beantwoord

putten-rotterdam, waarom via hilversum?

• 13 september 2019
  • 10 reacties
  • 290 Bekeken

Morgen reis ik van putten naar Rotterdam cs. Waarom geeft mijn reisplanner aan om via Hilversum te reizen? Ik ben gewend om alleen in Utrecht overste stappen
icon

Beste antwoord door Edwin 13 september 2019, 11:59

Er zijn komend weekend werkzaamheden tussen Amersfoort en Utrecht, waardoor er geen treinen kunnen rijden. Daarom krijg je een advies via Hilversum.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge
Er zijn komend weekend werkzaamheden tussen Amersfoort en Utrecht, waardoor er geen treinen kunnen rijden. Daarom krijg je een advies via Hilversum.
Bedankt Edwin
Reputatie 2

Normaal gesproken mag je (denk ik) niet via Hilversum rijden. Dus zou je een boete kunnen krijgen van HC bij controle. Nu het ook zo is aangegeven in de reisplanner, zijn er geen gevolgen voor jou, even afgezien van de extra omrijtijd.

Maar heb je boven op de extra omrijtijd nog eens minstens 30 minuten extra vertraging opgelopen, dan kun je je geld (deels) terugvragen bij de NS.
Reputatie 7
Badge

Normaal gesproken mag je (denk ik) niet via Hilversum rijden. Dus zou je een boete kunnen krijgen van HC bij controle. Nu het ook zo is aangegeven in de reisplanner, zijn er geen gevolgen voor jou, even afgezien van de extra omrijtijd.

Maar heb je boven op de extra omrijtijd nog eens minstens 30 minuten extra vertraging opgelopen, dan kun je je geld (deels) terugvragen bij de NS.

Nee, dat is niet waar.
Langere reistijd is van te voren aangekondigd (het staat immers in de reisplanner), dus dan is de GTBV niet van toepassing.
https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html
Reputatie 2

Nee, dat is niet waar.
Langere reistijd is van te voren aangekondigd (het staat immers in de reisplanner), dus dan is de GTBV niet van toepassing.
https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

Beste @Edwin

Dat is wel waar volgens deze link

• @Thom Als tien dagen van te voren de werkzaamheden zijn aangekondigd, wordt niet het normale traject voor GTBV gerekend.Heeft u meer dan een half uur vertraging op een als alternatief aangegeven traject, dan heeft u er wel weer recht op. U kunt tegen een automatische wijze van afwijzing bezwaar maken door te antwoorden op de email waarin die afwijzing staat. Dan kijkt een mens er naar en niet de computer. Een computer is beperkter dan een persoon.
De topic van deze link was gisteren geplaatst. De TS had 20 minuten aangekondigde vertraging, maar daar bovenop nog eens 30 minuten extra vertraging en had daar mee recht op GTBV.
Reputatie 7
Badge +3
Gaan we deze discussie nu weer voeren? Het is al meerdere malen uitgezocht (gisteren nog) en bevestigd dat GtbV gewoon geldt bij werkzaamheden. Het reisadvies uit de planner is leidend. Als je daar nog eens minimaal 30 minuten extra vertraging bij oploopt, heb je er gewoon recht op.
Reputatie 7
Badge
Jullie hebben gelijk, ik heb verkeerd gelezen. Excuus 😳
Reputatie 2
Jullie hebben gelijk, ik heb verkeerd gelezen. Excuus 😳

Geen probleem, @Edwin

Niemand is volmaakt, ook ik niet. @ArjanGlas is in elk geval helemaal op de hoogte.😉
Reputatie 4
Personeel van NS moet weliswaar in+uitchecken vanwege dienst, maar heeft verder nooit te maken met alle rare kronkels en soms valse meldingen en extra betalen en dat idiote omchecken dat de reiziger wel treft. En het kan altijd gewoon 1e kl. gaan zitten.
Reputatie 7
Badge
Volgens mij reageer je een beetje in het verkeerde draadje @bahnrider ?

Reageer