beantwoord

Pushmeldingen in- en uitchecken kunnen niet worden geactiveerd

  • 3 January 2022
  • 6 reacties
  • 659 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Goedemiddag, 

 

Een tijdje geleden heb ik de NS app opnieuw gedownload. Bij het aanmelden viel het mij op dat ik voor één van mijn twee OV-chipkaarten ik de pushmeldingen voor in- en uitchecken niet meer kan inschakelen. Wanneer ik de meldingen probeer in te schakelen krijg ik een foutmelding (bijgevoegd in de afbeeldingen). Voor de andere OV-chipkaart werken de notificaties wel naar behoren. 

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals de ov chipkaarten verwijderen, app opnieuw downloaden en zelfs een nieuw account aangemaakt maar helaas allemaal zonder succes. Ook heb ik de OV chipkaart los (zonder account) toegevoegd in de NS app. Hierbij krijg ik dezelfde foutmelding. Het lijkt wel alsof het probleem zich specifiek bij mijn OV chipkaart voordoet. 

Ik draai de NS app op IOS 15.2. Weet iemand nog meer opties die ik kan proberen of zit er een bug in de NS app?

 

Groetjes, Floris

 

icon

Beste antwoord door Robert B 3 January 2022, 20:54

Bekijk origineel

6 reacties

Hoi FtV, en welkom op de NS Community.

Heel vervelend dat je de kaart niet kunt toevoegen in de app. Heb je ook geprobeerd om de kaart toe te voegen via de website, en krijg je dan dezelfde melding? Dan lijkt er inderdaad iets fout te gaan met je OV-chipkaartnummer.
Mocht het daar wel lukken, dan wil ik je adviseren om contact te leggen met app support in de NS app zelf. Zij kunnen met je kijken naar de foutmelding en waar het precies fout gaat.

Badge +3

De kaart is toegevoegd dus dat is het probleem niet. Reishistorie e.d. is wel zichtbaar?

De NS app heeft wel bepaalde permissies nodig (o.a. altijd toegang tot locatie) en je moet akkoord gaan met de Privacyverklaring, maar daar kan het niet aan liggen want anders zou het bij een andere kaart ook niet werken.

Bij mij (Android) is het geen probleem met zowel een anonieme kaart, persoonlijke kaart zonder abonnement (alleen OV-fiets) en een persoonlijke kaart met NS Flex. Gaat het toevallig om een NS Business Card?

Hoi Aurora en Robert,

Bedankt voor de snelle reactie! 

Ik heb beide kaarten via de website toegevoegd. In de app is verder wel alles zichtbaar qua reishistorie en in- en uitcheck gegevens. Permissies en de privacy verklaring heb ik allemaal goed staan.

Beide kaarten zijn persoonlijke ov chipkaarten en degene die niet werkt heeft een NS Flex abonnement. De werkende kaart heeft een studenten week abonnement. Wat gek is is dat eerder voor beide kaarten de meldingen gewoon hebben gewerkt. Na het herstel van mn telefoon en het opnieuw downloaden van de app is die er mee opgehouden. 

Heb zelf al via de mail het probleem voorgelegd aan app support maar die hebben na één mailtje met de instructies om de app opnieuw te installeren niet meer gereageerd. Vandaar dat ik deze vraag hier stel in de hoop dat iemand hetzelfde probleem of een oplossing heeft.:fingers_crossed:

Badge +3

Die pushmeldingen zijn specifiek iets van de NS app, dus kan je helaas niet laten testen/herstellen door de Klantenservice of via Mijn NS (website).

Als het na de hele app wissen (incl. cachegegevens en alle opgeslagen gegevens/instellingen) en dan precies die ene kaart toevoegen (al dan niet met een account) niet lukt dan zullen ze bij M-Lab waarschijnlijk ook geen idee hebben, behalve dat het misschien een iOS 15.2 probleem zou kunnen zijn. Daar zouden dan eerst meer meldingen over binnen moeten komen.

Wat je zelf nog zou kunnen proberen is of het op een ander toestel (Android of zo, desnoods van iemand anders) wel werkt met dat kaartnummer. Dan ben je in ieder geval iets dichter bij ‘het probleem’… 

Bedankt Robert,

Heb het zojuist op een Android telefoon en een Ipad geprobeerd maar hierop doen de meldingen het ook niet...

Badge +3

Bedankt Robert,

Heb het zojuist op een Android telefoon en een Ipad geprobeerd maar hierop doen de meldingen het ook niet...

Dan zou ik nogmaals een mail sturen aan support@nsmlab.zendesk.com (of de feedback optie uit de app) dat het om precies jouw kaartnummer gaat, en niet OS of toestel specifiek is.

Verwijs in je mail gerust naar dit topic natuurlijk!

Reageer