beantwoord

Reis Delft - Den Haag HS

• 14 augustus 2017
  • 6 reacties
  • 302 Bekeken

Er zijn deze week werkzaamheden tussen Den Haag en Rotterdam, waarbij er snelbussen rijden die niet in Den Haag HS stoppen. Den Haag HS is zo te zien bereikbaar met een pendeltrein Den Haag HS - Den Haag Centraal en uiteraard per bus en trams.
Met de reisplanner is het nu niet mogelijk een reisadvies Delft - Den Haag HS te krijgen voor overdag: de enige adviezen die ik dan krijg zijn tussen 02:00 en 06:00.
Pas als ik vanaf 'stationsplein Delft' plan, krijg ik het advies om tram 1 te nemen. De andere mogelijkheid is om 'via Den Haag Centraal' aan te geven, dan komt er nog een advies uitrollen dat een halfuur langer duurt dan tram 1. Misschien is het de moeite waard om te kijken of beide opties weergegeven kunnen worden voor een reisvraag Delft - Den Haag HS.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 14 augustus 2017, 11:29

Terecht dat je dit opmerkt Rens. Er zijn geen afspraken gemaakt met de tramvervoerder, dus die kunnen we niet als 'leidend' reisadvies in onze planner zetten. Ik zal de achterliggende afdeling vragen nog eens kritisch naar de adviezen te kijken, maar ik kan niet beloven dat er voor deze week nog een aanpassing gemaakt zal worden.
Bekijk origineel

6 reacties

Terecht dat je dit opmerkt Rens. Er zijn geen afspraken gemaakt met de tramvervoerder, dus die kunnen we niet als 'leidend' reisadvies in onze planner zetten. Ik zal de achterliggende afdeling vragen nog eens kritisch naar de adviezen te kijken, maar ik kan niet beloven dat er voor deze week nog een aanpassing gemaakt zal worden.
Reputatie 7
Badge +3
Dat met de tram gaan heb ik ooit eerder bij werkzaamheden geprobeerd tussen Delft en Den Haag. Nou dat was geen goed idee.
Reputatie 6
Badge +1
De reisplanner is zo geprogrammeerd dat men niet mag terugreizen op hetzelfde traject. In de planner rijdt de bus langs HS, zonder opgegeven tijd. Dus de optie waarbij vanuit de richting Delft wordt gereisd geeft geen logisch resultaat. Als u bij Extra Opties kiest voor Vrij reizen komt er mogelijk wel een advies.

@Klaas-Jan: laat HS uit de busplanning halen, dan klopt de reisplanner weer.
Het klopt dat terugsteken niet is toegestaan en dat vaak opgelost kan worden door aan te vinken dat je met een Altijd Vrij of Trein Vrij abonnement reist. Echter, in deze situatie is dat niet de oorzaak en ook niet de oplossing. Hoe het precies in elkaar zit is een vrij technisch verhaal, maar de 'oplossing' is, zoals RensBloom zelf al aangaf, om Den Haag Centraal handmatig als 'via'-station in te vullen. Al het verkeer van en naar HS gaat namelijk via Den Haag Centraal, met een pendeltrein.

Tijdens de dienstregeling van het nachtnet rijden er dan wel weer bussen die stoppen te Den Haag HS, vandaar dat er wel reisadviezen gegeven worden tussen 02:00 en 06:00 voor dit traject.
Reputatie 5
Het klopt dat terugsteken niet is toegestaan
Ik zou zo ondertussen de definitie van "terugsteken" wel eens willen zien.
Er zijn nl al wat onbeantwoorde topics over ... als je bijvoorbeeld van Lombardijen naar Breda wilt is de kortste route vaak via R'dam CS.
Dus sprinter naar CS en op de IC Direct naar Breda overstappen... maar dan steek je terug !! Die trein stopt wel helemaal niet op Lombardijen en komt zelfs niet langs het perron maar scheurt langs via de buitenbaan, maar het is blijkbaar terugsteken.
Wanneer komt daar nou eens duidelijkheid in ?!
Dat met de tram gaan heb ik ooit eerder bij werkzaamheden geprobeerd tussen Delft en Den Haag. Nou dat was geen goed idee.Wat gebeurde er?

Reageer