor ik zowel de 09:40 als de 09:52 naar Hilversum heb gemist, alleen kan ik hier dus geen geld voor terugvragen omdat de reisplanner deze normaal gesproken haalbare reis niet erkend? Ik ben toch echt dik een half uur later op mijn werk...
icon

Beste antwoord door Miriam NS 18 januari 2017, 16:42

Hoi HorridCrow, allereerst jammer om te lezen dat je vanmorgen vertraging hebt opgelopen. Ik heb je reis even bekeken en zie inderdaad dat de trein van 08.43 uur naar Den Helder is uitgevallen. In dit geval heb je ook de overstap die wel wordt weergegeven in de planner en kunnen we aan de hand van je check in en uit gegevens kijken hoe laat je uiteindelijk op je bestemming bent aangekomen. Ik adviseer je de claim gewoon in te dienen.
Bekijk origineel

1 reactie

Hoi HorridCrow, allereerst jammer om te lezen dat je vanmorgen vertraging hebt opgelopen. Ik heb je reis even bekeken en zie inderdaad dat de trein van 08.43 uur naar Den Helder is uitgevallen. In dit geval heb je ook de overstap die wel wordt weergegeven in de planner en kunnen we aan de hand van je check in en uit gegevens kijken hoe laat je uiteindelijk op je bestemming bent aangekomen. Ik adviseer je de claim gewoon in te dienen.

Reageer