beantwoord

plan je reis in de app… hoe dan?


Reputatie 6

Vandaag maar liefst een uur vertraging opgelopen omdat de NS app foutieve reisinfo geeft. Op Amsterdam centraal overstap gemist ivm verkeerd perron en in Lelystad blijkt de sprinter helemaal niet te rijden en kun je een half uur wachten. Dat had ik liever blijven zitten in de IC tot Zwolle. Hoe kan dit toch? En kan ik GTBV aanvragen op grond hiervan? 

icon

Beste antwoord door MoDe 16 July 2022, 20:18

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 6

Ik heb natuurlijk begrip als er minder treinen rijden door dienstregeling/ werkzaamheden/personeelstekort maar zorg in ieder geval dat je info actueel is en klopt. 

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt GTBV aanvragen en daarna reageren op de afwijzing. Ik had ook zoiets vorige week, net uitgestapt om zoals reisplanner aangaf verder te reizen met sprinter, om op perron erachter te komen dat sprinter uitgevallen was. Half uur vertraging, watv4 minuten was geweest als in de ic was omgeroepen dat sprinter niet reed.

Reputatie 6

Het begon met de overstap vanuit de Ic direct in Amsterdam. Ik zou op hetzelfde perron overkunnen stappen van 11a naar 11b. Echter het bleek 14b te zijn en dan is de tijd echt te kort. Incheckte na afloop nog of ik verkeerd had gekeken maar nee er stond echt 14b. Vervolgens op de Hanzelijn overgestapt in Lelystad waar de sprinter naar Zwolle inderdaad helemaal niet bleek te rijden (volgens de app echter wel). Ook de omroep noemde ‘m. Dus weer een halfuur vertraging erbij. Bij elkaar een uur ik vind dat toch wel heel fors. Mijn ervaring is idd dat je claim afgewezen wordt, dan reageer je op de wijziging en dan begint het grote wachten. Maar goed dat ga ik dan maar doen. 

Triest inderdaad, was Amsterdam geen last minute wijziging die omgeroepen werd?

De sprinters langs Lelystad zouden om het uur rijden, dit hoorde ik vrijdag, dat had zeker aangepast moeten zijn in de planner.

Een tip voor volgende keer, kijk bij het voorbijrijden van Almere Oostvaarders even of de sprinter daar langs het perron staat, daar gaat de IC namelijk de sprinter naar Zwolle voorbij.

Reputatie 6

Ik heb nog wat screenshots van mn telefoon, dit was de reis zoals ie had moeten verlopen. Bekeken voor vertrek ( minder dan een uur ervoor)

 

Reputatie 6

De overstap van de `ic direct is wel degelijk op t zelfde perron en ik zat ongeveer in het midden van d eten dus dat zou je moeten halen. Echter de trein vertrok van 14b ipv 11b. Ik ging mijn reis opnieuw plannen in de app, ook om 15.17 staat nog steeds spoor 11b dus verkeerde vertrekstation.


 

Reputatie 6

Volgende gelegenheid was deze verbinding dus half uur wachten in Amsterdam, echter de trein ging maar tot almere. Daar overgestapt op de ic uit Den Haag tot Lelystad . Daar heb normaal gesproken 8 minuten en dan komt de sprinter naar Zwolle.

 

Reputatie 6

En @Jeroen dank voor de tip, ik weet dat de Ic de sprinter inhaalt op Oostvaarders ik reis vaak op dit traject. Gisteren gebeurde dit ook. Echter op Lelystad stond de sprinter niet op het bord. Er stond een NS collega te wachten die het ook niet wist maar zei ze ‘ ik denk dat ie zo wel komt mijn man zit op deze trein’. En idd daar kwam de sprinter aan. Echter voor het perron een stop en toen werd ie ipv naar spoor 3-4 naar spoor 2 geleid in Lelystad. Hij ging keren en terug richting Amsterdam. NS dame was ook helemaal verbaasd. Ze kon haar man (machinist) bellen die hoorde het blijkbaar ook pas heel laat. Geen sprinter Zwolle dus En toen kon ik weer een half uur wachten. Dus toeslag IC direct betaald om sneller op plaats van bestemming te zijn en een uur vertraging. Nogmaals ik had dit liever geweten dan had ik een andere dag deze verre reis gemaakt maar op de avond ervoor en de dag zelf werden de aansluitingen gewoon gegeven, geen werkzaamheden op dit traject dus hoe kan dat dan? Ook de HC s in de treinen  riepen de overstaps om dus die wisten het ook niet. Heel bijzonder allemaal.

Badge +3

In de afbeeldingen is te zien dat u gepland hebt voor zaterdag 23 juli. Dat is volgende week. Als u de reis plant voor zaterdag 16 juli, krijgt u andere adviezen te zien.

Reputatie 6

O lekker snugger van mij…..ik snapte er al niks van. Bedankt voor de scherpte!

Badge +3

En dan krijg je inderdaad een advies met ook nog een overstap op Almere, dus een 2600 van spoor 14b i.p.v. de 700 van 11b. Waarom die dan niet reed, personeelstekort?

Reputatie 6

Update: Ik heb bericht van NS dat ik wel geld terug krijg ivm vertraging. Er zat dus wel degelijk ook op de 17e iets in de war.

Reputatie 7
Badge +3

Update: Ik heb bericht van NS dat ik wel geld terug krijg ivm vertraging. Er zat dus wel degelijk ook op de 17e iets in de war.

Dat is snel? Ik wacht nog op bericht van gbtv mei.

Reputatie 6

Ik wacht ook nog twee eerdere die afgewezen zijn (onterecht) van meer dan een maand geleden. Het lijkt dus willekeur.

Reputatie 7
Badge +3

Ik wacht ook nog twee eerdere die afgewezen zijn (onterecht) van meer dan een maand geleden. Het lijkt dus willekeur.

De afwijzing vvan 1 kreeg ik direct, zou onder minimum bedrag uitkomen. Maar die van mei nog niets gehoord. Die staat in behandeling, maar had 5 kwartier vertraging en had meer dan uur ingevuld en staat nu 30 tot 59 minuten bij. Dat wordt straks ook reageren.

Badge +3

De afwijzing vvan 1 kreeg ik direct, zou onder minimum bedrag uitkomen. Maar die van mei nog niets gehoord. Die staat in behandeling, maar had 5 kwartier vertraging en had meer dan uur ingevuld en staat nu 30 tot 59 minuten bij. Dat wordt straks ook reageren.

Dat van die 30 tot 59 minuten is een bug, als de claim toegekend wordt zal die voor 60+ minuten zijn.

Bij 1e klas ontbreekt de vergoeding daarvoor soms wel, dus daarvoor zul je opnieu de molen in moeten.

Reageer