beantwoord

Planner app geeft uurdienstregeling aan vanaf Bgn?

• 16 december 2017
  • 9 reacties
  • 152 Bekeken

Reputatie 2
We staan op station Bergen op Zoom en de ns planner app geeft alleen treinen naar Breda aan om :12. De trein van :42 staat echter wel op de CTA en kont ook vrolijk om :41 binnen rijden. Wat gaat er fout in de app? Dit is niet de eerste keer deze week.
icon

Beste antwoord door Slidestops 16 december 2017, 22:13

Vermoed dat het iets met werkzaamheden oid te maken heeft. Het is alleen dit weekend en lijkt maandag weer zoals normaal te zijn..
Bekijk origineel

9 reacties

Badge
De trein van .12 komt in Roosendaal aan om .24/.25 op spoor 4a. De trein van .42 komt in Roosendaal aan om .55 op spoor 4b.
Aangezien de trein naar Breda om .27/.57 vertrekt van spoor 3a, wordt de optie van de trein van .42 niet aangegeven, omdat 2 minuten te kort is voor een niet-cross-platformoverstap (4b > 3a) in Roosendaal.

Hier moet inderdaad wel iets aan worden veranderd, dit is natuurlijk een heel gek adviesbeleid. Wellicht kan men de trein naar Breda 1 minuut later laten vertrekken (immers, 5 minuten speling in Breda), of de trein die aankomt op 4b 1 minuut eerder laten aankomen.
Reputatie 2
Het vreemde is dat de vertrektijden in Roosendaal voor Zwolle niet zijn veranderd, namelijk :27 en :57. De vertrektijden vanuit Bergen opmZoom echter wel, namelijk :12 en :42 in plaats van :14 en :44. Er is dus wat betreft de :14 en :44 niets veranderd nu het :12 en :42 is. En toch geeft de app nu alleen de :12 aan. Overstaptijden zijn gelijk, vertrekprerrons in Roosendaal ook. Reizigers worden nu op het verkeerde been gezet.
Reputatie 2
Voor 10 december vertrok de trein in BoZ om :14 en :44 en waren de aankomsttijden in Roosendaal :24 en :54. Reistijd 10 minuten. Nu is dat met vertrek in BoZ om :12 en :42 en met dezelfde aankomsttijden in Roosendaal dus 12 minuten. Er is dus 2 minuten extra rijtijdruimte ingepland. Vertrekprerrons zijn ook hetzelfde. Voor 10 december werden zowel de :14 als de :44 in de app weergegeven als mogelijkheid richting Zwolle, nu voornamelijk alleen de :12. Vertreksporen in Roosendaal zijn ook hetzelfde gebleven. Wordt de reiziger hier serieus genomen?
Badge
De vertrekperrons in Roosendaal zijn wel hetzelfde, maar de aankomstperrons niet. Let maar 'ns op, plan BoZ > Rsd en het is om en om 4a en 4b. 4a is cross-platform naar de 3a voor de richting Breda, 4b is dat niet. Et voilà 🙂
Reputatie 7
Vermoed dat het iets met werkzaamheden oid te maken heeft. Het is alleen dit weekend en lijkt maandag weer zoals normaal te zijn..
Goedemiddag PaulBSA. Voor zover ik kan vinden moet ik het eens zijn met Slidestops. De standaard vertrektijd vanuit Bergen op Zoom is :14/:44, enkel dit weekend is dat :12/:42. Vanaf morgen is het weer :14/:44, en kun je ook met de :44 een overstap halen in Roosendaal om naar Breda te komen. Waarschijnlijk zijn de werkzaamheden tussen Roosendaal en Dordrecht de oorzaak hiervan.
Reputatie 1
Als de IC richting Zwolle 1 minuut wacht komt de IC uit Zwolle in de knoei en moet die ook een minuut later... echter halen de mensen uit de IC vanaf Zwolle de overstap dan weer niet richting Vlissingen...

Het is nogal een complexe overstap daar in roosendaal.
Badge
Op dit moment zit er 6 minuten tussen vertrek IC naar Zwolle en aankomst IC uit Zwolle. Hier kan prima één of twee minuten vanaf. Immers, bij een vergelijkbare situatie in Zutphen (twee treinen in verschillende richtingen langs hetzelfde perron) zit er 4 minuten tussen de twee IC's.
Reputatie 1
In het geval van Roosendaal rij je langer over hetzelfde spoor. In Zutphen tak je bijna direct uit via het wissel, In Roosendaal is dat pas als je in de bocht rijdt en dan duurt het heen en terug rijden nog even.

Als ik op tijd aankom vanuit Breda en de IC naar Zwolle vertrekt een minuut te laat kom ik een minuut te laat langs het perron omdat ik eerder terug moet met snelheid of zelfs nog even voor een rood sein sta.

Reageer