Prijsberekening nieuwe planner

• 19 maart 2020
  • 11 reacties
  • 226 Bekeken

Prijsberekening daluren kaart in de nieuwe planner lijkt (nog) niet te kloppen. Tarief zou ruim15 euro moeten zijn, staat nu op ruim 20

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Mogelijk heeft deze prijs te maken met het feit dat de reis opgeknipt wordt, omdat er gebruik gemaakt wordt van 2 verschillende vervoerders.

Er wordt per vervoerder een aparte reis gerekend, waardoor er geen lange afstands korting is. Daarbij is de reis met Arriva in de spits en wordt vol tarief toegepast.

Bij Flex werkt dit iets anders, dan wordt deze reis als 1 reis met incheck in daluren gezien.

Voor zover ik weet wordt ook bij gewone dalurenkaart de reis als één reis gezien.

Hallo Dick5401 en welkom bij de NS Community. 

Ik heb deze reis even opgezocht in onze reisplanner op de website, daar staat het volgens mij wel goed: 

Kun je aangeven op welk apparaat en hoe je de reis hebt geplant? 

Reputatie 7
Badge +3

Mogelijk een via-station ingevuld. Als ik als via-station Eindhoven invul dan is de vol tariefprijs opeens €35,41 wat met 40% korting €21.25 is. Ik krijg dan overigens niet de button “Meer prijzen” waar je de overige prijzen kan zien.

Reputatie 5
Badge

@Momo Er is geen via-station ingevuld. Onderstaand reisadvies is precies dezelfde als die van TS. Daarbij wordt ook €20,12 weergeven als je 40% korting krijgt. De theorie van MoDe is waarschijnlijk de meest voor de hand liggende. 

Reputatie 7
Badge +3

Is dan misschien alleen een issue in de app. Zelf heb ik geen smartfoon, dus ook de app niet. Reisplanner op de website geeft wat Jouke al liet zien en een andere prijs met invullen van via-station.

Reputatie 4

@MoDeheeft gelijk in dit geval volgens mij

Als ik de reis plan met een overstap in de spits dan krijg ik ook 20,12 euro , als de reis plan met overstap buiten de spits dan kost de reis 15,77 euro volgens de app

Er zit sowieso een bug in de app, want de prijs die onderaan de reis wordt getoond verschilt van de prijs die je ziet als je op 'alle prijzen' klikt .

@Jouke NS : Ik heb de reis gepland in de NS app op smartphone Moto g6 plus, Android.

Planning direct van Bilthoven naar Landgraaf, zonder via.

Overigens staat onder de knop 'alle prijzen’wel de juiste prijs: €15,77

En zie ik nu dat de reis op deze tijd niet met mogelijk is, maar da's weer een ander probleem.. :)

Opvallend dat het niet direct naar voren komt, Dick5401. Ik ga er melding van maken. 

Prima, ik wens jullie succes met verhelpen.

Badge +3

Ik vermoed dat de planner/app uitgaat van een klassiek abonnement met dalkorting, en dus voltarief rekent voor het deel met Arriva wegens de overstap in de spits?

Je kunt in de app bij Instellingen immers Dal Voordeel kiezen, maar niet of dat een klassiek of Flex abonnement is.

Heb je NS Flex, dan zullen je factuur en kosten in de Reishistorie uiteindelijk wel kloppen.

Reageer