beantwoord

Planner app: filteren bussen/trams



Toon eerste bericht

110 reacties

Reputatie 7
Badge +1

De workaround voor de app is voorlopig om ‘alleen sprinters’ als optie aan te zetten, krijg je in ieder geval die bussen niet naar Nijmegen.

Voor sprintertrajecten werkt dat inderdaad prima, maar het is toch eigenlijk te zot voor woorden dat je zoiets in nota bene de app van NS zelf moet gebruiken om adviezen voor de trein te krijgen.

Wat wellicht ook een optie is, is de startpagina van NS.nl op het startscherm van je telefoon te plaatsen. In de reisplanner op de website zit het filter waarmee je elk ander vervoer uitzet namelijk wel.

Al moet je dan dus nog wel steeds handmatig al het overige vervoer uitzetten…

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb geen app. In de reisplanner op de website zie ik voor een dergelijke reis alleen treinen. 

Edit, voor die datum zie ik ook op de website die bus.

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb geen app. In de reisplanner op de website zie ik voor een dergelijke reis alleen treinen. 

Edit, voor die datum zie ik ook op de website die bus.

 

Ik neem aan dat het gewoon komt door de staking van morgen. Ik denk wat er nu wordt getoond vrijwel overeenkomt met 9292.

Badge +3

Via Twitter van Rijdendetreinen een reactie:

Sinds afgelopen week geeft de reisplanner van RdT inderderdaad weer alleen treinen terug, was change vanuit NS voor nodig.

Maar dat treinvervangend vervoer er {dan} uit gaat is niet {de} bedoeling, ik contact NS hierover.

https://twitter.com/rijdendetreinen/status/1579234967472992256

Ik heb geen app. In de reisplanner op de website zie ik voor een dergelijke reis alleen treinen. 

Edit, voor die datum zie ik ook op de website die bus.

 

Ik neem aan dat het gewoon komt door de staking van morgen. Ik denk wat er nu wordt getoond vrijwel overeenkomt met 9292.

Nee, want zaterdag hetzelfde. Bijzonder irritant, ik gebruik nu maar de planner van DB want dit is onbruikbaar.

Badge +3

Deze is in ieder geval toeslagvrij 😅

Via https://twitter.com/TravelVogel/status/1591888048412925952

Reputatie 2

Er is best wel wat te zeggen voor het tonen van bus/tram/metro adviezen, want als die getoond worden zijn ze ‘sneller’ (kortere reistijd óf eerdere aankomst dan met de volgende trein), en als je zonder abonnement (of in de spits) reist is BTM relatief goedkoop voor korte afstanden.

Maar dat moet dan wel een zelf te kiezen optie zijn. Iemand met een vrij reizen NS abonnement heeft weinig aan die adviezen, zeker als er ook gewoon treinen rijden (die vervolgens niet getoond worden/werden).

Dit dus, de app heeft de mogelijkheid in te voeren op basis van welk abonnement de prijzen aangegeven moeten worden en dan toch van die busadviezen op een tijdstip dat je vrij reizen hebt.

Erger nog: tijdens de spits dan wel het treinadvies terwijl je een dalvrij hebt 😂😂😂

Badge +3

En de looptijd (die 9292 overigens wel toont?!) van halte naar treinstation of andersom vergeten we maar even… of is die inbegrepen in het NS Reisplanner advies? 😴

Badge +3

Net de bètaversie (android) maar gedownload en daarin gelukkig de mogelijkheid bussen uit te schakelen.

Het zou echt fijn zijn als het reisadvies ook gebaseerd wordt op het ingevoerde abonnement, dat is in ieder geval nog niet zo, want als ik bussen ook een optie maak krijg ik alleen nog maar busreizen als ik van huis naar het station wil fietsen 😂🤐

Waar heb je die app gevonden? De NS Béta app zegt dat die niet verder ontwikkeld wordt?

Reputatie 1

Ik vermijd liever dat trein vervangende vervoer, want ik vertrouw er niet op dat mijn ov chip kaart dat allemaal weet als ik opnieuw in- en -uitcheck om van trein naar metro over te stappen. Die controleurs/ns politieluitjes weten volgens mij ook niet alles (beetje oneerbiedig gezegd).

Toevallig stopte er op de terugweg in Deventer een internationale trein. Die stond helemaal nergens, in geeneen app, vermeld, maar ik dacht: alles wat rijdt in de goede richting, daar spring ik in. 
ik kan me voorstellen dat deze nieuwe app stress verhogend werkt, vooral nu er ook zoveel mis gaat. Lees ook dat de ns weer een politicus aan het roer krijgt. Het blijft dus pappen en nathouden, net zoals bij die vorige die zich altijd liet vervoeren door auto met chauffeur en heeft verzaakt om op tijd treinstellen te bestellen.

Ach ja misschien is het allemaal teveel gevraagd. Laat het management bij de ns ook wat te doen hebben.

Reageer