beantwoord

prijsverschil heen en terug

• 24 november 2019
  • 3 reacties
  • 100 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

/24/2019

Hoe kan het dat ik voor de retourreis op hetzelfde traject en tijd meer betaal dan op de heenreis? Traject: Zwolle Stadshagen naar Deventer op 18 december. Heen 6,88 terug 7,42 ?? volgens ns planner. Vreemd.

icon

Beste antwoord door Tochjo 24 november 2019, 13:32

Dit komt doordat u een reis met meerdere vervoerders maakt die elk hun eigen tariefsysteem hebben. In dit topic heb ik jaren geleden de berekening gegeven voor het traject Doetinchem-Heerenveen. Op uw traject zijn de bedragen natuurlijk anders, maar de achterliggende systematiek is hetzelfde. U zou dat topic eens door kunnen nemen als u geïnteresseerd bent.

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Dit komt doordat u een reis met meerdere vervoerders maakt die elk hun eigen tariefsysteem hebben. In dit topic heb ik jaren geleden de berekening gegeven voor het traject Doetinchem-Heerenveen. Op uw traject zijn de bedragen natuurlijk anders, maar de achterliggende systematiek is hetzelfde. U zou dat topic eens door kunnen nemen als u geïnteresseerd bent.

Hallo Robz, welkom op de NS Community. 

Het is inderdaad zoals Tochjo aangeeft. Omdat NS eerder langeafstandskorting geeft (elke nieuwe kilometer goedkoper) dan Blauwnet is het uiteindelijk voordeliger om eerst het stuk met Blauwnet te doen en dan met oNS dan andersom (omdat zij die korting later toepassen). 

Badge +3

Iets simpeler gezegd,

Keolis/Blauwnet heeft een lager (€ 0,96) starttarief dan de NS (€ 2,40 voor de eerste 8 tariefeenheden/kilometers), dus een niet al te lange reis met een overstap die begint bij de NS is duurder.

Zie ook dit topic.

Reageer