Skip to main content
beantwoord

Prijs niet bekend in de app

  • 15 June 2024
  • 2 reacties
  • 104 Bekeken

Ik probeer voor vandaag (15 juni) in de NS-app een kaartje te kopen (van Soestdijk naar Roermond) maar dat lukt niet omdat de “prijs niet bekend” is. Dat komt waarschijnlijk door werkzaamheden omdat op een deel van de route een bus rijdt. Maar dat mag toch geen invloed hebben op de prijs? Ik moet toch gewoon een kaartje kunnen kopen in de app?

2 reacties

Reputatie 3

Je hebt ook reisadviezen zonder de bus erin, daar kan je wel een e-ticket boeken, alleen dan boek je ook voor de Arriva stoptrein.  Volgens de app is dat hooguit 16 min langer, maar je kan er vanuit gaan dat de bussen onregelmatig rijden en de tijden in de NS app een richtlijn zijn. 
 

Ik verwacht dat het langere reisadvies iets duurder, omdat Arriva andere tarieven hanteert.

 

Lijkt mij overigens dat je gelijk hebt hoor, en dat er gewoon een soort glitch in the system zit. Bus = geen e-ticket, want geen NS (zoiets). Dat het dan om een NS bus gaat wordt geen onderscheid in gemaakt

Reputatie 4

Ik zie het. Dit zou niet mogen. Met NS bus is het tarief even duur in vergelijking met NS trein.

 

Deze reis met NS kost €25,50 enkele reis. Voor €34,95 kunt u het abonnement NS weekend vrij kopen, waar u een maand lang in het weekend kunt reizen. Dit is goedkoper dan een retour. Om deze abonnement vandaag in te laten gaan moet u wel een persoonlijke OV chipkaart hebben (indien u geen OV chipkaart hebt dan krijgt u een gratis OV chipkaart bij dit abonnement, maar duurt het ongeveer een week voordat de abonnement in gaat).

 

Indien u geen OV chipkaart hebt dan kunt u in en uitchecken met uw creditcard of pinpas, zie www.ovpay.nl voor uitleg, of koop een kaartje in de automaat.

Reageer