beantwoord

Prijs op reisplanner is veel lager dan voor e-ticket

• 25 mei 2015
  • 4 reacties
  • 154 Bekeken

Reputatie 2
Ik heb via de reisplanner van NS een reis bekeken van Breda-Amsterdam-Breda, waarbij de prijs voor tweede klas €23,60 zou kosten zonder toeslag. Erbij stond vermeld dat de OV-chipprijs hetzelfde zou zijn als met een e-ticket. Bij het boeken van mijn e-ticket bleek de prijs echter €39,40. Hoe kan dit nou?
icon

Beste antwoord door Tochjo 25 mei 2015, 19:40

U kunt alleen met 40 procent korting reizen door saldo op uw OV-chipkaart te laden en in- en uit te checken. Als u recht hebt op korting, dan betaalt u bij uitchecken automatisch de prijs met 40 procent korting.

Papieren vervoerbewijzen zoals e-tickets en eenmalige chipkaarten zijn alleen nog te koop tegen vol tarief. Alleen in enkele specifieke gevallen bestaat hierop nog een uitzondering, bijvoorbeeld als u nog een jaartrajectabonnement (oude stijl) of een Grensabonnement hebt.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
U hebt gekeken bij de prijs met 40 procent korting, die is 23,60 euro. Maar voor een e-ticket betaalt u altijd vol tarief, en dat is 39,40 euro.
Reputatie 2
Klopt, ik heb ook een kortingskaart voor 40% korting. Maar er staat toch dat voor een e-ticket dezelfde prijzen zouden gelden?
Badge +3
U kunt alleen met 40 procent korting reizen door saldo op uw OV-chipkaart te laden en in- en uit te checken. Als u recht hebt op korting, dan betaalt u bij uitchecken automatisch de prijs met 40 procent korting.

Papieren vervoerbewijzen zoals e-tickets en eenmalige chipkaarten zijn alleen nog te koop tegen vol tarief. Alleen in enkele specifieke gevallen bestaat hierop nog een uitzondering, bijvoorbeeld als u nog een jaartrajectabonnement (oude stijl) of een Grensabonnement hebt.
Reputatie 2
Hartelijk dank voor uw antwoord. Het is me helemaal duidelijk nu.

Reageer